Öljypropun tiiviste?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tidi
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 16:36
Paikkakunta: Hyvinkää

Öljypropun tiiviste?

Viesti Kirjoittaja tidi »

Ehtiikö joku tunnin sisään kertoa minkä kokoinen on 9-3 Tid (-99) öljypropun o-rengas :!:
Pitäisi illalla vaihtaa öljyt ja en löydä tietoa mistään :roll:
EPC sanoo vain, että tiivisterengas, muttei kerro kokoa...
- tidi -
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Öljypropun tiiviste?

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

tidi kirjoitti:Ehtiikö joku tunnin sisään kertoa minkä kokoinen on 9-3 Tid (-99) öljypropun o-rengas :!:
Pitäisi illalla vaihtaa öljyt ja en löydä tietoa mistään :roll:
EPC sanoo vain, että tiivisterengas, muttei kerro kokoa...
Joko tarve meni ohi? Soittele, jos tieto on viela tarpeen, minulla on yksi oljyproppu tiivisteineen pakissa. Kai bensakoneessa on samankokoinen proppu kuin dieselissa?

BTW; Onko sulla, tidi, jo alustasatsi hankittuna? Minulla alkaa kohta asennusprojekti, kunhan vain posti toisi joustintuen ylapaan laalerit, jotka aion varmuuden vuoksi uusia samalla.
tidi
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 16:36
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tidi »

Tarve ei mennyt ohi. Epäilen kyllä, että bensavehkeissä olisi samanlaista proppua/tiivistettä. Ostin kerran Motonetista tiivisteen, joka oli mallia nailon ja täysin erilainen kuin sitten oman Saabin alta löysin :(

Alustasatsia en ole vielä hankkinut. Ja enpä tiedä hankinko lähiaikoina, kun reilu vuosi sitten laitoin KYBit alle. No, ei noi varmaan kovin kauaa kestä ja jos sä sitten vielä kehut oman autosi maasta taivaaseen, niin enköhän mäkin :D

BTW BTW; On vähän taistelua Eberin kanssa edelleen. Tunnen eberin sielunelämän kohta kuin omat taskuni. Sitten kun saan henkeä laitteeseen, niin täytyy tehdä diagnoosi/korjausohjeet, jos vaikka muilla on samanlaisia ongelmia.
Perusongelma: Ei syty. Ei se ...kele syty :evil: ja vikakoodi tulpanvaihdon jälkeenkin sama "Hehkutulppa, oikosulku maahan"
Tulpan johtimien ollessa irti, jännite- ja maanjohtojen välinen resistanssi on ääretön eli ok. Kun johdot ovat tulpassa kiinni, niin resistanssi on 0.9 ohmia, mikä on näyttäisi olevan tulpan sisäinen vastus. Pitäisikö olla näin?
Tämänhetkinen tilanne: Löpöä tulee, tulpalle tulee 10 Hz :?: PWM jännite (eka mittaus 4.7 V ja toka 2.2 V). Ekalla tulppa hehkui punaisena, mutta toisella ei. Mikäköhän on oikea arvo? Tulpan nimellisjännite on 8V, mutta liekö vähempikin riittää? Piru kun saan eberin käyntiin vain kerran, jonka jälkeen SIDiltä tuleva ohjaus ei kytke sitä päälle. Onnistuisikohan jos ottaisi lisälämmittimen releen irti (WIS: 409) ja kytkisi navat 1 ja 2, jolloin pitäisi aktivoinnin olla päällä ja ulkoilman lämpötila yms. yms. ei vaikuta asiaan.
Täytyy varmaan kohta tehdä uusi threadi tällä lämppärille...
- tidi -
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Mä ostin yhden O-renkaan merkkiliikkeestä ja heti seuraavaksi tarvikeliikkeestä 5 samanlaista. Otan mitat siitä, kunhan muistan :roll: Originaali öljynsuodatin GM:llä oli halvempi, kuin MOTONETin vastaava tarvike :!: Bensavehkeessä eri tiiviste, D-kone suoraan OPELista.

Eberi meillä ei käynnisty SIDin kautta kovalla pakkasella. Yrittää pari kertaa, mutta jää käynnistymättä. Kun auto käynnistetään, eberi lähtee kohta käyntiin kovan savutuksen kera. Laitteen olen pariin kertaan purkanut, vaihdoin resun hehkun ja uusin tiivisteet. Moottorin laakerit tuli rasvattua myös. Sisältä jo aika loppuunpoltetun oloinen värkki, joten seuraavaksi ostan kokonaan uuden lämppärin (600e) ja pistän vanhan hyllylle.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

rr kirjoitti:Mä ostin yhden O-renkaan merkkiliikkeestä ja heti seuraavaksi tarvikeliikkeestä 5 samanlaista. Otan mitat siitä, kunhan muistan :roll:
:oops: Muistaa sitä sitten joskus jotain: Sisähalkaisija 18 mm ja vahvuus 2mm
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eberi meillä ei käynnisty SIDin kautta kovalla pakkasella. Yrittää pari kertaa, mutta jää käynnistymättä. Kun auto käynnistetään, eberi lähtee kohta käyntiin kovan savutuksen kera. Laitteen olen pariin kertaan purkanut, vaihdoin resun hehkun ja uusin tiivisteet. Moottorin laakerit tuli rasvattua myös. Sisältä jo aika loppuunpoltetun oloinen värkki, joten seuraavaksi ostan kokonaan uuden lämppärin (600e) ja pistän vanhan hyllylle.
Itselläni oli samaa ongelmaa. Eeberi käynnistyi toviksi aina käsikäytöllä, auton käydessä kävi jatkuvasti. Vikana oli itselläni sipannut pumppu. Uusi oli semmosey parisensataa euroa. Sain vanhat toimimaan kun aukausin sen ja puhdistin. Hiiliä tosin ei ole kovin paljoa jäljellä siinä (myydään halavalla).
:D
Vastaa Viestiin