9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Eli tarttis vähän vinkkiä mistä saan noihin suuttimiin jotkut holkit..?
Soitin autohuolto holmberille ja sieltä tuli turbolle ja suuttimille sen verran
iso asennus lasku, etten voi sinne sitä viedä.
Kaveri tekee puolta halvemmalla fixuksessa, mutta sillä ei ole tietoa noista
holkeista. Eli holmberi sen verran valas asiaa, et tosiaa niille pitää
jotain tehä että ne sinne koneeseen sopii.

Onko foorumilla joku tehnyt kyseistä hommaa? Mistä ostaisin
ne holkit, kun tuo kaveri ketä auton tekee, ei kerkiä rueta säätämään
siinä oikein mitään muuta, enkä haluaisi sitä sillä vaivata.

Toinen kysymys, mulle tulee tohon 150hp pikku turboon nyt aeron turbo.
Meneekö mun orkkis putki kiinni siihen? Maptuningista tosin varmaa
kerkee mun uus putkisto jo tulemaan, mutta jos ei kerkiä niin
pitääkö mun valmistautua hommaamaan sille korjaajalle jotain
lisä palikkaa??

Jos joku osaa tehdä niitä holkkeja, niin voisin ostaa pois...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/9/ Tuolta esim löytyy holkkeja suuttimiin.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mihin tuossa nyt holkkeja tarvitaan ? Jos ostat ne yleisimmät siemensin deka 840/870 cc mallit niin niiden runkopituus on noin 8-10mm pidempi kuin vakiosuuttimilla ja tällöin riittää että laitat suutintukin kiinnityspisteen ja imusarjan väliin viakka 8 mm mutterin ja pidemmät pultit tukin kiinnitykseen. Hankithan suuttimet samanlaisilla liittimillä kuin alkuperäiset on.

Jos tulee vakio 15T mitsu aerosta niin putkisto sopii täsmälleen samalle paikalle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja Loyal »

vesa67 kirjoitti:Mihin tuossa nyt holkkeja tarvitaan ? Jos ostat ne yleisimmät siemensin deka 840/870 cc mallit niin niiden runkopituus on noin 8-10mm pidempi kuin vakiosuuttimilla ja tällöin riittää että laitat suutintukin kiinnityspisteen ja imusarjan väliin viakka 8 mm mutterin ja pidemmät pultit tukin kiinnitykseen. Hankithan suuttimet samanlaisilla liittimillä kuin alkuperäiset on.

Jos tulee vakio 15T mitsu aerosta niin putkisto sopii täsmälleen samalle paikalle.
Voi V****u, tietenkin ne suuttimet tulee varmaan väärillä liittimillä.
Enpä tiennyt että niissä on vaihtoehtoja, eikä myyjäkään viittinyt asiasta mainita.
Speed autoteilestä ostin. Voiko niitä liittimiä modata jotenkin käyväksi??

Joo se putkisto tulee mahd pian, just laitoin ton aeron korisatsin kiinni ja putki törröttää ihan minne sattuu... :roll:
Mitenkäs tunnistan onko noissa oikeet liitimet, onko niissä jotain värieroja tms..?
Suuttimet on juri tuollaiset kuin kuvassa on http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Jos kuvan mukaiset niin ei hätää ;)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Oikeat on liittimet ja hinta kalliimpi kuin paikallisen VPV-motorracingin tingattu hinta.
Noi menee sillä mutterikorotuksella paikalleen bolt-on. No worries.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tän siitä saa, kun juoksee halvimman perässä.. :roll:
Pitäs aina ostaa liikkestä, mikä on tekemisissä saabien kanssa,
niin ei tarttis ite ottaa niin paljon selville asioista.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3:seen 870cc suuttimien ja turbon asennus..

Viesti Kirjoittaja Loyal »

vesa67 kirjoitti:Oikeat on liittimet ja hinta kalliimpi kuin paikallisen VPV-motorracingin tingattu hinta.
Noi menee sillä mutterikorotuksella paikalleen bolt-on. No worries.
Ok, no hyvä juttu, kiitos sulle. Laitoin kyselyn niiistä holkeista jo tonne
MKS autobusinessiin, kun hävettää viedä sille mun kaverille autoa huoltoon,
kun muutenkin jo tunki sen väliin missä ei aikaa olisi ja tekee
aina puolet halvemmalla ku muut. :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin