Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Kiitos Saab, hauskuus kesti aikansa.
En liity sähköautouskontoon pelkästään Saabin takia, valitettavasti.
En liity sähköautouskontoon pelkästään Saabin takia, valitettavasti.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Saabin tulevaisuus II
V*ttu mitä pas*aa. Tämäkin topicci voidaan siis lyödä lukkoon koska tulevaisuutta ei ole eikä tule..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
Mistä tuo on otettu? Lehdistötilaisuudessa nimenomaan ilmoitettiin, että he eivät ole ostaneet oikeuksia 9-4X:ään EIKÄ 9-5:een!TuuSaR kirjoitti: "NEVS has bought the IP rights to the 9-3 and 9-5."
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus II
Azanovix kirjoitti:"Koska minä ajan polttomoottorilla varustetulla autolla, ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan missään voisi tarvita sähköautoa!"Komppaaja kirjoitti:Eli siis puhtaasti sähköautoja ? Jos näin on, niin ei saata kovin montaa perinteistä saabistiakaan nämä ns. "100-200 km:n autot" kiinnostaa, jos eivät ole aivan jotain järkyttävää ja uutta keksineet. Ja miksi olisivat, kun ei ole kukaan muukaan reiluun sataan vuoteen.....
Niinhän se on; kaikki kehitys on pahasta ja muutos pitäisi kieltää lailla.
Noinhan minä sanoin, että kehitys on pahasta eikä kukaan tarvitse sähköautoa. Ymmärrän toki että koville ottaa, mutta älä silti viitsi puhua toisten aivoituksista ja kirjoituksista puhdasta P*SKAA......
Re: Saabin tulevaisuus II
Hieno homma että edetään. V2015 alkaakin nykysaabissa olla ~300000 kilometriä ja sen voikin polkaista kiertoon. Sähköautolla silloin....
Re: Saabin tulevaisuus II
Saa nähdä, noinkohan ihan tosissaan ovat säköautoja vaan meinaamassa.. Kiinaan jos pelkästään keskittyy niin sitten non firma väärällä mantereella Kiinaan mennessä pitää olla Kiinalainen yritys tai ainakin perustaa yhteystyöyritys jonka omistus on 51% kiinalaisella kumppanilla. Näin on moni suuryritys todennut..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Fiksusti sanottu minusta. Eli olen samaa mieltä. Suomi lienee yksi maailman harvimmin asuituista maista, kun putsataan erämaa-alueet esim. Kanadasta, Australiasta, Venäjältä. Silti suomaliastenkin päivämatkat alkavat olla nykyisellä sähköautotekniikalla tehtävissä. Käytännöllisyys ja taloudellinen järkevyys on toinen juttu... Ilmeisesti akkuteknologioissa ei oleteta olevan merkittävää hyppyä juuri oven takana.AZP kirjoitti:...Propsit myös rohkeudesta. Ilman yrittämistä ja hulluja visioita ei tässä maailmassa olisi syntynyt mitään uutta. Toivottavasti NEVSillä riittää rahat sinne 2014 saakka, että nähdään minkälaisia räpellyksiä sieltä tehtaalta ulos saadaan.
Kovat on suunnitelmat ja vielä kovempaa pitää varmaan tehdä työtä että onnistuvat. Selvää on, että fokus siirtyy nyt pohjoismaisten olosuhteiden autoista jonnekin aivan muualle. Voi olla että tulevien Saabien kojelaudan nappuloita ei enää rukkaset kädessä painella.
Oma autontarpeeni on jo tällä hetkellä sellaista, että voisin sähköauton ostaa. Uudessa kodissa on tallissa voimavirtakin, eli latauskapasiteetistakaan se ei jää kiinni. Ymmärrän että suurelle osalle suomalaisista sähköauto ei nykyisellä tekniikalla ole vaihtoehto, mutta eipä tainnut 20 vuotta sitten silloisella kännykkätekniikallakaan olla matkapuhelin kovinkaan monelle vaihtoehto lankapuhelimelle.
Ihmettelen hiukan, jos mietteissä on puhtaasti sähköautofokus eikä hybridiä ollenkaan. Olisihan noita konkurssipesiä/-kypsiä yrityksiä ostettavaksi. Onko niin, ettei tuoteta mitään 2014?
Onko japanilainen partneri varteenotettava? Käsitykseni mukaan autotehtaat ovat melkolailla partneroituneet isojen akkuvalmistajien kanssa.
Taloa rakentaessa huolehdin, että on 16A kolmivaihepistorasioita auton lataukseen. Niistä voi sitten vaikka hitsailla vanhaa ia, jos uutta ei saa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kännykkäteknologiassa mm. valmiusaikojen suhteen on tapahtunut isoja hyppäyksiä 20 vuodessa, sen sijaan autopuolella käyttösäteen suhteen ei paljon mitään 100 vuoteen.....hieman karrikoiden.
Ja jos nyt pikkuinen sähköauto maksaa jo loppuun 40 tonnia, niin paljonkohan sitten tuollainen 9-3:n kokoinen, suht iso auto sitten maksaisi, 70 tonnia.....? Mutta uutisissa sanottiinkin että painotus tulee kai olemaan Aasiaan....eli toki sinne homma voi toimiakin. Euroopassa tuskin.
Ja jos nyt pikkuinen sähköauto maksaa jo loppuun 40 tonnia, niin paljonkohan sitten tuollainen 9-3:n kokoinen, suht iso auto sitten maksaisi, 70 tonnia.....? Mutta uutisissa sanottiinkin että painotus tulee kai olemaan Aasiaan....eli toki sinne homma voi toimiakin. Euroopassa tuskin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Todennäköisesti GM kieltäytyi myymästä moottoreita, joten hybridin kehittäminen ei ollut taloudellisesti järkevää kun laskelmissa otetaan huomioon esim. akkuteknologian kehittyminen, kiristyvät päästövaatimukset ja öljyn hinnannousu.
Re: Saabin tulevaisuus II
Vai näin tässä sitten kävi että sähköyhtiö veti pisimmän korren.Varmasti pesänhoitajat tutkivat asiaa ja totesivat heidät parhaiksi ostajiksi.
Pitää ajella nykyisellä Saabilla vielä muutama vuosi ja katsoa sitten mitä Saabilla ( ??? ) on tarjota vai vaihtaako siinä vaiheessa toiseen leiriin .
Olisihan tuo mukava saada vielä 14:sta .
Pitää ajella nykyisellä Saabilla vielä muutama vuosi ja katsoa sitten mitä Saabilla ( ??? ) on tarjota vai vaihtaako siinä vaiheessa toiseen leiriin .
Olisihan tuo mukava saada vielä 14:sta .
Re: Saabin tulevaisuus II
Kauppalehden artikkeli aiheesta:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/uuti ... 1206195819
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/uuti ... 1206195819
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei ehkä kaikkein optimaalinen ratkaisu, että valmistetaan vain sähköautoja. Kuitenkin parempi vaihtoehto niiden tuulimyllyjen valmistukselle, mitä entinen ministeri Maud O. ehdotteli. Merkki oikeudetkaan Saab nimeen ei vielä ole selvinneet. Toivottavasti tästä tulee jotain positiivista niin teknoligian ja muun kehityksen kannalta. Kiinassa on ehkä suurempi tarve sähköautoista, mitä täällä pohjolassa kuvitellaankaan.
Tulevaisuus näyttää mitä markkinoille voi myydä ja sen mukaan pitää valmistaa myös tuotteita. Nostalgialla ja haaveilla ei myydä mitään.
Tulevaisuus näyttää mitä markkinoille voi myydä ja sen mukaan pitää valmistaa myös tuotteita. Nostalgialla ja haaveilla ei myydä mitään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi v**tu, vaihtui Saabist pois nyt auto. Ei paljoa kiinnosta joku pa**a sähköautoräplähys!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Elä Vilho hermostu! Ei se sun Saab sähköautoksi muutu, vaikka tehdas myytiinkin!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Mutta sitä vattuilua siitä että ajat sähköautolla ei kestä kukaan
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89