Nyt lähinnä mietityttää se, että miten halvalla tästä operaatiosta voi päästä hyvillä osilla?
Ebay:stä kattelin, niin Saab alkuperäinen jakohihnasarjan sais n. 140 eurolla kotiin asti toimitettuna. Tähän pitäis tietysti ostaa vesipumppu, paljonkohan sellainen maksaa alkuperäisenä Saab/Opel/Fiat-liikkeessä? Motonetissä 40 euroa, mutta laatu epäilyttää...
Tähän päälle käyttöhihna, joka maksais motonetissä about 25e.
Eli kokonaisuudessaan osien hinta jonkni verran päälle 200e, riippuen vesipumpun hinnasta...
Montakohan tuntia työtä vaatii?
Huoltoplussa tarjous hihnanvaihdosta osineen 490e. Käyttävät kuulemma saatavilla olevia tarvikeosia...
Saabianti Virosta puolestaan antoi tarjouksen vaihdosta 330e kaikkineen+auto roudaus Viroon. Ainakin tarjouksessa osissa lukee Saab, mutta ovatkohan alkuperäisiä osia?
Jotenkin tällä hetkellä houkuttelis toi Viron reissu, tai sitten osien osto ja asennuttaminen ties missä.
Jotenkin tuntuu vaan typerältä haalia noita osia ympäri maailmaa ja juosta niiden perässä, kun vois toukokuussa ottaa vapaapäivän duunista ja mennä käymään Virossa, ja kaikki hoitus samalla reissulla kohtuulliseen hintaan, ja sais vielä kesän juomapuolenkin kuntoon.
Saabianti anto tästäkin paremman tarjouksen. Huolto(sisältäen jarrunesteen ja polttoainesuodattimen vaihdon) maksais n. 250e kaikkine osineen ja töineen. Tämä tekee jotenkin entistä houkuttelevammaksi tuon reissun Viroon. Jos itse ostan Suomesta osat ja öljyt, niin niihinkin menee jo satanen vähintään, jonka jälkeen ainakin ton polttainesuodattimen vaihdattaisin muualla, josta varmaan sais kuitenkin maksaa tunnin työn, niin ihan mielelläni maksan 50-70e enemmän siitä, että joku hoitaisi kaiken kuntoon, eikä tarviis itse liata käsiään.
Eli siis kokonaisuudessaan Huolto+ tarjosi isoa huoltoa ja jakohihnan vaihtoa hintaan 900e.
Saabianti tarjosi samaa settiä+jarrunesteiden vaihtoa hintaan 580e.
Mihin hintaan te olette näitä rakkineita huoltaneet?
PS. Viestistä saattoi tulla vähän sekava, mutta toivottavasti pointti löytyy