Eilen sain etujarrupalat vaihdettu ja siinä samalla moottoritilaan ruiskittu vanhaa jarrunestettä

Kyllähän se aamulla käyntiin lähti, mutta todella huonosti, aluksi pysyi vain hetken päällä, isommilla kierroksilla pysyi paremmin. Ajattelin käyttää hetken että kone lämpeis ja kuivuis samalla kaikki paikat, onneksi kurkein välillä konehuoneeseen ja annoin käydä sillä kituvalla tyhjäkäynnillä (ehkä olisi pitänyt tässä vaiheessa tajuta, ettei se nyt ole todellakaan normaalia) ja huomasin että katalysaattori hehkuu alta ja päältä punaisena!! No äkkiä kone pois ja kun katselin motin takaa miltä siellä näyttää, taisin nähdä pari lieskaakin :S Vettä ämpärillinen äkkiä ja päälle ja onneksi auttoi.
Aloin tutkimaan lisää ja availin kaikki mahdolliset paikat, kansi auki ja tarkastin tulpat, sulakkeet, ilmanputsari, liittimiä yms. ja yritin etsiä jotakin märkää. Viimeiseksi tajusin avata virranjakajan kannen ja siellähän oli muutama cl vettä! Muutenkin oli todella likainen, joten kuivaus, putsaus ja takaisin kiinni. Kone hörähti normaalisti käyntiin, mitä nyt tuprutti valkoista savua pakoputkesta.. Tyhjäkäynti normaali, annoin käydä niin kauan että kone lämpeni normaalisti ennen kuin tein mitään muuta ja seurailin kattia ja muita paikkoja, ettei syty jalkavaimo tuleen!

Katselin jo huolissani edellisten ketjujen perusteella lambdan ja katalysaattorin hintoja ja alkoi tuskanhikeä pukata läpi..
Vaikka nyt et mitään kysykään, oli tulla pakko avautumaan kun (toivottavasti) selvisin pelkällä säikähdyksellä tällä kertaa.. Tosin aika pahalla säikähdyksellä. Saa mennä seuraavat 12 vuotta ilman moottoritilan pesua!