9-3 2.0tA ongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Lähinnä eniten kiinnostaa se, että mitä kaikkea meni koneesta paskaksi. Todennäköisesti vuoti suht hitaasti ulos tuo vesi ennen kun lopulta räjähti letku kokonaan -> lämmöt lähtivät nousemaan. Ei paljoa kiinnostaisi alkaa kannentiivistettä näiden kokemusten jälkeen enää vaihtamaan. Sainpahan ajaa autollani taas kerran 30 kilometriä, jonka jälkeen matka jatkui ranskalaisella hinausautolla. Tulin vaihteeksi hakemaan sitä itselleni kotiin 200 kilometrin päästä, mutta ehti taas porsia ennen! NG 900 kanssa on vastaava kokemus, tosin sen huomasin välittömästi aivan valtavasta höyrypilvestä perässä. Tietenkään tuota letkua et pohjois-savosta saa mistään viikonlopun aikana.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Tuskin siellä kerkes tapahtumaan mitään sen enempää, olit kuitenkin hyvin tilanteessa mukana ja pysäytit nopeasti kun huomasit lämmön nousun. Minä ajelin molempien letkujen posahtaessa kaupunkiajoa kunnes pysähtyessä huomasin konepellin alta tulevan höyryn, no ei siinä kovin monesta kilometristä ollu kyse kummallakaan kertaa.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Joo vielä lisämurheena on vikakoodi 3 & 4 pytyn sytytysvirheestä, MiFiä tulee kun painaa nopeasti kaasua tasakaasulta tai rullailee jarru ylhäällä ja painaa siitä rivakammin kaasua (automaatti). Täyskaasulla ym ei ole mitään ongelmia. Uudet tulpat, DI-kasetin pitäisi olla kunnossa (tai sitten minulla on kaksi viallista). Kampiakselin asentoanturi on tarvike mutta ehjä boschilainenkin löytyy. V*ttu kun v*tuttaa.


edit: jarrutehostimen letku lähti imusarjasta vetämällä irti, se onkin juuri 4 pytyn kohdalla. Eiköhän tuo mifi johtunut vaan imuvuodosta.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Eipä ollut maadotuspisteessäkään selvää hapettumaa. 3 ja 4 pytyn tulpat olivat hyvin vähän vaaleammat kuin 1 ja 2 tulpat. Jokatapauksessa kaikki ei ole kohdallaan kerta tulee aika nopeasti vikakoodi P1334. Katsotaan korjasiko tuo imuvuoto sen, en tosin jaksa uskoa että oli noin pienestä kiinni. Hieno auto.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Joo ei kyllä tarvitse miettiä mikä on seuraavan auton merkki, ei nimittäin ainakaan Saab.
Saa kyllä epäluotettavampaa autoa etsimällä etsiä, ostin auton toukokuussa ja olen toistuvasti korjausten jälkeen yrittänyt käydä sitä hakemassa 200km päästä joka vkl. Tuloksena vaan aina uuden paikan hajoaminen ja matkan estyminen. Viimeksi tarvittiin hinausautoa jo. Ei paljoa 250hp tehot lämmitä kun saa pelätä että pysyykö auto kasassa ja uskaltaako sillä edes ajaa kauppaan sen jättämättä tielle. Korjauksiin mennyt nyt +2000e josta jakopääremppaa lukuunottamatta tehty muut itse.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Saabissa on kyllä aina pientä laitettavaa ja itseä harmittaa kun tuli oma myytyä. Voin sanoa, että saabbia on tosi halpa huoltaa ja viat ovat pieniä vrt. bmw millä ajelin 6kk kunnes mitta tuli täyteen.
Kyllä se siitä kuntoon tulee ja toivottavasti et anna nyt yhden saabin musertaa uskoa kyseiseen merkkiin :)
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja torque »

Identtisellä kulkineella liikkeellä, aivan eri planeetalta kokemasi ongelmat autosta, onkohan tuo saanut huoltoa ollenkaan ensimmäiset 10v tai sitten ihan osaamatonta sellaista? No sille ei nyt voi mitään tässä vaiheessa, kyllä sen varmaan kuntoon saa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Melkein samaan aikaan Zeben kanssa tein kaupat tosta omasta 9-3:sta. Tuhat kilsaa on nyt ajettu. Biopower-softa sisään ecuun ja uusi immu. Tässä pahimmat kulut. Iskarit meni taakse ja etuset tilattu. Jousitolpan yläpään joutuu hitsaamaan kun on ruostunut. Korjausholkkin jo hommattu. Nää saabit on näköjään yksilöitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Reippaasti on edellistä omistajaa parjattu huoltamattomuudesta - tunnen tapauksen eikä siitä ole kyse.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Joo eipä tässä omalta osaltani ainakaan siitä ole kyse. Kaikki muu on täysin ok, mihin on pidolla voinut vaikuttaa. Poislukien tuo epäonnistunut jakopääremontti.

On vaan kasautunut itselle niskaan kaikki mikä voi käytännössä porsia. :roll:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Keneltäs tuon auton ostit?

Eikai sitä edellistä omistajaa ole muusta parjattu, paitsi jakopäänrempasta ja että oli sanonut vaihtaneensa lootaan öljyt lähiaikoina, eikä vaihtanut (eikä näistäkään edes suoraan).

Ansaitseekin kyllä tuollaisella kusetuksella nimensä julki ja positiivista palautetta ;).
Oliko Suorsa peräti tekemässä jako"remppaa", kun noin rupeaa puolustelemaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Noista lootanöljyistä sen verran, että uskon kyllä entisen omistajan vaihtaneen ne. Ei epäselvyyksiä, mutta kun sinne sotketaan entisen paskan joukkoon se 3l tuoretta niin siitäpä et voi sanoa onko näin tehty vai ei. Lähinnä tarkoitin että joskus aiemmassa historiassa on tuo jäänyt tekemättä siinä 110tkm vaihdon yhteydessä (hyvin usein näin käy).

En missään nimessä ala julkistamaan kenenkään nimiä täällä, itsepähän olen auton ostanut ja näistä seurauksista kärsin. :)
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja torque »

Minun autossa lienee edessä vielä kaikki perinteiset porsimiset esim. turbo, pa-pumppu, anturit jne.

-Auto seisoi alle 2vko syyspakkasessa, jätti pihaan alle 1v vanhana, akku tyhjä, . SAAB assistance hoiti apusähköt ja matka jatkui
-Jätti pihaan tammikuun pakkasilla, tarvike Exide väsyi noin 4v jälkeen, kakkosautolla uusi akku tilalle ja matka jatkui
-Jätti tielle, viikonloppureissulla, ilmastoinnin kompura leikkasi. Hinuri(vakuutus) ja SAAB huoltoon, korjattu. Perhe kotiin junalla.
-Karkasi ohjaustehostimen nesteet työmatkalla, todettu paineputken ruostuneen puhki keulan puolelta, SAAB huoltoon, korjattu.

Yllä mainitut asiat ei harmita ollenkaan tämän ikäiselle autolle, auto pelannut hyvin muutoin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Oma listahan oli:


-Jakopää räjähti samana päivänä kun ajoin auton kotiin
- Moniurahihnan kiristin meni paskaksi myös samalla (miten voi olla edes totta)
- Läppäkotelo limppiin (hajosi kerrasta) kotipihaan kun rupesin siirtämään autoa (tämäkin samana päivänä).
- Lambda-anturi heti sen jälkeen kun nuo muut yllämainitut remontit oli tehty.
- Viimein kun kaikki saatiin "kuntoon", tuo vesiletku räjähti.

On tässä koeteltu kovasti. :evil:
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Coltti kirjoitti:Oliko Suorsa peräti tekemässä jako"remppaa", kun noin rupeaa puolustelemaan?
Eikös keskusteluissa ole tullut ilmi, että edellisen omistajan tekosia?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin