Ilmastoinnin höyrystin rikki....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viesti:

Ilmastoinnin höyrystin rikki....

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Oli tuo meidän 2001 farkku femma huollossa ja pyysin tutkimaan miksi ilmastointi ei toimi.
Viime kesänä laitettiin aineet sisään ja sillon pelitti pari viikkoa jonka jälkeen lakkasi toimimasta. Nyt sitten syykin selvisi.
Tuo höyrystin on siellä apparin jalkotilassa ja ainakaan Holto+ ei osannut edes antaa arviota kuinka kallis olisi vaihtaa, se kertonee jotain työmäärästä...

Nyt kysynkin että mitä kannattaisi tehdä? Tuon voisi askarrella itsekkin kuntoon, mites osien laita? Kannattako ostaa käytettyä osaa vai ei?

Onko kukaan itse tuota vaihtanut?

Hiki tulee ja neuvoja kuunnellaa :lol:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
henuh
"Tuplakaasari"

Re: Ilmastoinnin höyrystin rikki....

Viesti Kirjoittaja henuh »

en ole vaihtanut, mutta vaihdattanut. se oli jotain 4h ohjeellinen aika. menee niin, että varaosa on erillainen kuin alkuperäinen. siinä katkotaan putket ja liitetään uusilla liittimillä uuteen höyrystimeen. ei tarvitse näin tehtynä purkaa kojelautaa. mutta on sikakallis se varaosa, saabilla n.900€. huolto etsi ja jostain löyty mulle 500€ se uusi höyrystin.
toisaalta jos itse vaihtaa pitää purkaa kojelauta atomeiks jotta pääsee käsiksi höyrystimeen. eikai tekemätön paikka osaavaalle tee se itse-miehella, mutta kai siinä jokunen ilta menee.
multa saat halvalla alkuperäisen kaltaisen höyrystimen, jos itse lähdet vaihtamaan...pistä yv jos kiinnostaa..
Saab 9-5 Aero +300hp +500Nm
Vikadiagnostiikka apua tarjolla Launch X431 laitteella lähes kaikkiin automerkkeihin
myös muuta autojen korjausapua tarvittaessa
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Reilulla huntilla näkyy olevan tarviketta tarjolla ympäri internjettiä ja wis:stä löytyvät ohjeet vaihtoon.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Palju
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Palju »

Kun höyrystimen vaihdossa kuitenkin menee aikaa jolloin AC:n putket on avattuna, olisi ne hyvä suojata jonkinlaisella tulpalla. Kuivaimen vaihtoa kannattaa myös harkita tuon homman yhteydessä, vaikka WIS:n ohjeessa ei siitä ole mainintaa.

Itse purkaisin koko ilmanvaihtokotelon pois, niin ei tarviis katkaista putkia. Huono puoli tuossa on se että koko kojelauta pitää purkaa pois autosta. Ei kuitenkaan paha työ, kun WIS:n ohjeita noudattelee. Itsellä kokemusta oman femman kojelaudan purkaneena 8)
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Vastaa Viestiin