Tulkinta-apua kaivataan
Tulkinta-apua kaivataan
Eräs autohuolto kirjoitti raporttiinsa allaolevat viat, ja pyytäisin hieman apua siinä että mitä kaikkea pitäisi ostaa.
- etukallistuksenvakaimen molemmat niveltangot väljät
- taka-akseliston pitkittäistukivarsien helat revenneet
- osa poikittaistukivarren heloista (nivel hela) väljiä ja osa jumissa
Eli jos haluan uusia nuo kaikki, niin mitä kaikkea lisään tilauslistalle? Helpointa olisi varmaan antaa korjaajalle lista ja pyytää korjaamaan viat, mutta jos tätä kautta saisi apua siihen että saisi osat tilattua itse
Kannattaako samalla kerralla uusia jotain muita puslia vai vaihdetaanko sitten kun katsastusmies kehoittaa?
- etukallistuksenvakaimen molemmat niveltangot väljät
- taka-akseliston pitkittäistukivarsien helat revenneet
- osa poikittaistukivarren heloista (nivel hela) väljiä ja osa jumissa
Eli jos haluan uusia nuo kaikki, niin mitä kaikkea lisään tilauslistalle? Helpointa olisi varmaan antaa korjaajalle lista ja pyytää korjaamaan viat, mutta jos tätä kautta saisi apua siihen että saisi osat tilattua itse
Kannattaako samalla kerralla uusia jotain muita puslia vai vaihdetaanko sitten kun katsastusmies kehoittaa?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Jos oikein tulkitsin niin:
1)eteen 2x koiranluu eli ne n. 20cm mittaiset tangot joiden päissä ruuvit.
2) mikäli tarkoittaa niitä etummaisia heloja, niin niitä yhteensä 2 (n. 10cm halkaisijaltaan olevia sylinterinmuotoisia heloja)
3)Poikittaistukivarressa on ulommat ja sisemmät helat, käsittääkseni ne ulommat helpommin katsastuksessa huomataan kuluneiksi. Ne on pieniä, muutaman sentin halkaisijaltaan olevia heloja. Niitä menee kaksi per puoli eli neljä jos kaikki vaihtaa. Poikittaistukivarsien sisemmistä heloista en osaa enempää sanoa.
1)eteen 2x koiranluu eli ne n. 20cm mittaiset tangot joiden päissä ruuvit.
2) mikäli tarkoittaa niitä etummaisia heloja, niin niitä yhteensä 2 (n. 10cm halkaisijaltaan olevia sylinterinmuotoisia heloja)
3)Poikittaistukivarressa on ulommat ja sisemmät helat, käsittääkseni ne ulommat helpommin katsastuksessa huomataan kuluneiksi. Ne on pieniä, muutaman sentin halkaisijaltaan olevia heloja. Niitä menee kaksi per puoli eli neljä jos kaikki vaihtaa. Poikittaistukivarsien sisemmistä heloista en osaa enempää sanoa.
Saab 9-5 Aero XWD -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Koiranluut kannattanee vaihdattaa vaikka Kahan osia myyvällä korjaamolla, antavat vaihtamilleen koiranluille kolmen vuoden tai 100tkm takuun ja multa velottivat vähän yl 60 euroa. Ei paljon kannata käsiä liata. Muita osia kannattaa kysyä Rikulta Pro-Carserviceltä Jyväskylästä. Kunhan pyytää orkkiksia eikä mitään Scan-Tech tarvikkeita. Ne neljä pienempää maksoi orkkiksena about 40 euroa kipale, joten jos tarjoo kahdenkympin osia, niin eivät taida olla orkkiksia. Niistä isommista en tiedä.
Noi kannattais sitten vaihdattaa siinä samalla, jollei halua itse askarrella.
Pitkittäisten takatukivarsien puslien vaihdon jälkeen lienee pyörien suuntaukset tarkastettava, tästä haulla juttua. Melkein kannattaa viedä ohjeet pajalle, ellei ole Saabin tuntemusta...
Noi kannattais sitten vaihdattaa siinä samalla, jollei halua itse askarrella.
Pitkittäisten takatukivarsien puslien vaihdon jälkeen lienee pyörien suuntaukset tarkastettava, tästä haulla juttua. Melkein kannattaa viedä ohjeet pajalle, ellei ole Saabin tuntemusta...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Jos ostat KAHA:n maahantuomia osia autoosi niin niillä on kahden vuoden takuu.
Jos laitatat osat jossakin korjaamolla paikalleen niin KAHA myöntää osilleen kolmen vuoden takuun.
Jos laitatat osat jossakin korjaamolla paikalleen niin KAHA myöntää osilleen kolmen vuoden takuun.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Kiitos kaikille arvokkaista vinkeistä!
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Tulkinta-apua kaivataan
T. Holmberg lupasi 600e:lla hoitaa nuo pois, lienee sen verran ok hinta että turha alkaa itse tilailemaan mahdollisesti vääriä osia..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Merkkiliikkeessä tehtynä tammikuussa:edix kirjoitti:T. Holmberg lupasi 600e:lla hoitaa nuo pois, lienee sen verran ok hinta että turha alkaa itse tilailemaan mahdollisesti vääriä osia..
- 4 taka-akselin puslaa
- 2 taka-akselin helaa
- vaihtotyö
- ohjauskulmien mittaus ja säätö
800 eur
Kyseessä siis viirusilmä.
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Nyt täytyy sanoa että olen yllätynyt.
Laitoin tarjouspyynnön AutoTarvetelle Tallinnaan puslien vaihdosta, koiranluiden vaihdosta, imusihdin putsauksesta sekä kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvien kiristykselle.
Loppusumma 520 euroa ja sisältää öljytkin. Sähköpostista sai asiantuntevan ja ystävällisen vaikutelman, joten ei tarvinne kauaa miettiä että käykö Tallinnasta hakemassa vähän tuliaisia..
Lisäksi nelipyöräsuuntaus 36 euroa.
Laitoin tarjouspyynnön AutoTarvetelle Tallinnaan puslien vaihdosta, koiranluiden vaihdosta, imusihdin putsauksesta sekä kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvien kiristykselle.
Loppusumma 520 euroa ja sisältää öljytkin. Sähköpostista sai asiantuntevan ja ystävällisen vaikutelman, joten ei tarvinne kauaa miettiä että käykö Tallinnasta hakemassa vähän tuliaisia..
Lisäksi nelipyöräsuuntaus 36 euroa.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Tulkinta-apua kaivataan
No eipä ole kyllä hinnalla pilattu! Muistitko udella että minkä valmistajan osia käyttävät? Itselläni kun vielä noita puslia majailee varastossa roppakaupalla niin voisi itsekkin kysellä että mitä maksaa koiranluut + imusihdin putsaus ja puslille pelkkä työ. Koiranluut tosin taidan vaihtaa itse mutta puslaremppaan ei patti ja vitutuskerroin riitä.edix kirjoitti:Nyt täytyy sanoa että olen yllätynyt.
Laitoin tarjouspyynnön AutoTarvetelle Tallinnaan puslien vaihdosta, koiranluiden vaihdosta, imusihdin putsauksesta sekä kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvien kiristykselle.
Loppusumma 520 euroa ja sisältää öljytkin. Sähköpostista sai asiantuntevan ja ystävällisen vaikutelman, joten ei tarvinne kauaa miettiä että käykö Tallinnasta hakemassa vähän tuliaisia..
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Tuntiveloitus - akseliston korjauspowder kirjoitti:Itselläni kun vielä noita puslia majailee varastossa roppakaupalla niin voisi itsekkin kysellä että mitä maksaa koiranluut + imusihdin putsaus ja puslille pelkkä työ. Koiranluut tosin taidan vaihtaa itse mutta puslaremppaan ei patti ja vitutuskerroin riitä.
3,5 tund 25,00 = 87,50e
Tuntiveloitus - imusihdin putsaus + torx-ruuvien kiristys
4 tund 25,00 100,00e
Siinä puslien & koiranluiden vaihdon sekä imusihdin putsauksen + ruuvien kiristyksien töiden osuudet.
Voisi vielä kysyä puslien merkistä, mutta tuohon hintaan käyn ne vaihdattamassa vaikka kahden vuoden kuluttua uusiin.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tulkinta-apua kaivataan
tyhmänä kysyä mikä tälläinen autohuolto on joka kirjoittaa tuollaisen "vika" listan..
onko kyseessä ns.kuntotarkastus`? autokorjaamolla? miksi paikanpäällä ei tarjottu korjausta samalla??
ihan ot tää on mutta ehkä auttaa 10v päästä ehkä 90 luvun saabbeja harrastetaan
onko kyseessä ns.kuntotarkastus`? autokorjaamolla? miksi paikanpäällä ei tarjottu korjausta samalla??
ihan ot tää on mutta ehkä auttaa 10v päästä ehkä 90 luvun saabbeja harrastetaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Se oli RJV-autohuollon tekemä öljynvaihto + vuosihuolto jonka ostin Citydealista joskus jollain 40 eurolla
Tarjosivat kyllä että korjaisivat, mutta hinta oli sellainen että ei kiinnostanut :/
Tarjosivat kyllä että korjaisivat, mutta hinta oli sellainen että ei kiinnostanut :/
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Tämä "eräs" autohuolto on joko todella asiantunteva taikka sitten harvinaisen hyvin "arvannut".edix kirjoitti:Eräs autohuolto kirjoitti raporttiinsa allaolevat viat, ja pyytäisin hieman apua siinä että mitä kaikkea pitäisi ostaa.
- etukallistuksenvakaimen molemmat niveltangot väljät
- taka-akseliston pitkittäistukivarsien helat revenneet
- osa poikittaistukivarren heloista (nivel hela) väljiä ja osa jumissa
Eli jos haluan uusia nuo kaikki, niin mitä kaikkea lisään tilauslistalle? Helpointa olisi varmaan antaa korjaajalle lista ja pyytää korjaamaan viat, mutta jos tätä kautta saisi apua siihen että saisi osat tilattua itse
Kannattaako samalla kerralla uusia jotain muita puslia vai vaihdetaanko sitten kun katsastusmies kehoittaa?
Jos todellakin näin hyvin on aivan itse omin avuin analysoinnut :n alustan niin kehoittaisin melkeinpä pitämään asiakkuudesta huolta jatkossakin.
Helppohan näitä on "korjailla" kun joku vain kertoo että mitä täytyy korjata ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Tulkinta-apua kaivataan
En nyt ymmärtänyt tuota, mutta väliäkö sillä. Pääasia että huoltomies löysi viat ja itse löysin korjaamon joka korjaa viat edullisesti.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Tulkinta-apua kaivataan
Niin selvennyksenä vielä että harvassa on ne huoltomiehet jotka pystyvät samaan analyysiin kuin tässä tapauksessa
Toivotaan ja uskotaan että se on todellista osaamista ollut tälläkin kertaa kun on tutkittu toi alusta
Toivotaan ja uskotaan että se on todellista osaamista ollut tälläkin kertaa kun on tutkittu toi alusta
Saab 9-5 2.0t 1998