Saab 9-3 rakentelua
Re: Saab 9-3 rakentelua
Mites toteutit tuon värin vaihon?
Re: Saab 9-3 rakentelua
Eli siis jos tarkotat noita ledejä tilasin ne tuolta
http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/ ... _prods.htm
http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/ ... _prods.htm
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
2000km tuli ajettua virisoftalla ja nyt rupee kytkin ilmeisesti sanomaan itsensä irti...
Kylmänä kun käynnistää pakki päällä, meinaa auto lähteä taaksepäin
Kylmänä ei myöskään meinaa mennä vaihteet päälle. Minuutin kun käyttää paikoillaan menee pykälät päälle. Viggenin kytkinpaketti odottaa kontissa laittoa... Toivottavasti vika häviää sillä...
Kylmänä kun käynnistää pakki päällä, meinaa auto lähteä taaksepäin
Kylmänä ei myöskään meinaa mennä vaihteet päälle. Minuutin kun käyttää paikoillaan menee pykälät päälle. Viggenin kytkinpaketti odottaa kontissa laittoa... Toivottavasti vika häviää sillä...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Usein työ- tai pääsylinterissä vika tuossa tapauksessa kun ei irrota, eli kannattaa rempan yhteydessä laittaa ainakin uusi orkkis työsylinteri (ei tarvike) niin säästyy tuplatyöltä myöhemmin. Joskin on mahdollista myös että kytkinlevyn keskiön jousi pullahtaa pois ja jää kantamaan siten ettei kytkin pääse irrottamaan kunnolla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3 rakentelua
Joo, kytkin kyllä luistaa kolmosella kun kovasti kiihdyttää, että loppu se varmaan
on itse kytkinkin. Autolla tosiaan ajettu 245000...
on itse kytkinkin. Autolla tosiaan ajettu 245000...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Nyt se kytkin sitten hajosi, ei mee mikään vaihde enää päälle.
Onkohan tuossa mun vm.2002 sama työsylinteri ja painelaakeri kuin muissakin 9-3:ssa?
Pihliksen varaosasta sais eri merkkisiä paketteja, mutta joissain merkeissä on vuodet
merkattu vaan 98-01, eli ei kattais tota 2002 vuosimallia?? Minkäköhän merkkinen on orkkis laakeri/sylinteri saabilla tuohon autoon?
Onkohan tuossa mun vm.2002 sama työsylinteri ja painelaakeri kuin muissakin 9-3:ssa?
Pihliksen varaosasta sais eri merkkisiä paketteja, mutta joissain merkeissä on vuodet
merkattu vaan 98-01, eli ei kattais tota 2002 vuosimallia?? Minkäköhän merkkinen on orkkis laakeri/sylinteri saabilla tuohon autoon?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Orkkis kytkinpaketti on Sachs, samanmerkkisen painelaakerin laitoin Motonetistä:
Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €
Siihen en ole vielä saanut varmistusta, että onko tuo nyt se paska tarvike vai hyvä orkkista vastaava osa. Vuoden on kestänyt.
Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €
Siihen en ole vielä saanut varmistusta, että onko tuo nyt se paska tarvike vai hyvä orkkista vastaava osa. Vuoden on kestänyt.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Saab 9-3 rakentelua
jos on og9-3 ja -02 vuosimalli niin pitäisi olla sama työsylkkä kuin muissa, ainakin -02 aerossa on. Osta vain alkuperäinen osa, PCS:llä maksaa noin 150€ originaali ja työsylkässä on kiinteästi sitten se painelaakeri.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9-3 rakentelua
Hyvä, kiitos... Enpä taas tajunnut edes kysyä PCS:ltä. Täytyypä soittaa sinne.
Edit: Jep sieltä löyty 165€. Hyvä homma.
Mitäköhän seuraavaksi laukee autosta.. Ilmamassamittaria ei ole tohon autoon
ikinä vaihettu, eikä DI-kassua.. Oliskohan ne seuraavaksi sitten, kun kaikki muu rupee olemaan jo vaihdettu...
Edit: Jep sieltä löyty 165€. Hyvä homma.
Mitäköhän seuraavaksi laukee autosta.. Ilmamassamittaria ei ole tohon autoon
ikinä vaihettu, eikä DI-kassua.. Oliskohan ne seuraavaksi sitten, kun kaikki muu rupee olemaan jo vaihdettu...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Hyviä arvauksia. Oma kokemus autojen laitosta ja pidosta on opettanut että tunnetuista vioista ja odotettavissa olevista vioista mikään ei toteudu, vaan tulee joku muu ihan ihmejuttu iskee autoon. Toivottavasti tämä on vain minun vitsaukseni. Tuossa juuri eilen laitoin 150tkm ajettuun kolkkiin uuden ilmastoinnin kompuran laskerin. Kaikkea sitä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-3 rakentelua
Eikös tuo ilmastoinnin kompuran rikkoutuminen ole myös niitä 9-3:n tyyppivikoja..?
Itse odotan turbon hajoamista ja just tuon ilmastoinnin kompressorin temppuilua. Bensappumppu mun autoon on jo vaihdettu, samoin sytkäkasetti pari kertaa. Kojelaudan näytöt on myös korjattu ja toinen jousijalka joskus vaihdettu -toinen onkin mulla tarkkailussa, kun ei enää niin hehkeältä näytä. Vetelyongelmat poistuivat keulan uretaanipuslilla, mutta vetarin holkki pitäisi vielä vaihtaa, ennen kuin on niin väljä, että päästää laatikon öljyt pihalle...
Oikeastaan muuta vikaa ei mun 260tkm ajetussa Turbo Jubileessa ole sitten koskaan ollutkaan.
Itse odotan turbon hajoamista ja just tuon ilmastoinnin kompressorin temppuilua. Bensappumppu mun autoon on jo vaihdettu, samoin sytkäkasetti pari kertaa. Kojelaudan näytöt on myös korjattu ja toinen jousijalka joskus vaihdettu -toinen onkin mulla tarkkailussa, kun ei enää niin hehkeältä näytä. Vetelyongelmat poistuivat keulan uretaanipuslilla, mutta vetarin holkki pitäisi vielä vaihtaa, ennen kuin on niin väljä, että päästää laatikon öljyt pihalle...
Oikeastaan muuta vikaa ei mun 260tkm ajetussa Turbo Jubileessa ole sitten koskaan ollutkaan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Saab 9-3 rakentelua
Ai vetelyt korjaantu uretaani puslilla? Hyvä tietää, koska toi auto on ihan kauhee ajaa ja
vasinkin kiihdyttää. Saa tosissaan pitää ratista kiinni. On mulla kyllä huonot renkaatkin, että vetelee niidenkin takia...
vasinkin kiihdyttää. Saa tosissaan pitää ratista kiinni. On mulla kyllä huonot renkaatkin, että vetelee niidenkin takia...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Saab 9-3 rakentelua
Omasta rauhoittui kiihdytysvetely, kun lisäsin aurausta ihan piirun verran.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-3 rakentelua
Kyllä noiden puslien vaihdolla oli iso vaikutus. Vaihdoin poikittaisen tukivarren ison puslan ja viistotuen takapuslan uretaaniseen, kuten malliosiossa joku suositteli. Tarkoitus olisi vielä jossain välissä vaihtaa hammastangon tukikumit uretaanisiin. Mun autossa oli kuskinpuolen tukivarren iso pusla laskenut vaimennusnesteet pihalle, joten kiihdytyksissä vetely oli aivan järkyttävää.
Tietysti kannattaa ennen puslien vaihtoa tarkastaa pallonivelien kunto. Nivel kun on integroitu tukivarteen, niin turha on alkaa puslia vaihtelemaan, jos nivel on sökö ja joutuu kohta koko tukivarren vaihtamaan. Jos nivelet on kunnossa niin kannattaa ostaa niille uudet suojakumit ja täyttää ne rasvalla -helppo ja halpa homma ja antaa lisäkilometrejä vanhoille nivelille. Puslien vaihdon jälkeen kun vielä laitattaa pyöränkulmat kuntoon niin alkaa ajettavuus taas olla siedettävällä tasolla.
Tietysti kannattaa ennen puslien vaihtoa tarkastaa pallonivelien kunto. Nivel kun on integroitu tukivarteen, niin turha on alkaa puslia vaihtelemaan, jos nivel on sökö ja joutuu kohta koko tukivarren vaihtamaan. Jos nivelet on kunnossa niin kannattaa ostaa niille uudet suojakumit ja täyttää ne rasvalla -helppo ja halpa homma ja antaa lisäkilometrejä vanhoille nivelille. Puslien vaihdon jälkeen kun vielä laitattaa pyöränkulmat kuntoon niin alkaa ajettavuus taas olla siedettävällä tasolla.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Saab 9-3 rakentelua
Joskus oli tarjolla klamppia korin ja ohjausakselin väliin, jonka väitettiin auttavan aika paljon ko. ongelmaan.
900C -86