K-jetti prkl!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

K-jetti prkl!

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Sain viime viikon tiistaina ruiskutetun 99:n skulaamaan... :D

Viikon toimi hyvin, sitten päätin katsoa seokset ja säätää tyhjäkäynnin järkevälle tasolle (lämpinä oli ~1200rpm).
Seos muuten oli 0,1 :!:

Nyt on semmonen 1,3 ja käynnistäessä kylmää konetta tuppaa tulpat kastumaan.
Onneksi ei tänään ollut kiire mihinkään, yhen aikaan menin autolle, eikä se vieläkään käy :evil:
Tyhjäkäyntiä säädin isolla kädellä korkeammalle, aina lupaa vähän paremmin mutta taas tulpat kastuu :(
Seoksia kun pääsis säätämään niin käynnistyis, en vaan omista sitä työkalua... Heti kun käy niin oitis biltemaan hankkimaan moinen.
Akku riittänyt tähän mennessä ihan hyvin, onneksi.

Nyt kaipaa kaasarin huolettomia kylmäkäynnistyksiä :cry:

EDIT: ryyppysuutinta ei ole kytketty, joten se ei ole sotkemassa liian bensan kera.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: K-jetti prkl!

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

K-jetillä on kyllä vähän tulpankastelijan maine, en kyllä itse tiedä mistä pääosin johtuu. Perus CO saa olla kyllä tuossa 2,5% paikkeilla eikä pahemmin liity tulppien kasteluun. Kannattaisi varmaan mittauttaa ohjauspaineet kylmänä ja lämpimänä tai kokeilla toisella ohjauspainesäätimellä.

Suuttimien ja ryyppysuuttimen tiiveyttä kannattaa tutkia. Ryyppysuutin voinee vuotaa vaikkei siinä sähköpiuhaa olisikaan.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: K-jetti prkl!

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ronska kirjoitti:Seoksia kun pääsis säätämään niin käynnistyis, en vaan omista sitä työkalua...

Seoksia säädät ihan tavallisella kuusiokoloavaimella. 2.5 - 3mm riippuu hiukan vehkeen laadusta.... :lol: Myötäpäivään rikkaammalle, ja päinvastoin.... 15minuutin kääntö terveellä koneella vaikuttaa coohin paljon.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: K-jetti prkl!

Viesti Kirjoittaja Ronska »

e0000333 kirjoitti: Seoksia säädät ihan tavallisella kuusiokoloavaimella. 2.5 - 3mm riippuu hiukan vehkeen laadusta.... :lol: Myötäpäivään rikkaammalle, ja päinvastoin.... 15minuutin kääntö terveellä koneella vaikuttaa coohin paljon.
Joo, näin on... Ei vaan perus kuusiokoloavain yllä sinne säätönamiskaan asti...

Ja muuten, saatiin auto poljettua vihdoin käyntiin...
Juha Ursin leikki lämpöaikakytkintä tarjoten suuttimelle virtaa ja minä starttasin, käynnistyi mokoma 8O Suuri kiitos hänellä myös apuvirrasta :!:
Pitänee mennä vetämään johdon kiinni maanantaina, meinasin eilen tehdä mutta huomasin kadottaneeni yhden semmosen boschin sähköplugin :oops:
Osat loppuivat siis kesken :?
Eikä käsillä ollut sopivaa namiskaa jonka olisi voinut virittää kojelautaan ryyppynapiksi...

Ja tosiaan, seokset vois olla sittenkin vielä korkeemmat, alakierroksilla nypyttää hiukan. Siis maanantaina on taas lisää laittoa :wink:

Ei pidä mennä liikaa kuitenkaan valituksen puolelle...
Plussana ainakin paremmin kulkeva auto, kulutusta päässyt vielä tarkkailemaan...
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Nyt on ryyppykytkin asennettu kojelautaan. :)

Käytin papan jäämistöstä löytynyttä lentokoneesta peräisin olevaa heittokytkintä paremman puutteessa, pitää vaan muistaa kytkeä ryyppy pois päältä koneen käynnistyttyä :oops:

Ei näköjään auton kanssa hääräämisestä tule vieläkään loppua;
vasemman takaiskarin yläpään kiinnike petti tänään matkalla asentamaan ryyppyä :evil:

No, huomenna hitsaamaan kaverin avustuksella...
Vastaa Viestiin