9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Onnea!! Kyllä nuo menee niin edukkaasti, että ihan heikottaa. Ostajan onni!!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Ihmettelin itsekin tuota hintaa. Yli neljänkympin autoa myydään 80tkm:n ja neljän vuoden jälkeen 17 tuhannella. Pakkohan tuollainen on ostaa pois kuleksimasta. Pääosin näyttäisivät muut olevan kyllä kahdenkympin päälle, mutta tämä yksilö lähti kyllä halvalla!
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Joo, hinta on kohdallaan. Samaan hintaan lähtee reilut 50tkm enemmän ajettuja Skoda Octavia diesel farkkuja jotka oli uutena n.10000€ halvempia.
Ja silti joku ostaa niitä...
Ja silti joku ostaa niitä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
niin ja viime syksynä autosta huudettiin 24k€.Kantsi kirjoitti:Ihmettelin itsekin tuota hintaa. Yli neljänkympin autoa myydään 80tkm:n ja neljän vuoden jälkeen 17 tuhannella. Pakkohan tuollainen on ostaa pois kuleksimasta. Pääosin näyttäisivät muut olevan kyllä kahdenkympin päälle, mutta tämä yksilö lähti kyllä halvalla!
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Ja tammikuussakin oli lappu 21.900saabillua kirjoitti: niin ja viime syksynä autosta huudettiin 24k€.
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Kantsi kirjoitti:Ja tammikuussakin oli lappu 21.900saabillua kirjoitti: niin ja viime syksynä autosta huudettiin 24k€.
Joo käväisin katsomassa syksyllä (lokakuun lopulla) ja taisi hinta olla samaa luokka tai tonnia enemmän. Varmaan olisin kaupoissa edennyt mutta vaihdokin kanssa kauppaa tehtäessä ei oikein yhteispeli alkanut kukoistamaan. Ostin sitten joupilta tdis:n
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Täälläkin alkanut jostain syystä 9-3 kiinnostamaan.
Hieman on sekava olotila näistä Saabin mallimerkinnöistä, kun ei ole aiempaa kokemusta merkistä. Löytyy Vectoria, Aeroa/ss Aeroa, Sporttia, Jubileeta, Vectoria Aero paketilla yms.
Nämä Aerot ja Vectorit ilmeisesti määrittelee varustelutason, mutta onko noilla mitään tekemistä moottoritehon/version kanssa ? Muistelen joskus vm80/90 Saabin olleen kova peli, jos peräpäästä löytyi Aero merkintä
Jos 9-3 malliseen päädyn niin ostan vain bensakoneella ja mielelläni tehokkaimmalla versiolla taikka miedommalla jota viritetty jälkeenpäin.
Mikä on siis paras ja tehokkain versio tuosta 9-3:sta ?
Olisiko täällä jollakin laittaa linkkiä eri moottoriversioihin ja teknisiin tietoihin ?
Myynnissä ei ainakaan tällä hetkellä ole Suomessa ainuttakaan yksilöä mikä itselle täyttäisi kriteerit taikka sitten on ylihinnoteltu.
Hieman on sekava olotila näistä Saabin mallimerkinnöistä, kun ei ole aiempaa kokemusta merkistä. Löytyy Vectoria, Aeroa/ss Aeroa, Sporttia, Jubileeta, Vectoria Aero paketilla yms.
Nämä Aerot ja Vectorit ilmeisesti määrittelee varustelutason, mutta onko noilla mitään tekemistä moottoritehon/version kanssa ? Muistelen joskus vm80/90 Saabin olleen kova peli, jos peräpäästä löytyi Aero merkintä
Jos 9-3 malliseen päädyn niin ostan vain bensakoneella ja mielelläni tehokkaimmalla versiolla taikka miedommalla jota viritetty jälkeenpäin.
Mikä on siis paras ja tehokkain versio tuosta 9-3:sta ?
Olisiko täällä jollakin laittaa linkkiä eri moottoriversioihin ja teknisiin tietoihin ?
Myynnissä ei ainakaan tällä hetkellä ole Suomessa ainuttakaan yksilöä mikä itselle täyttäisi kriteerit taikka sitten on ylihinnoteltu.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Aerossa ja Vectorissa on samanlaiset jakkarat, joko osa- tai kokonahkaverhoilulla. Pelkästään jo näiden takia päätyisin jompaankumpaan varustetasoon Linearin sijasta.
Aeroa on tehty 2.8 V6 turbolla ja 2.0T-koneella. V6:ssa on 250hv ja 2.0T:ssa 210hv. Vectoria on tehty ainakin 1.8t ja 2.0t-koneilla, joissa ei ole muuta eroa kuin softa (150hv ja 175hv). Tuosta Vector ja 2.0T yhdistelmästä ei mulla ole muistikuvaa.
2.0T eroaa noista 1.8t:sta ja 2.0t:sta ainakin ahtimen ja muistaakseni nokkien osalta.
Aerossa lienee ollut vakiona sporttialusta, kun se muissa on ollut lisävaruste. Aerossa on myös pikkusen muhkeammat helmat.
Aeroa on tehty 2.8 V6 turbolla ja 2.0T-koneella. V6:ssa on 250hv ja 2.0T:ssa 210hv. Vectoria on tehty ainakin 1.8t ja 2.0t-koneilla, joissa ei ole muuta eroa kuin softa (150hv ja 175hv). Tuosta Vector ja 2.0T yhdistelmästä ei mulla ole muistikuvaa.
2.0T eroaa noista 1.8t:sta ja 2.0t:sta ainakin ahtimen ja muistaakseni nokkien osalta.
Aerossa lienee ollut vakiona sporttialusta, kun se muissa on ollut lisävaruste. Aerossa on myös pikkusen muhkeammat helmat.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Tämä avitti jo aika paljonkin. Onko nämä 1.8t ja 2.0t siis jotain matalapaine turboja vai onko tämän ikäisissä edes sellasia enään ollenkaan ?
Tuo pieni t-kirjain siis moottorin perässä kielii heikommista menohaluista.
Onko tuo Vectorissa käytetty 1.8t ja 2.0t sitten kuitenkin eri kone
mitä tuo Aerossa oleva 2.0T eli siinä ei sitten kyse ole pelkästään softasta ?
Minkälainen kulkija tuollanen Aero 2.0T sitten oikeen mahtaa olla ?
Meneekö alusta jo liian kovaksi normaali ajoon vai onko sopivan jämäkkä ?
Automaattina taitaa olla myyty aika paljon, mutta itselle pitää olla ehdottomasti manuaali.
Markkinat on vaan todella heikot tuollasella kombinaatiolla + oikealla värillä yms.
Ruotsissa vois olla hieman enemmän mistä valita.
Mitä SS merkintä kätkee taakseen ? Tuota merkintää olen nähnyt Aerossa ja Vectorissa molemmissa.
Tuo pieni t-kirjain siis moottorin perässä kielii heikommista menohaluista.
Onko tuo Vectorissa käytetty 1.8t ja 2.0t sitten kuitenkin eri kone
mitä tuo Aerossa oleva 2.0T eli siinä ei sitten kyse ole pelkästään softasta ?
Minkälainen kulkija tuollanen Aero 2.0T sitten oikeen mahtaa olla ?
Meneekö alusta jo liian kovaksi normaali ajoon vai onko sopivan jämäkkä ?
Automaattina taitaa olla myyty aika paljon, mutta itselle pitää olla ehdottomasti manuaali.
Markkinat on vaan todella heikot tuollasella kombinaatiolla + oikealla värillä yms.
Ruotsissa vois olla hieman enemmän mistä valita.
Mitä SS merkintä kätkee taakseen ? Tuota merkintää olen nähnyt Aerossa ja Vectorissa molemmissa.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Kuten jo mainitsin, iso-T sisältää isomman ahtimen ja erilaiset nokat softan lisäksi. Voi olla toki muitakin eroja, mutta tuossa lienee merkittävimmät moottorin osalta. Kyllähän noista pienempitehoisistakin softalla saa reilut 200 heppaa irti.
Alustasta en osaa sanoa, kun en ole ajanut sporttialustaista kolkkia koskaan. Tuskinpa se mikään kivireki sentään on.
Tuo SS on lyhenne sanoista Sport Sedan eli porrasperäistä tarkoittaa. Farkku on SC eli Sport Combi.
Alustasta en osaa sanoa, kun en ole ajanut sporttialustaista kolkkia koskaan. Tuskinpa se mikään kivireki sentään on.
Tuo SS on lyhenne sanoista Sport Sedan eli porrasperäistä tarkoittaa. Farkku on SC eli Sport Combi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Katos katos niin tosiaan mainitsitkin.t.t.j kirjoitti:Kuten jo mainitsin, iso-T sisältää isomman ahtimen ja erilaiset nokat softan lisäksi.
Mitä näissä nyt on tyypillisiä kallitta vikoja, oletan että perusmoottori kestää hyvin, mutta turbo joutuu toki vaihtaan jossain välissä. Vaihtoväli voi tietysti heittää aika paljonkin riippuen viritysasteesta ja ajotyylistä.
Varmasti 200tkm ajetussa saa alkaa miettimään turbon vaihtoa ellei ole jo laitettu.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
En mä ainakaan ole kuullut, että näistä ahtimia olisi jouduttu pahemmin vaihtamaan. Noista koneiden eroista tuli vielä mieleen semmoinen, että noissa pienempitehoisissa on alkuun ollut Garrettin ahdin, kun taas 2.0T:ssa on vissiin aina ollut Mitsu. Noihin miedompiin malleihin tuli Mitsu ilmeisesti joskus 2006 paikkeilla. Aeron Mitsu on kuitenkin isompi kuin pienempitehoisten vastaava.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Niin ei kait noissa turboissa sen kummemmin mitään bugeja ole, mutta pakostakin vanhassa autossa se joutuu uusia joissan välissä.
Pisti silmään että 9-5 ja 9-3 hinnat on aika lähellä toisiaan, onko 9-5 huomattavasti kalliimpi ylläpitää ? Sama juttu toki on nähtävissä Bemareissa ja Mersuissakin, lippulaivat on melkein aina suhteessa halvimpia.
Pisti silmään että 9-5 ja 9-3 hinnat on aika lähellä toisiaan, onko 9-5 huomattavasti kalliimpi ylläpitää ? Sama juttu toki on nähtävissä Bemareissa ja Mersuissakin, lippulaivat on melkein aina suhteessa halvimpia.
Moro vaan.
Pitkään olen selvinnyt ilman autoa, mutta nyt on autokuume ja kova. Kiikarissa olisi yksi MY03 2.0t Vector ja aivan tuotannon alkupään auto. Ajettu ~180k km. Vaikuttaa olleen hyvällä huolenpidolla, mutta mistä näistä ikinä tietää.
Uskaltaako tuollaista ostaa ekaksi :saab:ksi ja autoksi ? Mihin pitäisi kiinnittää huomiota koeajon aikana?
Pitkään olen selvinnyt ilman autoa, mutta nyt on autokuume ja kova. Kiikarissa olisi yksi MY03 2.0t Vector ja aivan tuotannon alkupään auto. Ajettu ~180k km. Vaikuttaa olleen hyvällä huolenpidolla, mutta mistä näistä ikinä tietää.
Uskaltaako tuollaista ostaa ekaksi :saab:ksi ja autoksi ? Mihin pitäisi kiinnittää huomiota koeajon aikana?
MY03 Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector+BSR
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Minun mielestäni uskaltaa ostaa.
Voisinpa jopa suositella .
Lähinnä etuiskarit ja niiden kolina on asia johon kannattaa kiinnittää huomiota. Toimivat kyllä, mutta alkavat ääntämään. Voi olla tosin noilla kilometreillä jo vaihdettukin kertaalleen (lähes varmasti). Ei ole paha homma vaihtaa ja iskareitakin saa ihan vaikka Oulusta "Korviketorilta" kohtuu hintaan.
Sama tilanne on taka-akselin ylempien tukivarsien kanssa.
Etujouset voivat mennä poikki, mutta niistäpä ei ikinä tiedä milloin.
Noista pikku tyyppivioista huolimatta hyvä auto.
Voisinpa jopa suositella .
Lähinnä etuiskarit ja niiden kolina on asia johon kannattaa kiinnittää huomiota. Toimivat kyllä, mutta alkavat ääntämään. Voi olla tosin noilla kilometreillä jo vaihdettukin kertaalleen (lähes varmasti). Ei ole paha homma vaihtaa ja iskareitakin saa ihan vaikka Oulusta "Korviketorilta" kohtuu hintaan.
Sama tilanne on taka-akselin ylempien tukivarsien kanssa.
Etujouset voivat mennä poikki, mutta niistäpä ei ikinä tiedä milloin.
Noista pikku tyyppivioista huolimatta hyvä auto.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)