9-3 flexfueliksi
9-3 flexfueliksi
Tietääkö kukaan missä oulussa sais teetettyä tuon muutoksen etanolilla ajamiseen. Auto on 9-3 2.0t ja siinä on bsr s1. Ecu pitäis kuulemma vaihtaa ja softan sais kuulemma tuohon samaan ppc.hen. Docpower lupas hoitaa homman 385€. On vaan vähän liian pitkä matka tuonne pääkaupunkiseudulle.
Mikä ois oulusta käsin lähin paikka, onko kellään tietoa?
Re: 9-3 flexfueliksi
ai nii ja vuosimalli on 2008!
jcarlson Vaasassa. Miks ecu pitäs vaihtaa?mylyperi kirjoitti:Tietääkö kukaan missä oulussa sais teetettyä tuon muutoksen etanolilla ajamiseen. Auto on 9-3 2.0t ja siinä on bsr s1. Ecu pitäis kuulemma vaihtaa ja softan sais kuulemma tuohon samaan ppc.hen. Docpower lupas hoitaa homman 385€. On vaan vähän liian pitkä matka tuonne pääkaupunkiseudulle.
Saab mennen tullen
-Rane-
-Rane-
-
- "Hölösuu"
Taitaa jcarlsonin "local dealer" olla myös Oulussa?
-
- "Hölösuu"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 25&start=0baasenar kirjoitti:jcarlson Vaasassa. Miks ecu pitäs vaihtaa?mylyperi kirjoitti:Tietääkö kukaan missä oulussa sais teetettyä tuon muutoksen etanolilla ajamiseen. Auto on 9-3 2.0t ja siinä on bsr s1. Ecu pitäis kuulemma vaihtaa ja softan sais kuulemma tuohon samaan ppc.hen. Docpower lupas hoitaa homman 385€. On vaan vähän liian pitkä matka tuonne pääkaupunkiseudulle.
Tuosta ketjusta rautaisannos mitä pitää vaihtaa mihinkin vuosimalliin.
Itselläni on menossa tässä juuri tuo muutos.
Mulla on -03, joten joudun pahaksi onnekseni pistämään ecu:n ja idm:n uusiksi. Ecu:n tilasin Ruotsista ja se on juurikin -08 mallista, joten niissä etanolisofta toimii. Mulla se homma menee siten vähän sen vaikeamman kautta, kun uudemmissa huomattavasti helpommin.
Kannattaa ottaa yhteys jcarlsoniin sähköpostilla, niin sitä kautta se homma lähtee etenemään.
Mulla on -03, joten joudun pahaksi onnekseni pistämään ecu:n ja idm:n uusiksi. Ecu:n tilasin Ruotsista ja se on juurikin -08 mallista, joten niissä etanolisofta toimii. Mulla se homma menee siten vähän sen vaikeamman kautta, kun uudemmissa huomattavasti helpommin.
Kannattaa ottaa yhteys jcarlsoniin sähköpostilla, niin sitä kautta se homma lähtee etenemään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Oulussa onnistuu kaverin flashaamana biopower päivitys, 2008 malliseen ei tarvi vaihtaa mitään muuta kuin tulpat ja hinta on liki puolet tuosta docpowerin hinnasta.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mistäs löysit Ecun Ruotsista? Etsin samaa osaa. Anabil ei vastaa sähköposteihin ja kun soitin niin sanoivat että soittavat kohta takaisin mutta mitään ei kuulunut....petrisa kirjoitti:Itselläni on menossa tässä juuri tuo muutos.
edit kirjoitusvirhe
Saab 9-3SS 2.0t 2004
Ketma, tämän kautta löysin: http://www.bildelsbasen.se
Sinne on listautuneena runsaasti purkaamoita. Kun rekisteröityy palvelun käyttäjäksi, niin voi ottaa yhteyttä suoraan myyjään. Eli purkaamoon, josta sopiva osa löytyy.
Maksu tapahtuu yleensä luottokortin tai pankkisiirron kautta ja sen jälkeen tavara lähtee liikenteeseen. Mulla ECU tuli jostain Jämtlannin purkaamosta ja tilasin osan sekä maksoin (Visalla) torstaina. Osa oli matkahuollossa Oulussa keskiviikkoaamuna. Välissä oli viikonloppu sekä vielä Vappu (tiistai). Mielestäni nopea toimitus.
Näiden uudempien 2007 -> ECU:jen tarjonta ei ole kovin runsasta. Ilmeisesti niitä ei ole hirveän paljon romutettuna ja kysyntä on myös siihen nähden kovaa. Kun itse olin tilaamassa, niin tarjolla oli vain 3 kpl sopivia ECU:ja.
ps. tässä näyttäisi olevan:
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=23428516
Lisäksi: jos tarvitsee vaihtaa myös ionisaatioyksikkö IDM, niin niitä on kyllä tarjolla runsaasti.
Sinne on listautuneena runsaasti purkaamoita. Kun rekisteröityy palvelun käyttäjäksi, niin voi ottaa yhteyttä suoraan myyjään. Eli purkaamoon, josta sopiva osa löytyy.
Maksu tapahtuu yleensä luottokortin tai pankkisiirron kautta ja sen jälkeen tavara lähtee liikenteeseen. Mulla ECU tuli jostain Jämtlannin purkaamosta ja tilasin osan sekä maksoin (Visalla) torstaina. Osa oli matkahuollossa Oulussa keskiviikkoaamuna. Välissä oli viikonloppu sekä vielä Vappu (tiistai). Mielestäni nopea toimitus.
Näiden uudempien 2007 -> ECU:jen tarjonta ei ole kovin runsasta. Ilmeisesti niitä ei ole hirveän paljon romutettuna ja kysyntä on myös siihen nähden kovaa. Kun itse olin tilaamassa, niin tarjolla oli vain 3 kpl sopivia ECU:ja.
ps. tässä näyttäisi olevan:
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=23428516
Lisäksi: jos tarvitsee vaihtaa myös ionisaatioyksikkö IDM, niin niitä on kyllä tarjolla runsaasti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Juuri tuota yksilöä yritin ostaa. Täytyy rekisteröityä järjestelmään.
IDM on jo tulossa Ruotsista, sen sai maksettua suoraan nettiportaalin kautta.
IDM on jo tulossa Ruotsista, sen sai maksettua suoraan nettiportaalin kautta.
Saab 9-3SS 2.0t 2004