SAAB 96 1975
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 18:03
- Paikkakunta: Oulu
SAAB 96 1975
Hei! Voin viimein aloittaa projektini koska sain tänään aikaiseksi tilattua ysikutvoseen kantakortin! Tarkoituksena tehdä pikku customointia ja jotain piristystä, mutta aluksi täytyy käydä ruostevauriot läpi ja sekin vie paljon aikaa ;D
Tuossa olisi muutama kuva
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3325626.jpg Kuvasta poiketen konepelti on oiottu.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3325627.jpg
Tuossa olisi muutama kuva
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3325626.jpg Kuvasta poiketen konepelti on oiottu.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3325627.jpg
SAAB 900i -85 combicoupe
SAAB 900i -86
#8545
SAAB 900i -86
#8545
Re: SAAB 96 1975
Tsemppiä vaan projektiin, näyttää pientä puuhaa riittävän. Onneksi nuo -75 olivat niitä vanhojen paksupeltisten viimeistä vuosikertaa. 

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: SAAB 96 1975
Helppo homma valkoiselle miehelle 

Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 18:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: SAAB 96 1975
Tänään tulikin sitten auton keulaa purettua ja tarkasteltua.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535664.jpg Auto ennen purkua.
http://kuvablogi.com/nayta/3535665/
http://kuvablogi.com/nayta/3535666/ Tuollaista savi mössöä koko vaihdelaatikon alue oli täynnä.
Ja tässä vähän kuvia ruostevaurioista.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535667.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535668.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535723.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535724.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535725.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535726.jpg
Huomenna olisi tarkoistus irroittaa vaihdelaatikko ja muita hilppeitä. toivottavasti pääsee jo ensi viikolla hitsaamaan tuota keulaa.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535664.jpg Auto ennen purkua.
http://kuvablogi.com/nayta/3535665/
http://kuvablogi.com/nayta/3535666/ Tuollaista savi mössöä koko vaihdelaatikon alue oli täynnä.
Ja tässä vähän kuvia ruostevaurioista.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535667.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535668.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535723.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535724.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535725.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3535726.jpg
Huomenna olisi tarkoistus irroittaa vaihdelaatikko ja muita hilppeitä. toivottavasti pääsee jo ensi viikolla hitsaamaan tuota keulaa.
SAAB 900i -85 combicoupe
SAAB 900i -86
#8545
SAAB 900i -86
#8545
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: SAAB 96 1975
Onpahan hitsaamista. Mutta mukava kun joku jaksaa näitä vähän ruosteisimpiakin pelastaa. Onnea projektiin! 

Re: SAAB 96 1975
Jos budjetti sallii niin ehdottomasti kysymään arvio soodapuhallukselle ja alustaan vaikka hiekkapuhallus. Tekee kerralla kunnolla, niin sit on helppo tehdä siittä eteenpäin!
Näyttää kyllä pahalta, tsemppiä tosiaan!
Näyttää kyllä pahalta, tsemppiä tosiaan!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: SAAB 96 1975
ah kun rupeaa kolvikättä kuumottamaan kun näkee nuo kuvat.
tuollaista se oli 90 luvulla kun leima piti saada kajakkiin, ehkä joskus paikoitellen oli vieläkin enemmän hitsaamista
mutta aina leima tuli ekalla kerralla
näyttää aika helpolta hommalta
mites peräpään ruostevauriot?
tuollaista se oli 90 luvulla kun leima piti saada kajakkiin, ehkä joskus paikoitellen oli vieläkin enemmän hitsaamista

mutta aina leima tuli ekalla kerralla
näyttää aika helpolta hommalta
mites peräpään ruostevauriot?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: SAAB 96 1975
Harrastaminen on kivaa, kun haasteita riittää!
Ihan oikeasti, eipä käy kateeksi. 


Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 18:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: SAAB 96 1975
On nuissa ruosteissa oma hommansa, mutta ei autosta joka maksoi 15€ voi odottaa mitään paljon erikoisempaa. Vaihdelaatikkoa en kerennyt tänään irroittamaan. Pitää katsoa jos sen saisi viikolla otettua irti. Perän ruostevaurioista ei oikeastaan ole mitään erikoista tietoa koska ajattelin aluksi käydä tuon keulan huolella läpi sitten keskikohta ja perä.
SAAB 900i -85 combicoupe
SAAB 900i -86
#8545
SAAB 900i -86
#8545
Re: SAAB 96 1975
täh pitikö siitä vielä maksaakkin?
aikoinaan paraasa tapauksessa sai vielä kahvit hakupalkkaakin

aikoinaan paraasa tapauksessa sai vielä kahvit hakupalkkaakin

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: SAAB 96 1975
Ennen oli ennen, ja nyt on nyt.
Eipä niitä kunnostuskelpoisia nykyjään enää ilman jaella, oli merkki mikä hyvänsä.
Ennen sai kuplavolkkareita pihan täyteen ku väärässä paikassa nosti käden pystyyn, kokeileppa nyt...
Heraldin sain kun viidellä kympillä(MK) ostin startin ja laturin, auto tuli sivussa, nykyään herald aihiotkin on tonnin pinnassa.
600 Fiatit oli ilmaisia, ei ole enää...
Citroen DS malleja sai muutamalla sadalla markalla, nykyään puhutaan tuhansista euroista aihioiden kohdalla!
(Yhden sellaisen laittaneena puhutaan vähän eri asteesta tuon ruosteen suhteen...)
14 neliötä rautaruukin terästä on aika paljon... hattuhyllystä alaspäin kaikki on uudelleen tehty...
Eli ei tuo 96 ole ku alkavassa ruosteessa...
Tarjonta loppuu, kysyntä kasvaa.
Eipä niitä kunnostuskelpoisia nykyjään enää ilman jaella, oli merkki mikä hyvänsä.
Ennen sai kuplavolkkareita pihan täyteen ku väärässä paikassa nosti käden pystyyn, kokeileppa nyt...
Heraldin sain kun viidellä kympillä(MK) ostin startin ja laturin, auto tuli sivussa, nykyään herald aihiotkin on tonnin pinnassa.
600 Fiatit oli ilmaisia, ei ole enää...
Citroen DS malleja sai muutamalla sadalla markalla, nykyään puhutaan tuhansista euroista aihioiden kohdalla!
(Yhden sellaisen laittaneena puhutaan vähän eri asteesta tuon ruosteen suhteen...)
14 neliötä rautaruukin terästä on aika paljon... hattuhyllystä alaspäin kaikki on uudelleen tehty...
Eli ei tuo 96 ole ku alkavassa ruosteessa...
Tarjonta loppuu, kysyntä kasvaa.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 18:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: SAAB 96 1975
Viime viikolla tuli otettua vaihdelaatikko irti ja putsattua. Autoa piti siirtää että voi aloitta viimein hitaamisen.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3546007.jpg Siinäpä kuva lootan sisuksista. Näyttä todella hyvältä, joten en aio purkaa koko laatikkoa.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3546022.jpg Tuossapa laatikko ennen ja jälkee puhdistuksen. Ei ole mitenkään silmiä hivelevän puhdas, mutta saa luvan kelvata.
Seuraavaksi pitää ottaa vasemman puolen ripustukset irti ja aloittaa hitsaaminen.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3546007.jpg Siinäpä kuva lootan sisuksista. Näyttä todella hyvältä, joten en aio purkaa koko laatikkoa.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3546022.jpg Tuossapa laatikko ennen ja jälkee puhdistuksen. Ei ole mitenkään silmiä hivelevän puhdas, mutta saa luvan kelvata.
Seuraavaksi pitää ottaa vasemman puolen ripustukset irti ja aloittaa hitsaaminen.
SAAB 900i -85 combicoupe
SAAB 900i -86
#8545
SAAB 900i -86
#8545