Meinasinpa hankkia talouteen NG900 2,0turbon, kun sellainen näytti olevan aivan joutilaana myynnissä. auto oli vuosimallia 96, ja ajettu alle 150tkm. Siinäpä hyvä startti mahdollisesti uudelle Saabistille.
koeajon aikana esiin tuli muutama epäkohta ja yksi lähes vaaralliseksi luonnehdittava ominaisuus:
- kytkin: en tiedä pitääkö Saabistin olla luokkaa jalkapalloilija, mutta kytkintä painaessa joutui jo hieman keskittymään jalan voiman tuottoon, kuuluuko sitä painaa hampaat irvessä?
- turbo/apc mittarin neula ei juurikaan tasaista liikettä nähnyt vaan se väpätti lähes koko ajan. Tai no, jos painoi pedaalia metalliin niin silloin ei ehtinyt koeajolenkin aikana kyseistä mittaria kyyräilemaan, koska piti keskittyä vastaantuleviin perävaloihin. -> eli oletettavasti voimavarat ovat tallella.
- kaasu -> se vaarallinen ominaisuus/vika -> kaasu jäi päälle jos kierrokset nousivat kiihdyttäessä yli 3000 kierroksen, tarkoittaen sitä että kaasupolkimen nostamisen jälkeen kierrokset lähtivät laskuun kuten moottorijarrutuksessa kuuluu. muttamutta, kierroksien lasku loppui tähän, ja meno muuttui nykiväksi, kierrokset alkoivat sahamaan ja apc-mittarin neula alkoi sahata edes takaisin villisti. muutaman kerran kokeilessa moottorijarrutuksen sijaan vauhti kiihtyi, NICE!
- Lisäksi oikealta puolelta edestä kuului oudon kuulloista pauketta ja kolketta jos renkaita käänsi, mikähän siellä kuivana raastoi?
olisiko arvon foorumilaisilla ehdotuksia mistä lähteä tilannetta purkamaan.
NG900 2,0T, kaasu jumittaa ja ahdot seilaa /koeajolätinää
NG900 2,0T, kaasu jumittaa ja ahdot seilaa /koeajolätinää
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: NG900 2,0T, kaasu jumittaa ja ahdot seilaa /koeajolätinää
Vaijerikytkimellä taitaa tuollainen olla, vaijerin jumittelu saa tuollaisia ongelmia aikaan, voi toki olla muutakin.
Pauke ja rutina viittaavat joko huonoihin tolpan yläpään laakerreihin tai poikki menneeseen jouseen, myös jousijalat ruostuvat noissa välillä pilalle.
Pauke ja rutina viittaavat joko huonoihin tolpan yläpään laakerreihin tai poikki menneeseen jouseen, myös jousijalat ruostuvat noissa välillä pilalle.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: NG900 2,0T, kaasu jumittaa ja ahdot seilaa /koeajolätinää
Kyllä se vaijerikytkin on melko jäykkä tottumattomalle, tosin tietyt viat ei asiaa myöskään paranna.
Ahtojen humppaus johtuu melko varmasti huonosti toimivasta ahtopaineen säädön magneettiventtiilistä, "mankkuvena".
Kaasun takkuili tai kengurointi, en ole varma tuosta selostuksesta mutta vaijerin ja kaasuläpän liike pitäisi olla esteetöntä, sen voi testata ihan paikallaan ilman koneen käyttämistä.
Ilmavuodot voi aiheuttaa kaikenlaisia käyntihäiriöitä ja kengurointia, samoin tyhjäkäynnin säätöventtiilin jumittelu.
Pauke taitaa tulla tolpan yläpään kääntölaakeroinnista
Ahtojen humppaus johtuu melko varmasti huonosti toimivasta ahtopaineen säädön magneettiventtiilistä, "mankkuvena".
Kaasun takkuili tai kengurointi, en ole varma tuosta selostuksesta mutta vaijerin ja kaasuläpän liike pitäisi olla esteetöntä, sen voi testata ihan paikallaan ilman koneen käyttämistä.
Ilmavuodot voi aiheuttaa kaikenlaisia käyntihäiriöitä ja kengurointia, samoin tyhjäkäynnin säätöventtiilin jumittelu.
Pauke taitaa tulla tolpan yläpään kääntölaakeroinnista
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: NG900 2,0T, kaasu jumittaa ja ahdot seilaa /koeajolätinää
kengurointi vaikuttaa oikealta termiltä, kierrosten humppaus lakkasi kun painoi kytkintä. vaikuttaa siltä että täytyypi metsästää jokin "paremmassa" iskussa oleva peli alle.
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09