MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
Katos vain, tainnu ehkä joskus törmätä tuohon monta monta vuotta sitten, mutta näköjään hinta on tuossa kohdilleen, eihä tuolla saa kuin just materiaalit Suomesta jos hiukankin ostaa ilman alennuksia.
Ois säästänyt taas monta satkua, jos ois ostanut tommosen valmiin setin ja kitannut takapuskurin kolot umpeen, mutta oppinut ainakin kuiduttamisen jalon taidon jos ei muuta!
Ois säästänyt taas monta satkua, jos ois ostanut tommosen valmiin setin ja kitannut takapuskurin kolot umpeen, mutta oppinut ainakin kuiduttamisen jalon taidon jos ei muuta!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tuo VIP-puskin vaatii jonkin verran säätöä, kun on alkuperäistä puskuria leveämpi, mikä käy ilmi seuraavasta asennuskertomuksesta:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 098&page=2
yksi kuva em. linkistä:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 098&page=2
yksi kuva em. linkistä:
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Re: MY88 Saab OG900
No joo, näköjään pientä säätöä, mutta onpa silti tuo helppo kohdistella.
Itsellä on samallainen ongelma taka- ja etupuskureissa, mutta tänään saatiin taas aika paljon paremmin istumaan. Paljon on töitä jos haluaa saada siististi istumaan.
Tosin eipä nuo helmat nytkään täydellisesti sovi.
Nyt tulee taas taukoa, kun maalari on pitkän viikonlopun pois, perkale kun sais noi puskurit nyt vaan nopeesti maalattua et pääsis asentelemaan tota kytkintä.
Itsellä on samallainen ongelma taka- ja etupuskureissa, mutta tänään saatiin taas aika paljon paremmin istumaan. Paljon on töitä jos haluaa saada siististi istumaan.
Tosin eipä nuo helmat nytkään täydellisesti sovi.
Nyt tulee taas taukoa, kun maalari on pitkän viikonlopun pois, perkale kun sais noi puskurit nyt vaan nopeesti maalattua et pääsis asentelemaan tota kytkintä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Äsken käyty siis sovittelemassa raakakittaukset etupuskuriin ja nyt näyttäisi istuvan koriin nätisti sivuilta. Tämän jälkeen maalari hoitaa loput kittaukset ja itse saan huilia hetken ennenkuin pääsee taas jatkamaan.
Takapuskuriin pitää vielä tehdä sivuille kiinnitykset 8mm pitkistä muttereista, joihin hitsataan metallilätkät, jotka sitten kuidutetaan takapuskuriin sisäpuolelle kiinni.
Pulteilla sitten kiristetään takaluukun sisäpuolelta puskuri koriin kiinni.
Näytti kyllä etupuskuri ensimmäisen raaka kittauksen jälkeen todella hyvälle, hitto vie!!
Tuossa pohdittiin työkaverin kanssa vaihdekohtaista ahtopaineen ohjausta, joka on siis mahdollista tehdä kun Vemsissä on kyseinen ominaisuus.
Tarvitaan siis purkkiin sisälle nopeustieto ja sähköinen ahtopaineen magneettiventtiili.
Tämä voisi ehkä säästää hieman laatikkoa pienimmillä vaihteilla, jolloin saadaan ahtopaine alemmaksi ja vääntöä näin ollen rajoitettu ja myös ei sutisi niin mahdottomasti.
Ensin oli vaihtoehtona sama kuin Mertmi on toteuttanut hienosti häneen omaan autoonsa joskus, eli tonnarin mittaristo ja sitten tonnaristo sähköinen anturi laatikkoon, jonka olisi voinut näin ollen haaroittaa Vemssiin nopeustiedon, mutta tässä on vaarana signaalin heikentyminen liiaksi?
Toinen vaihtoehdon heitti hienosti toveri Nohkola, joka näytti kuvan netin kätköistä kuvan ysisatkun mittaristo, johon nopeusmittarin vaijerin viereen tulee 3-napainen liitin, josta siis lähte vakionopeusäätimelle nopeustieto orggiksena.
Koetan ensiksi siis tätä kakkosvaihtoehtoa, koska olisi helpompi toteuttaa koska itselläni on paikassa juuri kyseinen mittaristo, josta signaalitiedon saisi ulos.
Niin ja pitää antaa erityiskiitokset Tapsalle, joka toimitti todella hyvä kuntoisen syylärin mulle töihin, eikä edes pyytänyt moisesta osasta mitään! Kiitos erittäin paljon!
Takapuskuriin pitää vielä tehdä sivuille kiinnitykset 8mm pitkistä muttereista, joihin hitsataan metallilätkät, jotka sitten kuidutetaan takapuskuriin sisäpuolelle kiinni.
Pulteilla sitten kiristetään takaluukun sisäpuolelta puskuri koriin kiinni.
Näytti kyllä etupuskuri ensimmäisen raaka kittauksen jälkeen todella hyvälle, hitto vie!!
Tuossa pohdittiin työkaverin kanssa vaihdekohtaista ahtopaineen ohjausta, joka on siis mahdollista tehdä kun Vemsissä on kyseinen ominaisuus.
Tarvitaan siis purkkiin sisälle nopeustieto ja sähköinen ahtopaineen magneettiventtiili.
Tämä voisi ehkä säästää hieman laatikkoa pienimmillä vaihteilla, jolloin saadaan ahtopaine alemmaksi ja vääntöä näin ollen rajoitettu ja myös ei sutisi niin mahdottomasti.
Ensin oli vaihtoehtona sama kuin Mertmi on toteuttanut hienosti häneen omaan autoonsa joskus, eli tonnarin mittaristo ja sitten tonnaristo sähköinen anturi laatikkoon, jonka olisi voinut näin ollen haaroittaa Vemssiin nopeustiedon, mutta tässä on vaarana signaalin heikentyminen liiaksi?
Toinen vaihtoehdon heitti hienosti toveri Nohkola, joka näytti kuvan netin kätköistä kuvan ysisatkun mittaristo, johon nopeusmittarin vaijerin viereen tulee 3-napainen liitin, josta siis lähte vakionopeusäätimelle nopeustieto orggiksena.
Koetan ensiksi siis tätä kakkosvaihtoehtoa, koska olisi helpompi toteuttaa koska itselläni on paikassa juuri kyseinen mittaristo, josta signaalitiedon saisi ulos.
Niin ja pitää antaa erityiskiitokset Tapsalle, joka toimitti todella hyvä kuntoisen syylärin mulle töihin, eikä edes pyytänyt moisesta osasta mitään! Kiitos erittäin paljon!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Haha, vai sulla oli semmoinen valmiina jo? ei ehkä tarviikkaan loppujen lopuksi lähteä merta edemmäs kalaanTurbo16 kirjoitti: Koetan ensiksi siis tätä kakkosvaihtoehtoa, koska olisi helpompi toteuttaa koska itselläni on paikassa juuri kyseinen mittaristo, josta signaalitiedon saisi ulos.
Re: MY88 Saab OG900
Joo, sattu olemaan valmiina. Pitää lyödä oskiloskooppi kiinni anturille ja tarkistella mimmosta käppyrää sieltä tulee ulos.
Toivottavasti 0-5V niin Vemsissä toimisi tod.näköisesti hienosti.
Kytkin on tosiaan irti ja oli kyllä pirun mustan näköinen ja haisi palaneelle.
Uusi sintteri siis tuli Tarvikemotista ja se on 1.0mm paksumpi kuin Sachsin vakio kytkin ja tuossa vähän mittailii orkkis paineasetelmaa niin optimi kohta olis siinä 1.8-2.0mm eli heitti näköjään tuo vanhakin kytkin hieman vaikka kuinka oli samassa paketissa ostettu kytkinpaketti.
Eli homma meni sillain, että en halua tehdä upotusta vauhtipyörään niin kävin tuossa läpi M10 -prikkoja reilu 40kpl ja nyt tuli tarpeeksi lähelle 2.0mm, skaala on siinä 1.96-2.02 eli heittää noi Wurthinkin prikat aika tavalla.
Sen takia päädyttiin tuohon 2.0mm koska kun kytkin hieman kuluu alkaa se pitämään paremmin, koska kaikista herkullisin paikka olisi ollu tuo 1.8mm laatta mutta mennään nyt tällä.
Toivottavasti 0-5V niin Vemsissä toimisi tod.näköisesti hienosti.
Kytkin on tosiaan irti ja oli kyllä pirun mustan näköinen ja haisi palaneelle.
Uusi sintteri siis tuli Tarvikemotista ja se on 1.0mm paksumpi kuin Sachsin vakio kytkin ja tuossa vähän mittailii orkkis paineasetelmaa niin optimi kohta olis siinä 1.8-2.0mm eli heitti näköjään tuo vanhakin kytkin hieman vaikka kuinka oli samassa paketissa ostettu kytkinpaketti.
Eli homma meni sillain, että en halua tehdä upotusta vauhtipyörään niin kävin tuossa läpi M10 -prikkoja reilu 40kpl ja nyt tuli tarpeeksi lähelle 2.0mm, skaala on siinä 1.96-2.02 eli heittää noi Wurthinkin prikat aika tavalla.
Sen takia päädyttiin tuohon 2.0mm koska kun kytkin hieman kuluu alkaa se pitämään paremmin, koska kaikista herkullisin paikka olisi ollu tuo 1.8mm laatta mutta mennään nyt tällä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Myöhäistä nyt, mutta yksi vaihtoehto noihin prikkoihin olisi voinut olla myös hiominen oikeaan kokoon. Lasilevy + hiekkapaperia tms.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: MY88 Saab OG900
Näi o, hiekkiksela hioo jos tarvii. Mutta liekkö se enää tuosta kahdesta satkusta kytkimen toimivuus kiinni? En tiedä siis, onko se niin tarkka? Kymppien tarkkuudella pitää ainakin shimmata.
Mut ei pitäis olla satkusta kiinni jos "optimikohdastakin" puhutaan kahden kympin tarkkuudella...
Mut hetkonen, levy millin paksumpi niin shimmataan siitä vielä yli 0.8mm? Kuinka paljon siinä massalevyssä on esijännitystä vai mitä en nyt tajua?
Mut ei pitäis olla satkusta kiinni jos "optimikohdastakin" puhutaan kahden kympin tarkkuudella...
Mut hetkonen, levy millin paksumpi niin shimmataan siitä vielä yli 0.8mm? Kuinka paljon siinä massalevyssä on esijännitystä vai mitä en nyt tajua?
Re: MY88 Saab OG900
En ainakaan aattelut noita prikkoja hio enempää, sen verran lähellä ollaan. Kuten Attekin sanoi, että kympin tarkkuudella pitää shimmata.
Atte siis vakio asetelma oli jo alkanut "irroittamaan" jo eli vakiolevyäkin olisi pitänyt shimmata, jotta olisi ollut paras pito.
Vakioasetelmaa olisi siis pitänyt shimmata 1.0mm.
Atte siis vakio asetelma oli jo alkanut "irroittamaan" jo eli vakiolevyäkin olisi pitänyt shimmata, jotta olisi ollut paras pito.
Vakioasetelmaa olisi siis pitänyt shimmata 1.0mm.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Kytkin pitää eikä luista enää, mut nyt rupes renkaat sutimaan 2:lla kun kiekka on reilu 5000rpm..
Onhan nuo renkaat kyllä jo 3mm kulutuspinnassa, ettei mikään ihme ettei pidä kovinkaan ihmeellisesti.
Rupes tuossa nyt 3-vaihteella nakuttamaanki yläkierroksilla, kun ei oo ennen päästy sinne asti koettamaan edes kun kytkin luisti.
Onhan nuo renkaat kyllä jo 3mm kulutuspinnassa, ettei mikään ihme ettei pidä kovinkaan ihmeellisesti.
Rupes tuossa nyt 3-vaihteella nakuttamaanki yläkierroksilla, kun ei oo ennen päästy sinne asti koettamaan edes kun kytkin luisti.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Joh, nyt säädetty ennakkokarttaa paremmin ennakot oli siellä 4000-4500rpm kohtaalla 1.4bar 21 ja laskin 17 niin eipä nakuttanut enää. Pitää säädellä vielä huomattavasti enemmän lisää, mutta ilkee toi keli nyt kun tuppaa suttailemaan liian paljon.
Penkkiin sit joskus kesällä.
Penkkiin sit joskus kesällä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Kuvia?! Logi-screenshotteja?!
Sutii vain kakkosella? Jos märkää niin 200hp, jos kuivaa niin ehkä 250hp.
Sutii vain kakkosella? Jos märkää niin 200hp, jos kuivaa niin ehkä 250hp.
Re: MY88 Saab OG900
Kuvia... tulee myöhemmi.
Kyl se kolmoselle sutii kuivallaki.
Kyl se kolmoselle sutii kuivallaki.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
350hp
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti: