Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Hyvä jos motonetista saa myös laatukamaa, sinne kun sattuu tulemaan yleensä useammalta toimittajalta kamaa ja juuri tiivisteet yms. saataa olla kuralaatua. Sen takia mullekin ohjeistettiin PCS:stä hankkimaan tiivisteet.
Nm. 2 viikkoa sitten aeroon uudet kytkinhilppeet, samalla öp tarkastus ja kaikki stefat vaihtoon, myös tuo hihnapyörän stefa tuli vaihdettua ja torxit ruuvilukitteella kiinni.
Nm. 2 viikkoa sitten aeroon uudet kytkinhilppeet, samalla öp tarkastus ja kaikki stefat vaihtoon, myös tuo hihnapyörän stefa tuli vaihdettua ja torxit ruuvilukitteella kiinni.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Joka kerta on tuttu Cortecon stefa tullut PCS:ltä (tosin viimoisin speden pussissa ja tumman värinen), mikä toi Payen on ?
viimeisimmät hinna pcs: hihnapyörän stefa 21e, O-rengas 2,5e
viimeisimmät hinna pcs: hihnapyörän stefa 21e, O-rengas 2,5e
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
NO niin PCS Riku laittoi tulemaan
stefa 18,90
O-rengas 2,50
klubialet tietty mukana
itse luotan pcs:ään enemmän kuin motonettiin
stefa 18,90
O-rengas 2,50
klubialet tietty mukana
itse luotan pcs:ään enemmän kuin motonettiin
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Pcs:n eduksi motonettiin verrattuna täytyy sanoa myös palvelun nopeus. Kyselyihin vastataan nopeasti ja tavarat ovat yleensä noudettavissa alle 24h tilauksesta. Motonetista ei tunnu alle viikon tulevan mitään, vaikka Turku-Rauma -välillä busseja kulkee varmaan tunnin välein päivittäin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
itse olin aamupäivällä yhteydessä Rikuun, huomenna stefa ja O-rengas postilootassa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ei ne kaikki PCS:ltä tulevat osatkaan priimaa ole, kannattaa hieman katsoa/kysyä, minkä merkkistä kamaa on tulossa…
Esimerkkinä Professional Parts Swedenin moniurahihna, 40tkm takana ja selkäpuolelta on pala irti
Esimerkkinä Professional Parts Swedenin moniurahihna, 40tkm takana ja selkäpuolelta on pala irti
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Itsellänikin on kokemusta Rikun laturin moniurahihnoista! Sellainen hankittiin entiseen autooni Saab OG9-3 2.0T Sport Coupe vm.2000, ja oli 60tkm jälkeen aika huonossa kunnossa ja se piti vaihtaa! Ja nykyiseen on luultavasti myös vaihdettu ja merkkiosa, se on erinoimaisessa kunnossa ja kilometrejä on 175 000 autossa yhteensä ja osalla on varmaan ajettu 50tkm.SS kirjoitti:Ei ne kaikki PCS:ltä tulevat osatkaan priimaa ole, kannattaa hieman katsoa/kysyä, minkä merkkistä kamaa on tulossa…
Esimerkkinä Professional Parts Swedenin moniurahihna, 40tkm takana ja selkäpuolelta on pala irti
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
110 Mm huoltoon taitaa 9-3:ssakin sisältyä hihnan vaihto... ainakin suositus siitä. Jotta ei tuo nyt häävi osoitus mistään erityisestä laadusta ole jos hihna on tähän mennessä kestänyt puolet sille lasketusta kestoiästä.juhokare kirjoitti:Ja nykyiseen on luultavasti myös vaihdettu ja merkkiosa, se on erinoimaisessa kunnossa ja kilometrejä on 175 000 autossa yhteensä ja osalla on varmaan ajettu 50tkm.
Näihin mainion informatiiviisiin ja teknistieteellisesti faktapitoisiin merkkiosa-tarvikeosakeskusteluihin voinee taas todeta että hihna tai mikään muukaan osa ei tiedä kenen logolla varustettuun laatikkoon se on pakattu ja vielä vähemmän se tietää sitä onko se ostettu merkkiliikkeestä, PCS:ltä vai Motonetistä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Vähän keskustelu karkaa, mutta tuo Professional Parts Sweden on painettu hihnan kylkeen ja ulkonäön peusteella on taatusti eri tehtaasta kuin alkuperäinen. Originaalit olivat ainakin kahdessa yksilössä 110 ja 120 tkm ajettuina ihan uuden näköisiä, kolmas 70tkm ajettu myös ainakin vielä.hihna tai mikään muukaan osa ei tiedä kenen logolla varustettuun laatikkoon se on pakattu ja vielä vähemmän se tietää sitä onko se ostettu merkkiliikkeestä, PCS:ltä vai Motonetistä.
Summa summarum, ostopaikalla ei ole merkitystä, mutta eri ostopaikoista saa eri tehtaiden tuotoksia
Edit: Paikallisessa Motonetissa oli eilen hyllyssä ainakin Daycon ja Gatesin hihnoja Saabiin.
Viimeksi muokannut SS, Pe Kesä 01, 2012 07:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Pro Parts Sweden hihna on kokemusten perusteella täysin kuraa. Hihnoiksi suosisin Contitechiä (orkkishihnan alihankkija) tai Gatesia. Goodyear voi kuulostaa hyvältä mutta hihnoissa ei ole mikään laatumerkki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Sieltähän se tuli asiallinen vastaus!jcarlson kirjoitti:Pro Parts Sweden hihna on kokemusten perusteella täysin kuraa. Hihnoiksi suosisin Contitechiä (orkkishihnan alihankkija) tai Gatesia. Goodyear voi kuulostaa hyvältä mutta hihnoissa ei ole mikään laatumerkki.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Hyvään aikaan tuli tehtyä kampiakselin hihnapyörän ruuvien kiristys+lukitus. Ruuvit sai pyöritellä sormivoimin auki, joten turhia vääntimiä ei tällä kertaa avaamisessa tarvittu.
-376tkm 9-5 2.3t vm.99
-376tkm 9-5 2.3t vm.99
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kerrankin helppo remontti. Ja ilmainen, työnantajan koneilla ja liimalla. Olivat kyllä tiukalla vielä, vaikka 18v ja 218tkm kovaa ajoa takana.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Eilen tuli käytettyä irti tuossa tuoreimmassa hankinnassa.
214t ajettu eikä ne enää erityisen lujasti olleet kiinni.
clas ohlsonin sähkö pulltipyssyllä irtos keskipultti.
Stefa oli kovastiki hikoillut mutta ei kummakaan kun tuli todettua huohotuksen kuunto.
Kaikki mahollinen tukossa ja takaiskusta näki läpi.
Savutus loppui ja toivottavasti ulkoinen öljyvuoto myös.
214t ajettu eikä ne enää erityisen lujasti olleet kiinni.
clas ohlsonin sähkö pulltipyssyllä irtos keskipultti.
Stefa oli kovastiki hikoillut mutta ei kummakaan kun tuli todettua huohotuksen kuunto.
Kaikki mahollinen tukossa ja takaiskusta näki läpi.
Savutus loppui ja toivottavasti ulkoinen öljyvuoto myös.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
yksi tapa lisää tuon rakastettavan pultin aukaisuun..
taiteilin avaimen jolla lukitsin hihnapyörän
tarvikkeina oli pätkä 70mm putkea jossa 3mm seinämä
rälläkkä
porakone
kiristys/taljaliina
pora (liinan mukaan)
50x50 kulmarautaa (noin metri)
viisteetön hylsy
rengasavain
kaveri (ei välttämätön mut hyödyksi..)
hihnapyörässä on valun jäliltä jätetty "mersun" merkki koholle..
rälläkällä kolme lovea 70mm putken päätyyn siten että se sopii hihnapyörän keskelle ja mersun piikit loviin..
Porakoneella sopiva reikä putken kylkeen josta pujotetaan liina läpi ja päähän solmu (solmu jää siis liinan sisäpuolelle) kieputetaan pari kierrosta putken ympärille..
kulmarauta asetetaan auton alle auton myötäisesti..
nyt kaveri pyörittää liinan toisen pään kulmaraudan ympärille ja vetää tyhjät pois
(kulmaraudan pitäisi nyt olla auton pohjaa vasten)
sit vaan rengasavaimeen hylsy kiinni ja pultti auki..
(on oikeasti tiukassa..)
kiristys monenttiavaimella.. hylsyyn vaan jatkovartta että 1/2:n tulee putkesta pihalle..
toivottavasti joku edes ymmärsi tämän.. saattaisi olla kuviakin tallessa tapahtumasta
omistan pulttipyssyn mutta sillä ei auennut kyseinen pultti..
kohdeauto oli tomaatti ja tomaatin startin kehä on aika heppoinen joten en raaskinut sitä lukita.. (en väitä etteikö kestäisi)
jos luottaa startin kehän kestävyyteen niin eikun laatikon päädystä suoja pelti irti ja taltta väliin (manuaalista irtosi noinkin)
taiteilin avaimen jolla lukitsin hihnapyörän
tarvikkeina oli pätkä 70mm putkea jossa 3mm seinämä
rälläkkä
porakone
kiristys/taljaliina
pora (liinan mukaan)
50x50 kulmarautaa (noin metri)
viisteetön hylsy
rengasavain
kaveri (ei välttämätön mut hyödyksi..)
hihnapyörässä on valun jäliltä jätetty "mersun" merkki koholle..
rälläkällä kolme lovea 70mm putken päätyyn siten että se sopii hihnapyörän keskelle ja mersun piikit loviin..
Porakoneella sopiva reikä putken kylkeen josta pujotetaan liina läpi ja päähän solmu (solmu jää siis liinan sisäpuolelle) kieputetaan pari kierrosta putken ympärille..
kulmarauta asetetaan auton alle auton myötäisesti..
nyt kaveri pyörittää liinan toisen pään kulmaraudan ympärille ja vetää tyhjät pois
(kulmaraudan pitäisi nyt olla auton pohjaa vasten)
sit vaan rengasavaimeen hylsy kiinni ja pultti auki..
(on oikeasti tiukassa..)
kiristys monenttiavaimella.. hylsyyn vaan jatkovartta että 1/2:n tulee putkesta pihalle..
toivottavasti joku edes ymmärsi tämän.. saattaisi olla kuviakin tallessa tapahtumasta
omistan pulttipyssyn mutta sillä ei auennut kyseinen pultti..
kohdeauto oli tomaatti ja tomaatin startin kehä on aika heppoinen joten en raaskinut sitä lukita.. (en väitä etteikö kestäisi)
jos luottaa startin kehän kestävyyteen niin eikun laatikon päädystä suoja pelti irti ja taltta väliin (manuaalista irtosi noinkin)
9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato