mikä se firges on?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aksu900 kirjoitti:Eipä taida Firges-Jaska lukea tätä osastoa.. :roll:
Lukee :oops: :oops: :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

CC Aero kirjoitti:Tai sitten Jaska on tarkoituksella salaperäinen.. :wink:
Jaska ( siis minä) osti tuon auton Ikoselta Porvoosta. Firgesin rakentajalta.
Myynti ilmossa luki; " ei lisävarusteita , mutta kulkee".
Ikonen tarkoitti, ettei ole autom. ilmastointia, eikä kattoluukkua.

Firges tuning kansi on asennettu venakopan päälle.

Kyllä tuo Tonnarini liikkuu ihan kotitarpeiksi, jos ahistaa käännän vain ahtoja lisää ja lisään bensanpainetta. Kulkee. :roll:

Kiva ajaa parkkiksella jonkun vakiotonnarin viereen ja nousta maasta, verrattuna vakioalustaisen tonnarin korkeuteen.

400 newtonia oli mitattu vääntö, edellisellä pienellä turbolla. Mitähän tällä.
Tää isompi oli jo kiinni ostaessani ,

On tuossa tullut tuhottua, kytkin, vetarit, ripustusholkit ja moottorin tuet pariin kertaan.

Sateella ja talvella ei uskalla antaa oudon ajaa, lipee käsistä.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ke Joulu 01, 2004 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aksu900 kirjoitti:Eli tuo Firges on/oli käsittääkseni muutaman hepun autokerho. Ja esim. nimimerkin Firges9000 tonninen on alunperin heidän tekeleitään.. Eli voimaa on...? :D

EDIT: siis tehokkaisiin turboautoihin keskittynyt autokerho.
Totta ja asiaa puhut.

Kaikki heidän virittelemänsä autot, jotka heidän käsistään lähtee ovat ns. Firges-autoja.

Firges Ei ole mikään virityskerho
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aksu900 kirjoitti:hahah, ei taida ihan noin paljon tonnarissa olla, muistelisin 280?? 8)
Ei riitä :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kerrokerrokerrokerrokerro... 8O

:lol:

Muistelin vain että siellä nettisivuilla aikanaan oli että 280 heppaa ja huiput 270+ 8)
Aki Peltola #1132
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aksu900 kirjoitti:Kerrokerrokerrokerrokerro... 8O

:lol:

Muistelin vain että siellä nettisivuilla aikanaan oli että 280 heppaa ja huiput 270+ 8)
Mun tonnarilla ajettu 272. tuo nettisivun tieto oli ns, pikkuahtimella.
Firgesin paja on tehnyt tietääkseni Ikosen kanssa 5 tonnaria.
viimeisin, jota hän kauppasi oli kuuraketti, tosipotku vasta viimeisillä 1500 kierroksilla.
Ei kiva kaupunkiautona. paukkui, puhisi ja liikkui.

Mulle tehty vääntökone.
En viittis keksiä mitään omiani tehon suhteen.,

nyt siellä tosin on isompi turbo, Firges-pajan asentamana

Kerron heti kun mulla on faktaa

Pitäis viedä penkkiin
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No, todettakoon että tehoa on, riittävästi. ;) Eipä ne numerot paperilla autoa tee. :roll:
Aki Peltola #1132
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aksu900 kirjoitti:No, todettakoon että tehoa on, riittävästi. ;) Eipä ne numerot paperilla autoa tee. :roll:
Eipä todella.
Täytyy vain todeta, että toi mun tonnarin viritys on onnistunut, on kiva ajaa, se liikkuu ja ennenkaikkea, kestää käyttöä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Firges9000 kirjoitti: Mun tonnarilla ajettu 272. tuo nettisivun tieto oli ns, pikkuahtimella.
Firgesin paja on tehnyt tietääkseni Ikosen kanssa 5 tonnaria.
272kmh... hurjia kuskeja nuo nuorisoautoilijat :wink:
mitäs tapahtui noille muille tonnareille? onko ne paalattu vai...?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Milläs laatikolla tuo 272 saavutetaan(automaatti :?: ), muistaakseni omassa tonnarissa oli 5:lla kierrokset rajottimessa n. 240km/h. Toinen laatikko tuossa oli kyllä hieman pidempi, tuolla ei tullut kyllä huippuja kokeiltua. :?

Tossa laskeskelin että tämä 9-5:n laatikko riittäisi melkein 280-290km/h jos vaan puhti riittää. :) Ja kyllä tämä tuntuu paljon pidemmältä mitä tuo tonnarin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Frostgrey kirjoitti:Milläs laatikolla tuo 272 saavutetaan(automaatti :?: ), muistaakseni omassa tonnarissa oli 5:lla kierrokset rajottimessa n. 240km/h. Toinen laatikko tuossa oli kyllä hieman pidempi, tuolla ei tullut kyllä huippuja kokeiltua. :?
En yhtään tiedä millainen loota jaskalla on mutta mun aeron perällä varustettu loota teoriassa menisi 5:lla 6000rpm sellaisen 270 (jos siis tehot riittäisi)

Toisaalta saahan sen kierrosrajottajan poistettua..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

272kmh... hurjia kuskeja nuo nuorisoautoilijat
mitäs tapahtui noille muille tonnareille? onko ne paalattu vai...?
Kaverillani on yksi noista. -86 CC, vaaleansininen.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tietääkseni yksi tonnari romutettiin siltapilariin. Kuski siististi pellolle, kasettisoitin seuranaan. Kumpikin säilyi ehyenä.
Siksi Ikonen ei myynyt niitä viritettyjä tonnareita nuorille.

Minunkin kaahailut taitavat mennä kohta "vanhuudenhöperyyden" piikkiin. :oops: :oops:
Onneksi en muista kaahanneeni :roll: :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Firges9000 kirjoitti:Siksi Ikonen ei myynyt niitä viritettyjä tonnareita nuorille.
Jossakin myynti-ilmoituksessa tais lukeekkin, että ei myydä alle 20-vuotiaille lippispäille :lol: . Kyseessä oli muistaakseni firges-astran myynti-ilmoitus.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

cc tonnarin pitäis välitysten perusteella kulkea n.250km/h 6050rpm ja n.290km/h 7000rpm mikäli voimaa on riittävästi 8)
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin