Vaihto-osaksi kävin poimimassa Kouvolasta OG-satkun (vanhan jaon) etunavan jarruineen kaikkineen. Tarkoitus on irrottaa jarrut tuosta vaihtonavasta ja käyttää noita nykyisiä, mutta se nyt on sivuseikka.
Periaatteessa näyttää helpolta: alapallo irti, yläpallo irti, raidetangonpää irti -> napa vaihtoon. Mutta mites käytännössä? Työmaa on kotipiha eli parkkipaikka ja käytössä yhtä jos toista, vaan ei paineilmaa.
Mitä työkaluja tuohon hommaan kannattaa varata? Noihin pultteihin olen jo käynyt muutamaan kertaan suihkimassa ruosteen irrottajaa ihan varmuuden välttämiseksi. Mitä tulisi erityisesti ottaa huomioon hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi? Mitä varaosia kannattaa varata jo valmiiksi? Toki tuolla toisella kiesillä pääsee hakemaan osia kesken työnkin, mutta kaikkia närästää vähemmän, kun ei tarvitse kesken hommien lähteä kaupoille.
Sinällään en jännitä lainkaan osien irrottamista, vaan enemmänkin sitä kokoamista. Eli mitä vähemmän on osia mennyt irrottaessa atomeiksi, sitä helpompi se on koota takaisin kasaan.
