Eli auto oli ihan perus 9-3 turbo jubilee. Ollut perheessä uudesta asti.
autolla oli ajettu muistaakseni 245tkm kun se minulle tuli.
Kun auto tuli minulle, heti oli mielessä "lastutus". Aluksi kiinnostus lähti maptunin stage sarjoista.
Hetken kun foorumia luin huomasin etanoli mahdollisuudesta tähän T7 moottoriin.
Jotenkin päähäni muodostui 250hp-300hp teho lukemat ja noita tehoja lähdin tavoittelemaan.
Ei muuta kun lisää saab foorumia ja tuli jonkin verran tietoutta virityksestä ja etanoli mahdollisuudesta.
Juttelin Maptunin Vesan ja foorumilla kirjoittelevan jcarlsonin kanssa ja sain jonkun
käsityksen mitä kannattaa varautua ostamaan, kun virisoftaa ruetaan koneeseen ajamaan.
Autoon ahtimeksi valitsin tuon Mitsubishin aerossakin käytettävän TD04HL-15T mallin. Suuttimiksi tuli 870cc.
Bensapumpuksi tuli Henko 275lph. Turbon ja kaiken siihen liittyvän tilasin Neo brothersilta.
Ahtimen tilauksessa en kauaa miettinyt ja valitsin alternative mallin, eli kiina kopion. Oli orkkista pari sataa halvempi.
Foorumilla kuitenkin kirjoitettu tästä kiina mallista vähän varaumuksellista tekstiä, mutta minulla ahdin on kestänyt jo 10000km ihan hyvin.
Kytkimen vaihdoin orkkis kytkimen lauettua viggenin malliin...
Koria lähdin muokkaamaan aero/viggenin korisarjalla mitkä sain
Neo brothersilta suht edulliseen hintaan. second hand laatua kun ovat. Ihan
pieniä naarmuja löyty puskureista, mutta oman maalarin ammatin takia
tuo oli helppo hoitaa kuntoon.
Myös takakontin luukun vaihdoin jotta sain aeron takalipan ilman tulppa virityksiä
kiinni. Spoilerin ja spoilerin+kontin luukun ero kun oli kaikki 40€, oli järkevämpää ottaa spoileri kontin kanssa.
Ikkunat tummensin takalasi 20% takasivut 35% ja etulasit 70%
Ihan helpolla ei auton muunnosten kanssa ole päässyt, koska etanoli softa
on sen verran tarkka auton koneen osien kunnosta, että perkelettä on
tullut aika usein hoettua.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ja ystävällistä palvelua tarjoavia ihmisiä. Iso kiitos kuuluu Hook nimimerkillä
kirjoittavalle spesialistille joka on yleensä kaikki viat paikallistanut ja korjannut, jos
en ole itse osannut.
Tuossa muutama kuva lähtöpisteestä
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff116/shinehri/Saab/20120330190637-129.jpg)
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff116/shinehri/Saab/20120330190653-570.jpg)
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff116/shinehri/Saab/20120330190708-930.jpg)
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff116/shinehri/Saab/20120330190730-854.jpg)