Raidetangon päät ja kumit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Raidetangon päät ja kumit

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Kannattakohan noihin vanhoidin tankoihin vaihtaa kumeja ja niveliä. Vai ostaako motonetista sisäosineen uudet tangot 16 egeä/kpl.Ja kumit päälle tohon.Kyseessä 16-vuotias satku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos haitarikumit on rikki, tai jos sisänivelissä on liikaa välystä, voi kannattaa vaihtaa. Vaihtotyö edellyttää ohjausvaihteen irrottamista. On se tehtävissä, mutta en lähtisi tekemään "muuten vaan".

Nuo motonetin raidetangot sopivat tehostimelliseen ohjausvaihteeseen, ei muihin. Sisäniveliä ei saa (ainakaan Motonetistä) erikseen, eikä tehostamattomiin.

Ulommat nivelet (raidetangon päät) taas ovat paljon helpommin vaihdettavat. Kannattaa vaihtaa muiden nivelten vaihdon yhteydessä varsinkin jos on seuraavaksi viemässä autoa kunnolliseen pyöräkulmien mittaukseen/säätöön.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: Raidetangon päät ja kumit

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Motonetista ei kannata ostella kumiosia (scantech) ellei halua tehdä samaa hommaa uudestaan vuoden sisällä. Kannattaa etsiskellä laatua muista tarvikeliikkeistä tai ostaa alkuperäiset.
Vastaa Viestiin