mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itseltäni pöllittiin n. vuoden sisään jo toinen pyörä. Enpä taida viimeiseksi vuodeksi täällä Vaasassa ostaa enää pyörää. Saa Saab hoitaa sen homman.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nappe on koodannu jonku ahtorajottimen kakkosvaihteelle
Ei ahda mamman viinavankkuri ku baarin verran kakkosella (Mreq 1000 tienoilla). Saakeli ku tolla voi joskus jäädä tiksimunkilla jonku pemarin jalkoihin 40-80 välillä
Kolmosella ja siitä isommilla sentään tuuppii Mitsu 1,2...1,3 baaria 



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kaikki, varsinkin asuminen, on hinnoiteltu niin että vain taivas on rahanmenon rajana.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nämä halvatun runkkuvelvit.
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saanen antaa vanhemman tieteenharjoittajan vinkin elämänvaralle: se on AIVAN sama miten isot ne tulot on, joka kerta ennen tilipäivää saldot on kuitenkin about nolilla.Rattivaihde kirjoitti:Kaikki, varsinkin asuminen, on hinnoiteltu niin että vain taivas on rahanmenon rajana.
Tämä on FAKTA. Oikeasti, onnellisista opiskeluajoista omat tulot on (vertailuajanohdasta riippuen) kymmen ellei jopa satakertaistuneet, mutta aina vaan saldot on about nollilla ennen paycheckin saapumista

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oikeastaan ongelmana ei ole niinkään käyttövarojen puute, tällä hetkellä palkasta menee ~100-200 euroa kuussa bensaan ja pieniin ostoksiin ja loput jää säästöön.
Ongelma johtuu siitä, että olen onnistunut ajatuksen tasolla sitomaan itseni säästämään sellaiseen kohteeseen, jonka alkaen-hinta on yhden tai kahden vuoden palkka jos olisin ympäri vuoden töissä, mikä ei nykyisessä kausiluonteisessa työpaikassa edes onnistu (eikä oikein vissiin kannattaisi jatko-opiskeluakaan hylätä sen takia...). Tällainen säästäminenhän nyt on jo lähtökohtaisesti monen mielestä täydellistä järjenköyhyyttä, varsinkin 18-vuotiaana, mutta tuosta suuresta säästökohteesta johtuen en viitsisi ostaa mitään sellaistakaan, mikä maksaisi esimerkiksi "vain" puolet kuukauden palkasta, ja bensan ostaminenkin kirpaisee vaikka siihen onkin varaa, koska kaikki on pois säästöistä. Näin ollen kaikki on liian kallista
Toisaalta tämän saman kitupiikkiyden johdosta olen kaveripiirin ainoa, jolla on esimerkiksi ollut varaa ostaa oma auto ja maksaa sen vakuutukset yms. Kruuna ja klaava..
Ongelma johtuu siitä, että olen onnistunut ajatuksen tasolla sitomaan itseni säästämään sellaiseen kohteeseen, jonka alkaen-hinta on yhden tai kahden vuoden palkka jos olisin ympäri vuoden töissä, mikä ei nykyisessä kausiluonteisessa työpaikassa edes onnistu (eikä oikein vissiin kannattaisi jatko-opiskeluakaan hylätä sen takia...). Tällainen säästäminenhän nyt on jo lähtökohtaisesti monen mielestä täydellistä järjenköyhyyttä, varsinkin 18-vuotiaana, mutta tuosta suuresta säästökohteesta johtuen en viitsisi ostaa mitään sellaistakaan, mikä maksaisi esimerkiksi "vain" puolet kuukauden palkasta, ja bensan ostaminenkin kirpaisee vaikka siihen onkin varaa, koska kaikki on pois säästöistä. Näin ollen kaikki on liian kallista

Toisaalta tämän saman kitupiikkiyden johdosta olen kaveripiirin ainoa, jolla on esimerkiksi ollut varaa ostaa oma auto ja maksaa sen vakuutukset yms. Kruuna ja klaava..
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
... mutta opiskeluaikoina ei koskaan kuitenkaan ollut niin pers'aukinen kuin nykyään.V.J.S kirjoitti:Oikeasti, onnellisista opiskeluajoista omat tulot on (vertailuajanohdasta riippuen) kymmen ellei jopa satakertaistuneet, mutta aina vaan saldot on about nollilla ennen paycheckin saapumista
Aikuisuus on itseasiassa aika perseestä kun ajattelee sitä näin lauantai-iltana puolikkaan hanapakkausviinin voimin... ei ihme että iloisista teekkareista kasvaa meitä tylsiä diplomi-insinöörejä

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Viimekuussa tuli ostettuu yli viissatasella benssoo.. jonnii verra tul ajeltuu ku maakuntamatkailua harrastel.
Ja se vit***aa, kun omistukessa 6 autoa, kolome saabia ja muut kyllä joutas pois kun niin pitkää ollu jouten(rimera,sierra,sierra). Kesä on lyhyt ja korjata pitäs leimalle asti, jotta joku kiinnostus osttoo pois
pittää vua vähä kerrallaa koittoo laitella nii siitähä se lähtee. 
Jos pääsis ees kahesta autosta erroon vielä (yhen jo möin, oli lopputalavesta 7 autoa siis) niin sitte vois ruveta keskittyy T16:sen remonttihuoltoon ja vaparin männänvaihtoon.
Ja se vit***aa, kun omistukessa 6 autoa, kolome saabia ja muut kyllä joutas pois kun niin pitkää ollu jouten(rimera,sierra,sierra). Kesä on lyhyt ja korjata pitäs leimalle asti, jotta joku kiinnostus osttoo pois


Jos pääsis ees kahesta autosta erroon vielä (yhen jo möin, oli lopputalavesta 7 autoa siis) niin sitte vois ruveta keskittyy T16:sen remonttihuoltoon ja vaparin männänvaihtoon.

Viimeksi muokannut Mr_Who, Su Touko 20, 2012 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Se johtuu siitä, että säästöt sekä harraste- ja könttäsumma-alloikoinnit raksitaan liksasta heti kun se tulee. Ei siis tartte miettiä, että mistä sen ens kuussa erääntyvän 690e vakuutuslaskun maksaa (joo, opiskeluaikana ei ihan tuollaisia vakuutuslaskuja ollut - eikä nykyistä elintasoa), vaikka kuinka vetelisi tiliä ~nollille liksojen välissä.V.J.S kirjoitti:Tämä on FAKTA. Oikeasti, onnellisista opiskeluajoista omat tulot on (vertailuajanohdasta riippuen) kymmen ellei jopa satakertaistuneet, mutta aina vaan saldot on about nollilla ennen paycheckin saapumista
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Opiskellessä ei muuta ku velekkaantuna, sitä koittoo sitte työuran aikana koittoo maksella pois, kunhan ensin korkkeemmalla korolla olevat lainat suap lyhennettyy 

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Koko ensiviikko ajellaan työreissussa vuokratulla Skoda Octavia whatever combilla. Noh, sillä ainakin sulautuu yleiseen maanteiden ilmeeseen.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Asiat voisivat olla huonommin, saattaisit joutua ajamaan sedan-mallin Superbilla, tai jollakin Nissanin malleista...Octavia ei sentään särje silmiä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
V*tun Sonera. Rupesi käämi palaan, kun laajakaistaliittymää vaihtaessa (paikallisen tarjoamaan, melkein samaan hintaan mutta 3 kertaa nopeampaan) tulee soitto paikaliselta puhelinyhtiöltä, että voisinko järkätä jotenkin Soneran asiakasnumeron tai jotain, kun tuli sekä allekirjoittaneen että allekirjoittaneen hallituksen nimellä vaihtorulianssi Soneralta bumerangina takaisin.
Korneinta hommassa on, että Sonera on vuokraa linjat paikalliselta puljulta mutta silti väittivät tai väittävät, että meidän nimellä ei ole liittymää. No v*ttu laskut on ainakin tullut ja netti on pelittäny niin missä on vika. Kävin s***ana kaivaan sen asiakasnumeron niin saavatpahan nekin urpot nenilleen tässä.
Ja p***ele niiden asiakaspalvelua. F***ing puheohjattu paska pudotti minut parin tuuttauksen jälkeen linjoilta ja suutuksissa soitin uudestaan muutaman voimasanan kera niin se samperin monotooni-ääni vastaa, että asiasi koskee laajakaista vikaa, yhdistän vikapalveluun. Tai johonkin. Koita siinä sitten selittää jollekin vikalinkin hepulle, että mulla tosiaankaan ei ole mitään muuta vikaa liittymässä kuin, että minun pitäis päästä siitä vaan eroon. H***etti sentään.
Korneinta hommassa on, että Sonera on vuokraa linjat paikalliselta puljulta mutta silti väittivät tai väittävät, että meidän nimellä ei ole liittymää. No v*ttu laskut on ainakin tullut ja netti on pelittäny niin missä on vika. Kävin s***ana kaivaan sen asiakasnumeron niin saavatpahan nekin urpot nenilleen tässä.
Ja p***ele niiden asiakaspalvelua. F***ing puheohjattu paska pudotti minut parin tuuttauksen jälkeen linjoilta ja suutuksissa soitin uudestaan muutaman voimasanan kera niin se samperin monotooni-ääni vastaa, että asiasi koskee laajakaista vikaa, yhdistän vikapalveluun. Tai johonkin. Koita siinä sitten selittää jollekin vikalinkin hepulle, että mulla tosiaankaan ei ole mitään muuta vikaa liittymässä kuin, että minun pitäis päästä siitä vaan eroon. H***etti sentään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eräs nimeltämainitsemattoman nimimerkin takaa kirjoitteleva henkilö. Hän kyllä avautuu, provosoi ja v*ttuilee muille muttei itse kestä pienintäkään v*ttuilua. Tyypillinen esimerkki henkilöstä, kun valtaa on vähän se pitää käyttää tarkasti. Koskien irc kanavan banaaneita. 

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Naiset vituttaa... ja jos tonnari ei mene tänään leimasta läpi niin... 

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT