B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Bucketti päivitetty Pro-versioon ja kuvia lisätty ja tarinaa päivitetty.
Teaser
Teaser
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Ja taas tyhmä kysymys tuli mieleen; miten tehokas tuo vesivaippainen pakosarja on jäähdyttämään pakokaasuja ennen turboa ja minkä kokoista putkea on käytetty pakokanavien teossa ? Ihan sitä spoolausta taas aproximoin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Vastaan; en tiedä ja en ole varmavesa67 kirjoitti:Ja taas tyhmä kysymys tuli mieleen; miten tehokas tuo vesivaippainen pakosarja on jäähdyttämään pakokaasuja ennen turboa ja minkä kokoista putkea on käytetty pakokanavien teossa ? Ihan sitä spoolausta taas aproximoin
Tää menee nyt sinne Trial and Error-osastoon aika pitkälti. Teris noi pakosarjat teki.
Tossa on yks kuva kokoonpanovaiheesta.
Mitä sulla on mielessä pakopuolen jäähystä ennen turboa?
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Sitä vaan että isoilla putkilla pakokaasun virtausnopeus laskee ja turbo spoolaa hitaammin. Samoin pakokaasujen lämpötila lasku vähentää painetta turbiinisiivelle. ettätuota...
mutta komeet putket noi on
mutta komeet putket noi on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Jaa, no mutta, sanotaanko niin, että jos tolla jäähdytetyllä pakosarjalla välttää veneen polttamisen, niin sallittakoon hivenen hitaampi spoolaus, jos näin siis käy. Tuolla veneen konehuoneessa kun lämpöä tuppaa kertymään hippasen eri tavalla kuin autossa, vaikka kuinka tuulettimet huutaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Mistään mitään tietämättä, arvailen:
Onkos tuolla spoolausajalla veneellä ajaessa kuinka suurta merkitystä? Eikös sitä aika lailla kuitenkin enimmäkseen tasakaasulla ajella? Autolla kun ajaa ja vaihteen vaihtaa niin se nopeampi spoolaus on mukavampi. Olisiko tuolla jäähdytyksellä niin radikaali vaikutus spoolusnopeuteen ettei veneellä olisi mukava ajaa? Mikä on se käyttö kun hidas/todella hidas spoolaus haittaisi huomattavasti veneen käyttöä ja käyttäymistä?
Onkos tuolla spoolausajalla veneellä ajaessa kuinka suurta merkitystä? Eikös sitä aika lailla kuitenkin enimmäkseen tasakaasulla ajella? Autolla kun ajaa ja vaihteen vaihtaa niin se nopeampi spoolaus on mukavampi. Olisiko tuolla jäähdytyksellä niin radikaali vaikutus spoolusnopeuteen ettei veneellä olisi mukava ajaa? Mikä on se käyttö kun hidas/todella hidas spoolaus haittaisi huomattavasti veneen käyttöä ja käyttäymistä?
Ahdonvoimaa
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Joo veneistä en kans mittään tiedä muuta kun olen kans ymmärtänyt että sarjat on melkeen pakko olla vesijäähytetyt juurikin yllä mainistusta syystä. Ihan sama vaikuttaako spuliin ja paljonko jos on vesivaippa ympärillä. Mutta ikävä se on spuulailla keskellä vettä kun veneen konehuone liekeissä. Onhan noissa marinevehkeissä tavattu vesijäähdytettyjä pakopesiäkin...savihousu kirjoitti:Jaa, no mutta, sanotaanko niin, että jos tolla jäähdytetyllä pakosarjalla välttää veneen polttamisen, niin sallittakoon hivenen hitaampi spoolaus, jos näin siis käy. Tuolla veneen konehuoneessa kun lämpöä tuppaa kertymään hippasen eri tavalla kuin autossa, vaikka kuinka tuulettimet huutaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Ehkäpä sillä on siihen vaikutusta, että miten pitkään rämmitään perä alhaalla ja keula ylhäällä ennen plaaniin nousua. Tällä veneellä joka tapauksessa jonkin aikaa, kun on raskas ja aika peräpainoinen. Mutta eipä tästä varttimailin vekotinta olla väsäämässä ja tuolla vesillä ne viereenajot ja haastot on vähän harvemmassaWagonisti kirjoitti:Mistään mitään tietämättä, arvailen:
Onkos tuolla spoolausajalla veneellä ajaessa kuinka suurta merkitystä? Eikös sitä aika lailla kuitenkin enimmäkseen tasakaasulla ajella? Autolla kun ajaa ja vaihteen vaihtaa niin se nopeampi spoolaus on mukavampi. Olisiko tuolla jäähdytyksellä niin radikaali vaikutus spoolusnopeuteen ettei veneellä olisi mukava ajaa? Mikä on se käyttö kun hidas/todella hidas spoolaus haittaisi huomattavasti veneen käyttöä ja käyttäymistä?
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Eikä se kuuluisa spuuli ole vartilla tai mailillakaan se autoa liikuttava voima. Spuuli on vain jollain foorumeilla ihaltu maaginen asia joka saa auton tuntumaan tehokkaammalta kuin se oikeasti onkaan
Kunhan vaan se hukkaportti tosiaan pysyy kiinni silloin kun se pitää niin eiköhän tämä kampe plaaniin nouse, tuskin jää ainakaan tehoista kiinni?
Kunhan vaan se hukkaportti tosiaan pysyy kiinni silloin kun se pitää niin eiköhän tämä kampe plaaniin nouse, tuskin jää ainakaan tehoista kiinni?
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Joo, tohon hukkaporttiin liittyen tota ajatustyötä on tossa sivussa tehty. Serkkukin sen totesi pääsääntöisesti toimivaksi mutta... eli kyllä siinä sitä materiaalijoustoa ilmeisesti hitusen liikaa pääsee syntymään, joten versio 2.0 syntymässä. Eli se puoli hoidossa.
Ja tosta spoolauksesta vielä, että mitä vähemmän on räjähtävää ja repivää voimaa, sen parempi, sen sijaan sitä hitaasti ja ennakoidusti kehittyvää saakin sitten olla kyllä. Lähinnä meinaan noitten vetolaitteiden vuoksi, vanhoja on turha raiskata rikki ekalla vedolla. Ja edelleen, kun kyseessä on kuitenkin reilut 3t painava amme, on sen turha odottaa hyökkäävän pystyyn Argon lailla.
Ja tosta spoolauksesta vielä, että mitä vähemmän on räjähtävää ja repivää voimaa, sen parempi, sen sijaan sitä hitaasti ja ennakoidusti kehittyvää saakin sitten olla kyllä. Lähinnä meinaan noitten vetolaitteiden vuoksi, vanhoja on turha raiskata rikki ekalla vedolla. Ja edelleen, kun kyseessä on kuitenkin reilut 3t painava amme, on sen turha odottaa hyökkäävän pystyyn Argon lailla.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Eilisestä piuhasavotasta kuvia ja pari sanaa lisätty.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Ja tuo oli vasta yhdelle koneelle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Eilinen askarreltiin koneiden kiinnitysten ja muutaman muun pikkuaskareen kanssa about aamuviiteen, tai siis tänään. Sitten vajaat neljä tuntia unta pipoon ja takasin. Saldona tälle aamulle katkennut pultti turbon korvakkeeseen. Eli siis hommahan menee niin, että jos ei pinnapultti mene nätisti kiertämällä, niin otetaan normipultti kierteiden putsaukseen ja vedetään se isoimmalla ja pisimmällä varrella kierteille ja katkaistaan se sinne. Sitten porataan se tumppi pois kasin terällä, lähdetään ostamaan ysin kierretappia ja toivotaan että löytyy myös ysin pinnapultti ja pakoputkimutteri...
Voi morjens että ihminen on tyhmä väsyneenä
Kuvia ilmestynee jossain vaiheessa kiinnikkeistä ym. tuonne venepuolelle.
Voi morjens että ihminen on tyhmä väsyneenä
Kuvia ilmestynee jossain vaiheessa kiinnikkeistä ym. tuonne venepuolelle.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Tarinaa ja kuvia päivitelty venepuolelle, mm IC-telinettä, putkia, putkien ulostuloja.