Moro,
Sattu sellainen hassu tapaus että tänään saabin huoltomies kävi vähän kokeilemassa tomaatti laatikkoani, minun pyydöstä. Sanoi että on hieno laatikko, MUTTA että mulla on pyörän laakeri entinen. Minusta se kuullosti aina vaan vähän huonoilta renkailta... Mutta ukko oli sen verran varma. Sanoi että töineen (eikä orkkis laakeri) maksaisi noin 240 euroo. Onko tämä järkevä hinta? Miten varmistan että laakeri se humisee eikä renkaat?
Pyöränlaakeri vaihto - Mitä makso?
Pyöränlaakeri vaihto - Mitä makso?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Pyöränlaakeri vaihto - Mitä makso?
Kun ajaessa mutkittelee niin pyöränlaakerista tuleva ääni häviää jossain vaiheessa,
kun paino kevenee kipeästä kohdasta. Se on varma se.
kun paino kevenee kipeästä kohdasta. Se on varma se.
96 2T 64/65,V4 -71ja-75 ,95E -70 ,99 GLIa -77,,900 T16 -82/84 , ,9000:CD TA-89,3,0 V6 CSE -95,Griffin 3,0 V6-96,2,3 TA CS-97,9-5 Griffin V6 -00,9-5 Aero wagon -00. #585# ,39v. Saabilla ajelua.
Re: Pyöränlaakeri vaihto - Mitä makso?
Itse olen todennut varmimmaksi konstiksi todeta laakerin kunto siten että renkaan ollessa vapaasti pyöritettävänä laittaa renkaan pyörimään ja koittaa sormilla jousta jos tuntuu "tärinää" jousessa on laakerissa varmasti vikaa ja tietysti voi siis verrata toiseen puoleen jos ei sitten ole molemmat rikki mutta tällä konstilla olen noita diagnooseja tehnyt ja vika on saatu aina korjattua.
Re: Pyöränlaakeri vaihto - Mitä makso?
Onhan siellä myös kannatinlaakeri, joka osaa pitää mekkalaa, muttei vaikene mutkittelemalla.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Pyöränlaakeri vaihto - Mitä makso?
No niin. Olihan se laakeri.
Säästin hirveästi rahaa kun en tehnyt "oikeassa" liikkeessä.
Soittelin firmoja läpi ja sain ajan 2 päivän päähän. Vaihoin paitsi laakerin, kuin myös koiranluut ja jarrupalat eteen. Laakerin tilasin, SKF laakeri maksoi 75 euroa (laakeri ja joku mutterin näköinen vempain oli paketissa). Sitten jarrupalat (eteen) 30 euroo, ja koiranluut 17 euroa (2kpl). Työt maksoi 125 euroa. Yhteensä siis 247 euroa.
Kuititkin sain mukaan jne.
Nyt
on hiljainen kuin kissantassuilla ajettais. 
Säästin hirveästi rahaa kun en tehnyt "oikeassa" liikkeessä.
Soittelin firmoja läpi ja sain ajan 2 päivän päähän. Vaihoin paitsi laakerin, kuin myös koiranluut ja jarrupalat eteen. Laakerin tilasin, SKF laakeri maksoi 75 euroa (laakeri ja joku mutterin näköinen vempain oli paketissa). Sitten jarrupalat (eteen) 30 euroo, ja koiranluut 17 euroa (2kpl). Työt maksoi 125 euroa. Yhteensä siis 247 euroa.

Nyt


Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866