Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
2,3 16v moottorilla oleva suappi. Toiminut ilman ongelmia. Aamulla käytiin kaupassa ja iltapäivällä menin töihin. Nyt kun lähdin töistä kotiin ja käynnistin auton. Käytin autoa tyhjäkäynnillä kun odotin ukkoskuuron aiheuttaman huurustumisen hälvetä. No auto sammui siinä itsekseen, eikä sen jälkeen suostunut käymään ilman kierroksien ylhäällä pitämistä. Kaasun päästettäessä sammui siis suoraan. Välillä toimi normaalisti, mutta sitten taas oireili. Kierrokset 2500 ajelin pääasiassa kotiin.
Mistä tämmöinen yhtäkkiä?
Mistä tämmöinen yhtäkkiä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Onkos akvaarion, eli tuulilasin edessä olevan kaukalon muovit paikoillaan? Olikos ukkosmyräkkä kuinka mukava, eli lieneekö "akvaario" muuttunut nimensä veroiseksi ja imuroinut vettä reilummin? Tuolla akvaariossa on enempi ja vähempi elektroniikkaa. Tai sitten joku muu paikka imaissut vettä?
Tuo nyt tulee mieleen tuosta kuvauksesta. Muutenhan tuo voi johtua vaikka mistä alkaen DI kasetista ja päätyen väärään tähtien asentoon
Vai onkohan ukkosmyrskyn aiheuttama EMP?
Tuo nyt tulee mieleen tuosta kuvauksesta. Muutenhan tuo voi johtua vaikka mistä alkaen DI kasetista ja päätyen väärään tähtien asentoon
Vai onkohan ukkosmyrskyn aiheuttama EMP?
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Nyt alkoi nykimään ja check engine valo syttyy hetkittäin. Pahenee mitä vähemmän bensaa on tankissa
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Taitaa bensapumppu vedellä viimeisiään.
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Sytyttääkö bensapumppu engine-valon?
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Voi sytyttää jos pumppu toimii huonosti. Jos ei edes käynnisty niin ei sytytä.
Kokeilin juuri viime viikonloppuna ajaa tankin tyhjäksi moottoritiellä, valo syttyi vähän ennen kuin hyytyi lopullisesti. Alamäessä viimeisetkin bensalirut valui tankissa pois pumpun ulottuvilta. Ei juuri nykinyt eikä muutenkaan varoitellut.
Onko auto sen verran tuttu tapaus että tiedät miten tyhjäksi asti voi tankin ajaa? Eli näyttääkö bensamittari edes suurin piirtein oikein? Auttaako oireisiin kun tankkaat täyteen?
Kokeilin juuri viime viikonloppuna ajaa tankin tyhjäksi moottoritiellä, valo syttyi vähän ennen kuin hyytyi lopullisesti. Alamäessä viimeisetkin bensalirut valui tankissa pois pumpun ulottuvilta. Ei juuri nykinyt eikä muutenkaan varoitellut.
Onko auto sen verran tuttu tapaus että tiedät miten tyhjäksi asti voi tankin ajaa? Eli näyttääkö bensamittari edes suurin piirtein oikein? Auttaako oireisiin kun tankkaat täyteen?
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Kyllä tankin olen tyhjäksi ajanut ennenkin eikä mitään vastaavaa. Tänää bensaa tankissa oli aluksi n15l lopuksi 7litraa 78km näyttää tietokone jäljellä olevia kilometrejä. Eilen tosiaan varottamatta alkoi tänään toimi alkuun lähes normaalisti, mutta 30kilometron ajon jälkeen alkoi nykiä aina kun päästi kaasun ja painoi uudestaan. Bensapumpuksi epäilen itsekkin. Kotipihassa ei jaksanut enää tuoll bensamäärällä oikein käydä. Kierrokset olivat 500 paikkeilla. Niin ja lueskelin toisesta topicista tuosta pitkästä startausajasta, tässä on ollut samaa oiretta puoli vuotta. N 3-5 sek saa shata
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Jollei bensaa lisäämällä lähe pelaamaan niin:
Kerran oli kanssa vastaavia oireita eli kävi huonosti ja poltti ce-valoa. Jumalaton bensan käry oli kans sivueffektinä eli joko syötti älyttömästi tai kävi vain kolmella. Kierroksilla kyl toimi kans hyvin... Korjaantui putsaamalla ilmamassamittari jarrukliinerillä. Olettaen tietysti, että tuolla 2.3 16v tarkoitat vehjettä, jossa on ilmamassamittari.
TOSIN tuo jakaa paljon mielipiteitä. Jotkut sanovat, että saattaa jopa hajottaa lopullisesti. Itse bemarimiehen neuvosta koitin ja lähti pelaamaan. Turvallisempi vaihtoehto tietysti jos saat jostain varmasti ehjän immun koekäyttöön.
Ja lisää mutuillakseni yksi sytkäboksi kerran lasahti silleen, että kävi kolmella tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla ei ongelmia. Ja jos polkasi kytkimen pohjaan ajosta, niin auto sammui...
Kerran oli kanssa vastaavia oireita eli kävi huonosti ja poltti ce-valoa. Jumalaton bensan käry oli kans sivueffektinä eli joko syötti älyttömästi tai kävi vain kolmella. Kierroksilla kyl toimi kans hyvin... Korjaantui putsaamalla ilmamassamittari jarrukliinerillä. Olettaen tietysti, että tuolla 2.3 16v tarkoitat vehjettä, jossa on ilmamassamittari.
TOSIN tuo jakaa paljon mielipiteitä. Jotkut sanovat, että saattaa jopa hajottaa lopullisesti. Itse bemarimiehen neuvosta koitin ja lähti pelaamaan. Turvallisempi vaihtoehto tietysti jos saat jostain varmasti ehjän immun koekäyttöön.
Ja lisää mutuillakseni yksi sytkäboksi kerran lasahti silleen, että kävi kolmella tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla ei ongelmia. Ja jos polkasi kytkimen pohjaan ajosta, niin auto sammui...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Pystyykös tuota pumppua testaamaan jotenkin?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Bensaletku irti jakotukilta, letkun pää pulloon (tai letkuviritelmällä kannuun asti, jos on venäjällä tanakkaavia saapistituttuja, niin oikeanlainen letkuhässäkkä löytynee ) ja pumppu pyörimään. Tässä ei käy ilmi vuosimalli, mutta osassa saa pumpun pyörimään kun syöttää hyppylangalla polttoainepumpun sulakkeelle virrat (mieluusti jostakin jossa on 30A nalli). Eli hyppylangalla polttoainepumpun sulakkeen vasemmanpuoleiseen nastaan toisen sulakkeen oikeasta nastasta.
Pumpun tuotto pitäisi olla jotakin ruiskusta riippuen eli LH-Jetronicille voipi mittailla 900cc/30sek eli 30 sekunnissa pitäisi soppahuollon ränniä myöten tulla 9 desiä ainetta (1,8l/min). Ja eipä tämäkään testi ole kuin viitteellinen, kun pumppua ajetaan tässä paineettomana, eikä selviä jaksaako pumppu nostaa paineita. Tuo mittaus pitäisi muutenkin tehdä paluupuolen letkuista, mutta se on kotivermeillä himpun hankalampi (taas vähän ruiskun versiosta riippuen). Trionicilla pumpun minimituotto on 1.4 litraa/min, 3 bar paineilla.
Pumpun tuotto pitäisi olla jotakin ruiskusta riippuen eli LH-Jetronicille voipi mittailla 900cc/30sek eli 30 sekunnissa pitäisi soppahuollon ränniä myöten tulla 9 desiä ainetta (1,8l/min). Ja eipä tämäkään testi ole kuin viitteellinen, kun pumppua ajetaan tässä paineettomana, eikä selviä jaksaako pumppu nostaa paineita. Tuo mittaus pitäisi muutenkin tehdä paluupuolen letkuista, mutta se on kotivermeillä himpun hankalampi (taas vähän ruiskun versiosta riippuen). Trionicilla pumpun minimituotto on 1.4 litraa/min, 3 bar paineilla.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Kannattaako näin urheilla, eikös tuo pumppu saa voitelunsa polttoaineesta.?Alamäessä viimeisetkin bensalirut valui tankissa pois pumpun ulottuvilta
Eli ei kannattaisi kuivana paljoa pyöritellä sitä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Ei tietenkään kannata, pumppu ei tykkää. Kehtasin silti tunnustaa että näin pääsi käymään vaikka ei pitänyt, yleensä olen päässyt tankillisella 500 km jos on edes puolet maantieajoa. Myöskään moottoritielle ei saa pysähtyä eikä moottoritien reunalla saa kävellä. Tankatkaa ajoissa ja aina täyteen, kuten minäkin teen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Pa-pumppuhan sieltä on sitten mennyt kun oireet hävisi kun tankkasin auton. Mutta onko osanimi motonetin listalla siirtopumppu?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1722
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1722
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Ja pumppuhan sijaitsee tankin sisällä?
Re: Mitä tapahtui? Auto ei pysy käynnissä
Siellähän se, takakontin puolelta lattiasta löytyy luukku mistä pääsee lähemmäs. Tee, osta, lainaa avain millä pyörittää sitä isoa muovista pantaa jolla pumpun ämpäri on kiinni. Imuri ja paineilma on sen kierteen puhdistamisessa hyvä apu, eikä voiteluainekkaan mene hukkaan.
E: Se pumppu vielä Se ei ole siirtopumppu vaan ruiskupumppu. Esim tämä jos lähdön paksuus käy http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1385.
E: Se pumppu vielä Se ei ole siirtopumppu vaan ruiskupumppu. Esim tämä jos lähdön paksuus käy http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1385.