Siis sellaset joita kuvissakin näkee, rosteriset pienet - perus reiättömien kanssa samaa kokoluokkaa - mutta pyörän pulttien kohdalla reiät ja sellaset muovikartiot jonka kaulus lukittuu pyörän pultin kartioon. Kyllä sää varmaan sellaset tiedät, mutta saatoin kirjottaa vähän epäselvästi. Pistän kuvaa kun ranetus on paikallaan.nalleolut kirjoitti:minkänäköiset on pultti kiinnitteiset pilleri kapselit
Saab 900 '88/'90(t16) 2d / *MYYNNISSÄ*
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / ny on autosta kuva
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / ny on autosta kuva
daa daa nythän mää vasta hokasin juu....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / ny on autosta kuva
Innoissaan pakko vähän päivittää, vaikka ei oo kuvaa eikä juuri valmistakaan tullu. Nyt ois siis kapseleiden kiinnitys kehitelty, eteen sain jo kiinniteltyä, ja tuo kyllä mainiota mummo-lookkia, lähes museoautolta näyttää! Takaroiskeläpät fiksailin, ja vaaleen harmaalla töpötin vielä -tekstitkin, joten odotukset noiden suhteen on kovat.
Korjatut takaiskarin kiinnikkeet toiselta puolelta narisee, joten pitää tarkistaa puslien kunto ja kattoa pitääkö fiilata reikää hiukan johonkin suuntaan - positiivista on se että kolinaa ei kuulu, joten saumat on kestäneet. Nyt lämpimämmillä ilmoilla auton toiminta on ollut jotenkin sujuvampaa kun talvisaikaan, kone ei täyskaasuvedoissakaan enää prötää millään vaihteella, jota välillä esiinty - en tie mikä on syynä. Kun on päässyt ikkuna auki tunnelmoimaan, niin huomannut että tossa matalapaineessakin kuulostaisi sopivassa tilanteessa bypass antavan ihan kunnon suhahduksen, onkohan toi ihan luonnollista..? Pitää joka tapauksessa tarkistella kaikki alipaineasiat, ennen kun koneelle tekee mitään, mutta omaan persdynoon tuntuisi kyllä toimivan ihan niinkun pitää, ja tosiaan jopa paremmin kun aikoihin. Taitaa olla sisäänajo suoritettu, kun 320 kkm ylitty...
Nyt kun pari vuotta oon lupaillu kuvia, niin jos ensviikon aikana sais oikeen kuvareportaasin, kun kuukauden meneillään ollut keväthuolto tulee toivottavasti valmiiksi.
Korjatut takaiskarin kiinnikkeet toiselta puolelta narisee, joten pitää tarkistaa puslien kunto ja kattoa pitääkö fiilata reikää hiukan johonkin suuntaan - positiivista on se että kolinaa ei kuulu, joten saumat on kestäneet. Nyt lämpimämmillä ilmoilla auton toiminta on ollut jotenkin sujuvampaa kun talvisaikaan, kone ei täyskaasuvedoissakaan enää prötää millään vaihteella, jota välillä esiinty - en tie mikä on syynä. Kun on päässyt ikkuna auki tunnelmoimaan, niin huomannut että tossa matalapaineessakin kuulostaisi sopivassa tilanteessa bypass antavan ihan kunnon suhahduksen, onkohan toi ihan luonnollista..? Pitää joka tapauksessa tarkistella kaikki alipaineasiat, ennen kun koneelle tekee mitään, mutta omaan persdynoon tuntuisi kyllä toimivan ihan niinkun pitää, ja tosiaan jopa paremmin kun aikoihin. Taitaa olla sisäänajo suoritettu, kun 320 kkm ylitty...
Nyt kun pari vuotta oon lupaillu kuvia, niin jos ensviikon aikana sais oikeen kuvareportaasin, kun kuukauden meneillään ollut keväthuolto tulee toivottavasti valmiiksi.
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / ny on autosta kuva
No niin, nyt sai auto loput listat, bensalinjan takaiskuventtiilin - vanhassa ei ollut vikaa, vaan sitä ei ollut ollenkaan - vilkun viiksen(jo toinen tähän) ja vähän pakoputken sovittelua paremmin. Kuvat on otettu ennen viimeksi mainittua, joten putki hiukan rempottaa, kuten moni muukin osa menopelissä, mutta tältä näyttää ulkokuori ny, joka suunnasta
Auto ei ole ihan noin etukeno, kun kuvassa näyttää, piha ei taida olla ihan suora... Vikassa kuvassa avokin lahjoittama maskotti, koska auto on kuulemma muumin värinen, ja onhan se myös suomenruotsalainen. Kotona sitä kutsutaankin tuttavallisesti muumiksi.
Auto ei ole ihan noin etukeno, kun kuvassa näyttää, piha ei taida olla ihan suora... Vikassa kuvassa avokin lahjoittama maskotti, koska auto on kuulemma muumin värinen, ja onhan se myös suomenruotsalainen. Kotona sitä kutsutaankin tuttavallisesti muumiksi.
Viimeksi muokannut Jatra, Ke Kesä 06, 2012 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Jumankeuta että tuo vanne-pillerikapselikombo Toimii.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Ihailin minäkin tuota rengas-vanne-pilleri-settiä Peukuttaa, hyvältä näyttää !!
Nuo vanteet siis on ne Saabin omat vanteet vuodelta about -86 tjsp? Ja noissa oli orkkiksena silloin ne semmoiset tasaiset umpinaiset pillerit, eikö?
Nuo vanteet siis on ne Saabin omat vanteet vuodelta about -86 tjsp? Ja noissa oli orkkiksena silloin ne semmoiset tasaiset umpinaiset pillerit, eikö?
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Eip. Vanne on jonkun citikan tai muun ranskiksen 16-tuumanen ja kapseli omaturattu vanhan jaon pilleristä epoksilla, tarvikekapseleilla ja muilla vippaskonsteilla tohon vanteeseen sopivaksi. Ei oo tainnut satkuun saada tolla et:llä saati ton kokosta peltivannetta koskaan - tokikaan tähän kyseiseen autoon ei taida olla tota kapselimalliakaan tehty, kun on uus jako navoissa. Eli ei ollenkaan tehtaan linjaa, mutta yllättävästi näyttää siltä. Ihan onnistunu sleepperi piilotus omasta mielestä.VKe kirjoitti: Nuo vanteet siis on ne Saabin omat vanteet vuodelta about -86 tjsp?
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Kyl! Toimii ku nenä päässä!Jatra kirjoitti:Eip. Vanne on jonkun citikan tai muun ranskiksen 16-tuumanen ja kapseli omaturattu vanhan jaon pilleristä epoksilla, tarvikekapseleilla ja muilla vippaskonsteilla tohon vanteeseen sopivaksi. Ei oo tainnut satkuun saada tolla et:llä saati ton kokosta peltivannetta koskaan - tokikaan tähän kyseiseen autoon ei taida olla tota kapselimalliakaan tehty, kun on uus jako navoissa. Eli ei ollenkaan tehtaan linjaa, mutta yllättävästi näyttää siltä. Ihan onnistunu sleepperi piilotus omasta mielestä.VKe kirjoitti: Nuo vanteet siis on ne Saabin omat vanteet vuodelta about -86 tjsp?
Kovin tulee mieleen oma vastaava aikanaan, tästä piti tulla +++500whp, mutta tulikin vaan myytyä:
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Onko toi saman värinen? Harvemmin tulee tän värisiä vastaan, yhen neliovisen pystykeulan oon bongannut... En tie onko vaan vähän aikaa ollu tarjolla, loppupään karvalakkeihin, vai eikö ihmiset oo vaan halunneet tilata kitin väristä autoa.f-19 kirjoitti: Kovin tulee mieleen oma vastaava aikanaan, tästä piti tulla +++500whp, mutta tulikin vaan myytyä:
Alkaa taas kesätyökiireet, mutta jahka saa taas vähän budjettia, niin heti kun aikaa riittää niin pitäisi ahietalahden mallin mukaisesti rakennella etanolitoimiseksi isommilla suuttimilla ja boksilla - samalla ahtopuolta vois hiukan kattoa, niin saattais hiukan saada lisää potkua, mutta tuskin ees puolta tosta 500hv tavotteesta.
Nyt ois ulkonäköpuolelle vielä tallilla odottelemassa nopan valot ja maski, joita alustavasti kattelin, miten uppois - ei ihan tekemätön paikka, maskin kuumailmatöhötin jo alustavasti istumaan satkun konepeltiin, mutta saa nähä maksaako vaivaa. Auto kun ei ihan oikee sleepperi varmaan tuu koskaan olemaan, niin koitan upotella tollasia piilomuutoksia, niin noitten vanteitten kaveriksi sopis hyvin kustom-maski, se kun taitaa olla kuuminta muotia thûûnink-piireissä. Toki niin toteutettuna, että vaan Saabisti hoksaa että jotain on tapahtunu.
Pidemmällä aikavälillä ois haaveena/tavotteena rakennella se kokonaan uus kone. Kun tekniikanvaihdon on onnistunu toteuttaa, niin se ois vähän niinku seuraava etappi harrastelussa. Kokilli-laatikko ja T5-kansi tosiaan jo tovin odotellu väliinsä alakertaa, mutta saa nähä millon sellanen ilmestyy. Tää etanolipolttoaine kun tuli, niin aloin itekin himottelemaan moisen myllyn tekoa, joten nyt alkanu kiinnostaa b212-lohko, kun saisi puristukset tuon uuden kannen kanssa kympin korville, joka olis ahdettuun viinamyllyyn varmaan aika otollinen. Eli 16-venttiilisen 2.1 litrasen Trionic 5 -koneen haluisin tehä... vielä kun osais. No joo, se haaveilusta, mut jos tän kesän aikana sais toteutettua ees sen etanolipäivityksen tähän olemassa olevaan niin oisin ihan tyytyväinen.
Edit. Tupliksen lokarikaaret ei muuten oo ainakaan näitten kuvassa olevien perusteella saman pituset satkun kanssa, näillä jäi takaa tuuman ja edessä pari kolme vajaaksi. Noi pitäs vielä hakee, ja sitten tietty se klubiin liittyminen ja takalasitarra ois tavotteena.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Ompa tosi komee pystäri! Hyvin sopii tämäkin kyllä omaan silmään nopan lisäksi.
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Hitto, että on komee ja upeat vanteet. Omaan silmääni 2-ovinen pystäri on melkeinpä SE Saab. Harmittaa ihan, että omassa on yksi ovi liikaa.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Nii ja kiitoksia kannustuksesta tosiaan kaikille! Tuo näyttää kyllä kuvissa pykälän paremmalta kun luonnossa, kun tuo väri ja kameran laatu on sellaset että kaikki pienet kolhut, ruostepilkut ja naarmut häviävät kuvasta, mutta on se livenäkin ainakin omaan silmään vähintään ok.
Ja ai että on kiva ajella nyt, kun vihdoin on saanu suurimmat kolinat ja narinat pois, ja tuon takaiskuventtilin asennuksen jälkeen lähtee joka startilla käyntiin kun palmun alta!
Ja ai että on kiva ajella nyt, kun vihdoin on saanu suurimmat kolinat ja narinat pois, ja tuon takaiskuventtilin asennuksen jälkeen lähtee joka startilla käyntiin kun palmun alta!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Minusta tässä on hieno idea. Ihan tavallisen kaasarin näköinen, mutta tekniikka ihan muuta. Oisko "snobirinkulat " noissa vanteissa mitään? Sellaiset voisi löytyä ylimääräisenä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Kiva, että joku tekee välillä jotain muutakin!
Suosittelen tosiaan päivittämään koneen tällä vuosituhannelle, muuttuu satkun kulkupuolikin taloudellisempaan suuntaan.
Moottorinohjaus kun tulee vielä säädettäväksi, niin se on piste i:n päälle.
Suosittelen tosiaan päivittämään koneen tällä vuosituhannelle, muuttuu satkun kulkupuolikin taloudellisempaan suuntaan.
Moottorinohjaus kun tulee vielä säädettäväksi, niin se on piste i:n päälle.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 '88/'90(t16) 2d / lisää kuvia!
Minkälainen homma on päivittää mootorinohjaus "tälle vuosituhannelle" ?
# 419 Vesa Pohjalainen