Vesan ansiokasta (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145) ohjetta seuraten päästiin irtonaiseen öljypohjaan asti, mutta siihen tulokset loppuivatkin; konepaketti ei liiku sivuttaisuunnassa kuin pari milliä, joka ei riitä öljypohjan pujotteluun alas asti - saati sitten että sen saisi myöhemmin takaisin liimapintojen kanssa.
Vesalle ehdin jo soittaa hätäpuhelua, ettei nyt varmasti ole jäänyt joku pultti piiloon, mutta ei.
Auto siis 2.0t manuaalivaihteinen MY00 ja isot ja pienet vinkat tuli kokeiltua koneen sivuttaisliikettä varten, mutta ei liiku *mihinkään*. Automaattivaihteiset ilmeisesti joissain vuosimalleissa kaipaavat myös akun alapuolisen moottorituen avaamista, mutta ei manuaaleissa..?
Ideoita?
MY00 Öljypohjan irrotus
MY00 Öljypohjan irrotus
ex-9-5 2.0t '00
Re: MY00 Öljypohjan irrotus
ootko siis ottanu sen vaihteiston "päätylevyn" pois
niin ja vaihteistoa vinkalla sivuun ihan vissiin kunnolla
niin ja vaihteistoa vinkalla sivuun ihan vissiin kunnolla
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: MY00 Öljypohjan irrotus
Joo, vauhtipyörän suojalevy on irti, samoin kaikki öljypohjan pultit. Pohja heiluu siis vapaana siellä moottorin ja apurungon välissä.mienkoiv kirjoitti:ootko siis ottanu sen vaihteiston "päätylevyn" pois
niin ja vaihteistoa vinkalla sivuun ihan vissiin kunnolla
Tuo vinkaaminen sivuun on juuri se ongelma - ei vain liiku. Yritettiin isolla ja vielä isommalla vinkalla (ja kaverilla) mutta kone ei liiku kuskin suuntaan kuin 2mm max ja sillä se öljypohja ei vielä mahdu pujottautumaan alas. Joku kirraa kiinni, mutta ei keksi mikä.
ex-9-5 2.0t '00
Re: MY00 Öljypohjan irrotus
Onko ylätuki auki ja konetta nostettu ylös?
Re: MY00 Öljypohjan irrotus
On, konetta on nostettu n. 3cm jakopään puolelta.j0ne kirjoitti:Onko ylätuki auki ja konetta nostettu ylös?
ex-9-5 2.0t '00
Re: MY00 Öljypohjan irrotus
Nosta vaan reilummin sitä konetta ylöspäin ... ja hiukan momenttia lisää kyllä se paketti liikkuu myös kuskin puolelle tarvittavan määrän.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: MY00 Öljypohjan irrotus
Noniin, nyt on pohja viimein saatu erilleen autosta. Ratkaisu oli lopulta laskea (ts. nostaa vähemmän) moottoria jolloin se suostui liikkumaan hieman sivulle liinan, vinkan ja sorkkaraudan yhteispelillä. Joku omituisuus tuossa oli, koska pelkällä liinalla tai vinkalla ei ollut mitään saumaa saada pakettia tarpeeksi sivulle.
ex-9-5 2.0t '00