CE koodi, Fuel - Air mixture. Trionic ´93

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

CE koodi, Fuel - Air mixture. Trionic ´93

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Terve,

Löytyykö keltään infoa mitä tämä tarkoittaa?

Eli ´93 Trionic antaa koodia 7 joka tarkoittaa vikaa Fuel/Air mixture.
Vastaavat ISAT koodit P0170, P0171, P0172
Ohje käskee katsoa käsikirjaa sivulta 94, mutta kun ei omista kirjaa, niin ei voi tietää...

Kiitos paljon,
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jatketaan tähän vielä.
CE siis syttyi kun termostaatin vaihdon jälkeen annoin auton
käydä tyhjäkäyntiä varmaan n.20min pihalla, välillä kierroksia nostellen.
Valo sammui kytkemällä akku irti.

Jos valo ei enää syty, jää vain hieman vaivaamaan mistä oli kyse.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Intuitiolla vedän hatusta, että kyseessä on Lambaadan hetkellinen oppimishäiriö, maavika, oikosulku tai muuten vaan mystinen (hetkellinen) toimintahärö (johtuen juuri tuosta fuel/air mixture diagnoosista). Jos ei ilmesty CE valo tuikkimaan uudestaan, ei liene suurempaa syytä huoleen. Joltain nettisivulta lukemani (=täysin 100% varma tieto siis :roll:) "yleinen" elinikä Lambda-anturille on n. 100 000km, eli kyllä ne jossain vaiheessa menee yleensä vaihtokuntoon...Itselläni myös turbon vaihdon jälkeen (vaihdoin sen muistaakseni syyskuussa) pukkasi CE:tä tauluun parin päivän ajan, LH-Jetin vilkkukoodit näytti nimenomaan seosongelmia / lambdan oppimisvikaa. Ilmeisesti oli päässyt putkistoon roinaa parkkiksella turbon kanssa sohlatessa, ja oli lambda ottanut "itseensä" hetkellisesti.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tapsak4
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 11:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tapsak4 »

Voipi olla myös todellinen tilanne, eli jostain syystä polttoaineen määrän säätöalue ei riitä saamaan lamda-arvoa tarpeeksi lähelle ykköstä. On siis oikeasti laihalla tai rikkaalla - en muista ulkoa noita koodeja. Vika voi olla niinkin yksinkertainen kuin toleranssialueensa ulkopuolelle ryöminyt imuilman lämpötilan tunnistin. Kompuutteri lukee fuel mappeja silloin väärästä kohtaa eikä lamdasäädöllä ole mahdollisuuksia toimia oikein.

Kato noi koodit mitä ne tarkoittaa.

Tapsa
tapsak4
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 11:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tapsak4 »

Voipi olla myös todellinen tilanne, eli jostain syystä polttoaineen määrän säätöalue ei riitä saamaan lamda-arvoa tarpeeksi lähelle ykköstä. On siis oikeasti laihalla tai rikkaalla - en muista ulkoa noita koodeja. Vika voi olla niinkin yksinkertainen kuin toleranssialueensa ulkopuolelle ryöminyt imuilman lämpötilan tunnistin. Kompuutteri lukee fuel mappeja silloin väärästä kohtaa eikä lamdasäädöllä ole mahdollisuuksia toimia oikein.

Kato noi koodit mitä ne tarkoittaa (rich / lean?).

Tapsa
Vastaa Viestiin