Joo, tuossa on kahdenlaista tietoa. WIS tarjoaa esim -98 B204 koneeseen runkolaakeihin 20Nm + 70astetta ja sama kiertokankiin. Tonnarin korjaamokässäri kertoo taas runkolaakereihin 20Nm + 90 astetta ja sama kiertokankiin. Kumpaa tuossa nyt kannattaa noudattaa? Mittailin just plastigaugella välyksiä ja käytin korjaamokässärin arvoja, kun en muutakaan löytänyt. Vasta nyt koneelta tarkistelin mitä WIS tarjoilee B204 koneelle, omassahan on B234.
Matti
Runkolaakerpukkien ja kankien momentit
Runkolaakerpukkien ja kankien momentit
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Runkolaakerpukkien ja kankien momentit
Joo ja esimerkiksi -94 NG900 kohdalla WIS tarjoaa runkopukeille 110Nm suoraan ilman asteita ja kiertokangelle 48 Nm. Joskus kokeilin ja totesin että rasvattuna pultit tuntuu menevän samoihin kireyksiin molemmilla tavoilla (Nm+kulmakiristys tai suoraan Nm).
Muutenkin noi vanhemmat speksit sisältää vähemmän kulmakiristyksiä ja enemmän suoria Nm lukuja.
Muutenkin noi vanhemmat speksit sisältää vähemmän kulmakiristyksiä ja enemmän suoria Nm lukuja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Runkolaakerpukkien ja kankien momentit
Joo, taidan nyt kuitenkin vetäistä nuo 20Nm + 90 astetta, kun mittaukset on tehty niillä arvoilla. Tuskinpa tuossa suurta eroa on lopputuloksessa, jos vihdoinkin erinäisten vaiheiden jälkeen pääsis kasailemaan konetta ens viikolla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki