Riippuu siitä mitä nestettä piireissä on ennemin ollut. Jos masiinassa on ennestään DOT3, DOT4 tai DOT5.1 märmätit sisällä niin sinne ei pidä laittaa DOT5 nestettä ilman että huuhtelet järjestelmän kunnolla ja hyvä jos sittenkään.vwkupla6 kirjoitti:Ok. mutta onko tuo DOT 5 silicone neste hyvää siellä, esim ABS?
9-5 jarrupoljin pehmeä
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Lainataanpas vanhaa omaa topiccia, kun jarrujen kanssa on taas onkelmia.
Autoon tuli vaihdettua k-sportin etujarrut sekä aeron 300mm levyt ja satulat taakse.
Jarrut tuntuvat ottavan hyvin, mutta poljin on pehmeä, ilmailtu on useampaan kertaan, eikä ilmaa tule. Sammuksissa ollessa poljin painuu melkeen pohjaan asti, ja käynnissä ollessa menee suoraan pohjaan.
Jarrun painelu vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ja imusarjan ja tehostimen välisen putket tukkimisen jälkeen tuntuisi käynti olevan normaalia jarrua paineassa ja poljin tuntuu aika hyvältä. Tehostimen luota kuuluu myös suhinaa jarrua painaessa, ja tasasen paineen pitäminen polkimella aiheuttaa ulinan kuulumista tuosta tehostimen ja imusarjan välisestä letkusta.
Itse epäilen jarrutehostinta, joka vaihdettiin viimeksi kun samoja oireita ilmeentyi, mutta kyseessä oli purkaamolta hankittu tehostin. Samaan aikaan vaihdettiin myös uusi pääsylinteri joka ei silloinkaan auttanut.
Olisiko klubilaisella muita ehdotuksia, vai hankinko vaan suorilta uuden tehostimen?
Autoon tuli vaihdettua k-sportin etujarrut sekä aeron 300mm levyt ja satulat taakse.
Jarrut tuntuvat ottavan hyvin, mutta poljin on pehmeä, ilmailtu on useampaan kertaan, eikä ilmaa tule. Sammuksissa ollessa poljin painuu melkeen pohjaan asti, ja käynnissä ollessa menee suoraan pohjaan.
Jarrun painelu vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ja imusarjan ja tehostimen välisen putket tukkimisen jälkeen tuntuisi käynti olevan normaalia jarrua paineassa ja poljin tuntuu aika hyvältä. Tehostimen luota kuuluu myös suhinaa jarrua painaessa, ja tasasen paineen pitäminen polkimella aiheuttaa ulinan kuulumista tuosta tehostimen ja imusarjan välisestä letkusta.
Itse epäilen jarrutehostinta, joka vaihdettiin viimeksi kun samoja oireita ilmeentyi, mutta kyseessä oli purkaamolta hankittu tehostin. Samaan aikaan vaihdettiin myös uusi pääsylinteri joka ei silloinkaan auttanut.
Olisiko klubilaisella muita ehdotuksia, vai hankinko vaan suorilta uuden tehostimen?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Yksi mitä tuli mieleen, niin olen pari kertaa törmännyt siihen, että "puoliammattilainen" on vaihtanut etupalat huolimattomasti ja asentanut sen satulan ulkosyrjälle tulevan jousen väärälle puolelle ulkomuistista, jolloin se jousi ponnistaa liukusatulaa ulospäin navasta. Näinollen satula on hieman vinossa ja paloille tulee klappia, joka ilmenee juurikin jarrupolkimen löysyytenä. Parilla nopealla pumppauksella poljin saattaa hetkeksi muuttua hieman kovemmaksi hetkellisesti.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Autossa on nyt k-sportin etujarrut, takana on aeron jarrut ja jousi on tarkistettu molemmin puolin ja se on oikein.Hook kirjoitti:Yksi mitä tuli mieleen, niin olen pari kertaa törmännyt siihen, että "puoliammattilainen" on vaihtanut etupalat huolimattomasti ja asentanut sen satulan ulkosyrjälle tulevan jousen väärälle puolelle ulkomuistista, jolloin se jousi ponnistaa liukusatulaa ulospäin navasta. Näinollen satula on hieman vinossa ja paloille tulee klappia, joka ilmenee juurikin jarrupolkimen löysyytenä. Parilla nopealla pumppauksella poljin saattaa hetkeksi muuttua hieman kovemmaksi hetkellisesti.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Jarrutehostin irroitettu, ja käsinkokeiltuna puskee ilmaa työntötangon juuresta, ei liene normaalia?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Vuotava jarrutehostin aiheuttaa yleensä myös sopeutus ongelmia eli kanattaa lukasta vikamuisti onko sinne taltioitunut vikakoodeja, jotka viittaisivat laihaan seokseen.
Noi Ate:n tekeleet ei ole niitä kaiken kestävimpiä tehostimia mitä autoista löytyy.
Noi Ate:n tekeleet ei ole niitä kaiken kestävimpiä tehostimia mitä autoista löytyy.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Olisko tuosta jotakin apua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... u+pohjassa
Ja lisää suhisevista jarruista löytää ETSI hakua käyttämällä ei ole niitä kaiken harvinaisempia vikoja ...

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... u+pohjassa
Ja lisää suhisevista jarruista löytää ETSI hakua käyttämällä ei ole niitä kaiken harvinaisempia vikoja ...

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Eipä olisi ensimmäinen femma, josta jarrutehostin paskana.
Jenkeistä tilaten saa uuden kohtuurahalla.
-Sami
Jenkeistä tilaten saa uuden kohtuurahalla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
On tullut noita kirjoituksia luettua lävitse. Viimeksi oli vastaava vika ja jarrutehostimen vaihdolla parani, joten siinäpä se vika on.
eEuropartsilta kannaattaa näköjään ostaa uus, käytettyä en enää laita kun ei säästä niin paljoa et se kannattais.
eEuropartsilta kannaattaa näköjään ostaa uus, käytettyä en enää laita kun ei säästä niin paljoa et se kannattais.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Tuo olisi halvempi vaihtoehto kuin eeuroparts, jossa tehostin maksaa 312€ toimitettuna.
Liekkö kellään sit kokemusta kyseisestä firmasta et uskaltaako tuolta tilata mitään
Liekkö kellään sit kokemusta kyseisestä firmasta et uskaltaako tuolta tilata mitään
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Tuleeko noi eeuro-osat rapakon takaa?
Jos näin on niin eikös siihen hintaan tule vielä lisäksi verot ja tullit?
Jos näin on niin eikös siihen hintaan tule vielä lisäksi verot ja tullit?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Rapakon takaa ne varmaankin tulee, onhan klubilaisiaki sieltä ostannut ilmeisesti ilman tulleja jne.
Saksasta löyty http://www.profiteile.de 283.15€ tulisi tehostimelle hintaa toimituksineen.
e: tilasin saksasta kun halvalla sai, katsotaan miten hommat edistyy kys. firman kanssa
Saksasta löyty http://www.profiteile.de 283.15€ tulisi tehostimelle hintaa toimituksineen.
e: tilasin saksasta kun halvalla sai, katsotaan miten hommat edistyy kys. firman kanssa
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Vieläkin jatkuu taistetut jarrujen kanssa, ei auttanut uusikaan jarrutehostin.
Saab-asentaja antoin vinkin että sulje jarruletkut pyöristä ja kokeile vaikuttaako polkimeen. Tuloksena on se että ei siedä takapäätä ollenkaan, heti kun päästä jommankumman takajarruletkusta lukkopihdit niin poljin valahtaa pohjaan, ne suljettuna on poljin kova.
Oisko ideoita mikäs nyt olisi vikana, jarrupääsylinteriä on tarjottu viaksi, mutta sekin on suht uusi, mutta onhan sekin mahdollista.
Saab-asentaja antoin vinkin että sulje jarruletkut pyöristä ja kokeile vaikuttaako polkimeen. Tuloksena on se että ei siedä takapäätä ollenkaan, heti kun päästä jommankumman takajarruletkusta lukkopihdit niin poljin valahtaa pohjaan, ne suljettuna on poljin kova.
Oisko ideoita mikäs nyt olisi vikana, jarrupääsylinteriä on tarjottu viaksi, mutta sekin on suht uusi, mutta onhan sekin mahdollista.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-5 jarrupoljin pehmeä
Jaahas, tais se vika sitten lopulta löytyä. Aeron takajarrusatuloissa ei ole merkintää että kumpi menee kummallekin puolelle, tätä tuli pähkäiltyä asennusvaiheessa, mutta tuli laitettua satulat miten sattuu, tuloksena se että ilmausruuvit olivat alapuolella, ja nyt vaihdoin ne toistepäin niin tuli pirusti ilmaa itsestään 
Poljinkin tuntui heti paremmalta, mut täytyy huomenna ilmailla kunnolleen.
Nooh, oppiipahan asentelee jarruja

Poljinkin tuntui heti paremmalta, mut täytyy huomenna ilmailla kunnolleen.
Nooh, oppiipahan asentelee jarruja

Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008