Lucalle erityiskiitos vaivannäöstä auton saattamiseksi näinkin pitkälle matkalle sekä Jarille, joka minulta 900 turbon osti ja samalla tämän minulle toi
Ensivaikutelma autosta on varsin hyvä. Pientä laittoahan aina pitää olla, ei kai näitä muuten hankkisikaan
Täällä suunnassa olisi muuten ylimääräisenä samanlaiset penkinpäälliset kuin sinun niskatuet, eli musta-punaista plyysiä. Ovat (muistaakseni) uudet ja pussissa. Niskatukien osa puuttuu, muistaakseni molemmat etupenkit ja takapenkki on.
Luonnonystävä kirjoitti:Täällä suunnassa olisi muuten ylimääräisenä samanlaiset penkinpäälliset kuin sinun niskatuet, eli musta-punaista plyysiä. Ovat (muistaakseni) uudet ja pussissa. Niskatukien osa puuttuu, muistaakseni molemmat etupenkit ja takapenkki on.
Kiinnostaako?
Wau! Laitahan YV:llä hintapyyntiä, mikäli siis ovat sinulla, tai yhteystiedot, keneltä voin kysellä tarkemmin. Säilyis ainakin muuten varsin siistit verhoilut vähän pidempään.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Monseko Saabi vuoden sisällä. Taisi olla näitä aikoja, kun hait sen sinisen emssin meiltä. Sitä ennen sait vihreän ällän Jämsästä.
lucaf kirjoitti:nyt jarilla lopultakin on se pitkään kaivattu neliovinen ysisyi.
Niin, ovat todella harvinaisia nämä 4-oviset ysiysit, ainakin nämä vanhemmat. Tällainenhan se alunperinkin oli haaveissa, mutta ei näitä niin vaan enää tarjolla ole...
-Tuliko sämpyläratti jo vuonna 76, vai pitäisikö tässä kuitenkin olla samanlainen, kuin vuoden 75 mallissa?
-Nopeusmittari on tähän vaihdettu, nyt asteikolla ..-70-90-110-.. Millainen se alunperin vuonna 76 on ollut?
-Ulkoisesti tässä pitäisi olla ohut kylkilista tuossa vyötärölinjalla, eikö?
Mielenkiintoista, miten jo kahdessa omistamassani 99:ssä (vuosimallit 76 ja 77), matkamittari on lakannut toimimasta 176-177 tkm kohdalla...
-Tuliko sämpyläratti jo vuonna 76, vai pitäisikö tässä kuitenkin olla samanlainen, kuin vuoden 75 mallissa?
-Nopeusmittari on tähän vaihdettu, nyt asteikolla ..-70-90-110-.. Millainen se alunperin vuonna 76 on ollut?
-Ulkoisesti tässä pitäisi olla ohut kylkilista tuossa vyötärölinjalla, eikö?
Sama ratti kuin -75 mallissa
Juuri tuollainen, se on, voi tarkistaa poikien autosta. Miljoonamittari kuitenkin.
Ohut kylkilista pitäisi olla.
sämpyläratti oli 76 vuonna virallisesti vain GLE mallissa, näin muistaakseni sanoo 40v. historiikki. olen itsekin ihmetellyt mistä tohon autoon on eksynyt sämpyläratti.
nopeusmittarin 30,50,70 asteikko oli ysiyiseissä VAIN 76 vuonna, se tekee mielestäni 76 vuoden yksilöistä varsin mielenkiintoisia.
Eli 75 vuoteen asti oli 180 asti nopeusmittari, 76 vuonna tuo 150,170,200 ja siitä eteenpäin tutumman oloinen 160,180,200. eikös se näin mennyt
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:sämpyläratti oli 76 vuonna virallisesti vain GLE mallissa, näin muistaakseni sanoo 40v. historiikki. olen itsekin ihmetellyt mistä tohon autoon on eksynyt sämpyläratti.
Ihan hyvä ratti tuo silti on. Turvallisen tuntuinen, kun vaikuttaa ihan siltä, kuin siellä olis airbag sisällä
Viimeksi muokannut jariha, Ma Marras 29, 2004 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lucaf kirjoitti:sämpyläratti oli 76 vuonna virallisesti vain GLE mallissa, näin muistaakseni sanoo 40v. historiikki. olen itsekin ihmetellyt mistä tohon autoon on eksynyt sämpyläratti.
nopeusmittarin 30,50,70 asteikko oli ysiyiseissä VAIN 76 vuonna, se tekee mielestäni 76 vuoden yksilöistä varsin mielenkiintoisia.
Eli 75 vuoteen asti oli 180 asti nopeusmittari, 76 vuonna tuo 150,170,200 ja siitä eteenpäin tutumman oloinen 160,180,200. eikös se näin mennyt
Joo, sama jako oli myös 76-mallisessa 96:ssa.
Minkähän vuoksi tuo jako oli käytössä sillon?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
olen muuten monesti ihmetellyt tuota linkin ems-esitettä joka on olevinaan 76 mallivuoden. kuvan auto on sekoitus 75 ja 76 vuosimallin emsiä. 76 vuonnahan tuli kolmipuolainen ralliratti emsiin. toisaalta 75 vuonna emsin takaluukussa oli vielä se muovinen punaista sisältävä ems-merkki kun toi ems-tarra tuli käsittääkseni vasta 76 vuosimalliin. lisäksi tossa autossa ei ole etuspoileria joka viittaisi taas 75 vuosimalliin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)