Huoltohinnat
Re: Huoltohinnat
No niinpä näkyy sanovan, sanoo itseasiassa että "joskus huomattavasti pienempi". Mielenkiintoista nähdä onko seuraavaan huoltoon silti 1v/30000km...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Huoltohinnat
Mulla ainakin oli, vaikka 30tkm huollon jälkeen sanoi kanssa pientä prosenttilukua. En nyt muista varmaksi, mihin prossat pomppasi 60tkm huollon yhteydessä, mutta muistaakseni ei nytkään sataan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Huoltohinnat
Minusta näyttää siltä, että eivät oletuksena nollaa huoltoilmaisinta ellei hälytys ole lauennut. Minulla oli hälytys lauennut ja huollon (nollauksen) jälkeen näytti 100% öljyn laaduksi.
Oli tosin ärsyttävää ajella reilu pari kk kun auto aina käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä jaksoi muistuttaa huollosta. Kuitenkin vain 15tkm tuli edellisestä huollosta jossa mitä ilmeisimmin huoltoilmaisimelle ei siis tehty yhtään mitään.
Oli tosin ärsyttävää ajella reilu pari kk kun auto aina käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä jaksoi muistuttaa huollosta. Kuitenkin vain 15tkm tuli edellisestä huollosta jossa mitä ilmeisimmin huoltoilmaisimelle ei siis tehty yhtään mitään.
Re: Huoltohinnat
Empä tiijjä kuuluuko tähän mutta kytkinremppa tuli teetätettyä. 9-3 SC:llä ajettu 196tkm ja alkoi vauhtipyörä kilistämään 1.9 TID:ssä. Varaosat tilasin E-Baysta (Briteistä), postikuluineen hintaan 595€. Alkuperäiset osat on, GM:n leimat on tussattu yli. Paketti sisälsi kytkinasetelman, työntösylinterin (vai mikä se nyt onkaan) ja kaksoismassavauhtipyörän. Työt Kuopiossa Kolmisopen autohuollossa 270€ ja kampiakselin stefa ja nesteet vajaan satasen. Vähän alle 1000€ jäi rempalle hintaa
Sama paketti:varaosat ja työt Helsingissä Metroautolla/Länsiautolla yhteensä n.2500€. Varaosat marmoritiskiltä olisi ollut noin 1300-1500€. On melkoisesti ilmaa noissa hinnoissa...
Oli nopea toimitus Briteistä, alle 7 päivää ja kotiovelle toivat.
Linkki mistä ostin paketin: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... OC:GB:1123
Sama paketti:varaosat ja työt Helsingissä Metroautolla/Länsiautolla yhteensä n.2500€. Varaosat marmoritiskiltä olisi ollut noin 1300-1500€. On melkoisesti ilmaa noissa hinnoissa...
Oli nopea toimitus Briteistä, alle 7 päivää ja kotiovelle toivat.
Linkki mistä ostin paketin: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... OC:GB:1123
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Huoltohinnat
No minä en ainakaan omaani 2-massaisenvauhtipyörän tilalle laita koskaan tätä kaksimassahelvettiä jos se jossakin välissä menee uusiksi. Vaan kiinteämassainen tulee samantien, sellaisen saa esim.
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 0&car=93ss
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 0&car=93ss
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Huoltohinnat
No jos se sen seuraavat 200tkm kestää niin minulle riittää.Pakari kirjoitti:No minä en ainakaan omaani 2-massaisenvauhtipyörän tilalle laita koskaan tätä kaksimassahelvettiä jos se jossakin välissä menee uusiksi. Vaan kiinteämassainen tulee samantien, sellaisen saa esim.
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 0&car=93ss
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Huoltohinnat
Morjens!
Uutena foorumilaisena ja melko uutena Saabin omistajana ajattelin avata pelin omalta osaltani huoltohintojen päivityksellä. Ensimmäinen huolto siis edessä tämän vuosimallin 93, 1.9 TTiD.
Tampere Metroauto noin 500 egeä, "kun meillä on tää asentajien tuntiveloituskin yli satasen tunti".
Pori Satakunnan autotalo 250, ja M. Takala Nokialta noin 300.
Melkoista hajontaa kyllä, en ihan näin rajuihin eroihin ole aiemmissa autoissa törmännyt.
Uutena foorumilaisena ja melko uutena Saabin omistajana ajattelin avata pelin omalta osaltani huoltohintojen päivityksellä. Ensimmäinen huolto siis edessä tämän vuosimallin 93, 1.9 TTiD.
Tampere Metroauto noin 500 egeä, "kun meillä on tää asentajien tuntiveloituskin yli satasen tunti".
Pori Satakunnan autotalo 250, ja M. Takala Nokialta noin 300.
Melkoista hajontaa kyllä, en ihan näin rajuihin eroihin ole aiemmissa autoissa törmännyt.
93 TTid 2011
Re: Huoltohinnat
Ei varsinaisesti huollosta kyse, vaan irroitettavan Kovil vetokoukun asennus. Osat non 450€ ja työt päälle 630€. Ilmaistuani ystävällisen mielipiteeni ammattimaisen asennustyön tarvitsemasta ajasta kokonaislasku pieneni 700:n euroon. Ja paikkahan oli Metro-Auto Kallio Helsingissä.
Re: Huoltohinnat
Ja mitenhän noin päin hel***iä voi arvioida hinnat? Laskutus taitaa mennä merkkiliikkeissä niin, että kynitään niin paljon ku vaan ilkeää ja suinkin vaan moraalin rippeet antaa periksi, ja toivotaan, että asiakas nielee koko homman. On sitten varaa antaa vähän "alennusta"... kyllä on munatonta touhua!Pipo kirjoitti:Ei varsinaisesti huollosta kyse, vaan irroitettavan Kovil vetokoukun asennus. Osat non 450€ ja työt päälle 630€. Ilmaistuani ystävällisen mielipiteeni ammattimaisen asennustyön tarvitsemasta ajasta kokonaislasku pieneni 700:n euroon. Ja paikkahan oli Metro-Auto Kallio Helsingissä.
Re: Huoltohinnat
Aikas törkee tuo asennuksen hinta! Työnä, kun ei kuitenkaan ole mikään ihmeellinen. Pystyy ihan helposti tekemään ensikertlaisena kotosallakin 2-3h tunnissa jos vaan on jonkinmoinen paikka löytyy.
Re: Huoltohinnat
Ennen auton hakua soitin Kovilille ja arvioivat juurikin tuon 2h asennusajaksi. Tähän vetosin autoa hakiessa ja hinta tippui saman tien edusajan keskusteltua esimiehensä kanssa. Joko tosiaan yrittävät nyhtää kaiken irtonaisen rahan taikka sitten siellä harjoitellaan asennustöitä kovalla palkalla.Nitzgu kirjoitti:Aikas törkee tuo asennuksen hinta! Työnä, kun ei kuitenkaan ole mikään ihmeellinen. Pystyy ihan helposti tekemään ensikertlaisena kotosallakin 2-3h tunnissa jos vaan on jonkinmoinen paikka löytyy.
Re: Huoltohinnat
Jotkut sentään saavat edes hintoja. Minä yrittelin lähestyä sähköpostilla Tampereella Metro-autoa sekä Hepoa-autoa Saabismin huollon puitteissa. Kumpikaan ei ole kohta kahteen viikkoon ehtinyt vastaamaan. No, pitänee kääntyä pienempien(ei huonompien) toimioiden puoleen...
Re: Huoltohinnat
Iloittelepa mihin hintaan sitten sait huollon ja mistä. Pitäis itekin huollattaa oma kärry 90tkm:n välihuollossa. Aiemmin olen käyttänyt tuota Pirkkalan Teboilia (nykyinen Autoasi), kun nurkilla asun.Nitzgu kirjoitti:Jotkut sentään saavat edes hintoja. Minä yrittelin lähestyä sähköpostilla Tampereella Metro-autoa sekä Hepoa-autoa Saabismin huollon puitteissa. Kumpikaan ei ole kohta kahteen viikkoon ehtinyt vastaamaan. No, pitänee kääntyä pienempien(ei huonompien) toimioiden puoleen...
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: Huoltohinnat
MY08 TTiD 90000 km välihuollon varasin juuri KK-AutoTeamilta Laitilasta (merkkihuolto) ja ainakin puhelimessa ilmoittivat hinnaksi 215 euroa ja pyytämäni ilmastoinnin huollon kanssa 310 euroa. Ei mitenkään törkykalliilta kuulostanut minusta. Unohdin vain kysyä hepulta että miten onnistuu öljypropun irroitus heiltä kun yritin 75000 kohdalla vaihtaa itse öljyt mutta Länsiauto oli 60000 vaihdossa vetäissyt sen niin kireälle että en saanut auki millään työkalulla. Lopulta propun reunat oli niin pyöristyneet että luovutin taistelun ja päätin että menkööt sitten 30000 km samoilla öljyillä. Mitäs konsteja mahtaa tollasen "pyöristetyn propun" irroitukseen enää olla?
Ei taideta aina huollossa paljon tuijotella mitään momenttiarvoja kun kiireellä vaan "tarpeeksi" kireälle kaikki.
Ei taideta aina huollossa paljon tuijotella mitään momenttiarvoja kun kiireellä vaan "tarpeeksi" kireälle kaikki.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: Huoltohinnat
Kireälle oli minunkin kulkineesta proppu vedetty edellisessä huollossa Aineella ja Åströmillä kaveri ei normikonstein saanu irti. No uusi proppu tilaukseen ja seuraavalla viikolla kun proppu tuli niin kävin "parsintahuollossa", osaavalta kaverilta otti noin 30s oikealla paineilmatyökalulla irrottaa pyöristyny proppu.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00