Viggeniä pitävemmät kytkimet
Viggeniä pitävemmät kytkimet
Mitä kytkin vaihtoja olisi yli 500nm väännöille?
Luonnollisesti jokapäiväiseen ajoon joten kestävä saisi olla. Mitä vaihtoehtoja ja matala hinta tietenkin plussaa. Softaaja lupaili 550 että sen verran pitäisi pitää.
Luonnollisesti jokapäiväiseen ajoon joten kestävä saisi olla. Mitä vaihtoehtoja ja matala hinta tietenkin plussaa. Softaaja lupaili 550 että sen verran pitäisi pitää.
Ng900
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
No tässä linkkejä, jos et ole vielä näistä kattonu. Vaihtoehtoja ainakin ja maksaahan ne maltaita&mansikoita Ite jätän ainakin moiset väännöt muille
Larkspeedillä on yleensä aika kilpailukykyiset hinnat
http://www.larkspeed.com/index.pl?c=CLU ... s=category
Maptunilla "hinnoissaan" http://www.maptun.com/clutch/performance-clutches
Parts for saabilla Black diamondia http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 27_600_602 Tosin eivät kerro suoraan mille väännölle
Larkspeedillä on yleensä aika kilpailukykyiset hinnat
http://www.larkspeed.com/index.pl?c=CLU ... s=category
Maptunilla "hinnoissaan" http://www.maptun.com/clutch/performance-clutches
Parts for saabilla Black diamondia http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 27_600_602 Tosin eivät kerro suoraan mille väännölle
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
Kytkimen osalta pääset helpoimmalla, kun laitat vakiolevyn paksuisen jousitetun sintterin tuon viggenin paineasetelman kaveriksi. Pitävämpää et löydä.
Esim moposportista 228mm jousitettu sintteri 14 uraisena. (opel)
Esim moposportista 228mm jousitettu sintteri 14 uraisena. (opel)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
www.garaget.org/oestis
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
Tällaista olen omaankin kaavaillut. Millainen on ajaa?östis kirjoitti:Kytkimen osalta pääset helpoimmalla, kun laitat vakiolevyn paksuisen jousitetun sintterin tuon viggenin paineasetelman kaveriksi. Pitävämpää et löydä.
Esim moposportista 228mm jousitettu sintteri 14 uraisena. (opel)
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
Tota oon kyl miettiny, vaatiiko mitään ranetuksia?
Mites toi kestävyys, ymmärtääkseni noi sintterilevyt ei ole hirveän pitkäikäisiä? Ja sitten laatikolle tulevat rasitukset?
Mites toi kestävyys, ymmärtääkseni noi sintterilevyt ei ole hirveän pitkäikäisiä? Ja sitten laatikolle tulevat rasitukset?
Ng900
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
En ole koskaan kuullut kenenkään kehuvan sintterikytkintä katukäytössä, kaupunkiajossa melko vaativa kapistus.
Jos olet varma että Viggenin kytkin ei kestä, niin sitten yksi vaihtoehto on alkaa rakentamaan johonkin muuhun tarkoitettua kytkinpakettia Saabin moottorin ja vaihteiston väliin, tässä toiselta palstalta esimerkki miten asiaa voi lähestyä:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30196
Kestäviä kytkimiä löytyy maailmalta, mutta niitä joutuu sovittamaan, Saabistit ovat siinä mielessä onnellisessa asemassa, että kytkimen hydrauliikka on yleensä valmiiksi toimivaa sorttia...
Jos olet varma että Viggenin kytkin ei kestä, niin sitten yksi vaihtoehto on alkaa rakentamaan johonkin muuhun tarkoitettua kytkinpakettia Saabin moottorin ja vaihteiston väliin, tässä toiselta palstalta esimerkki miten asiaa voi lähestyä:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30196
Kestäviä kytkimiä löytyy maailmalta, mutta niitä joutuu sovittamaan, Saabistit ovat siinä mielessä onnellisessa asemassa, että kytkimen hydrauliikka on yleensä valmiiksi toimivaa sorttia...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
No löytyyhän näihin suoraan paljon kestäviä kytkimiä, mieluiten mahdollisimman vähän mitään ranetuksia tekisin
Ng900
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
SIksipä puhummekin jousitetusta sintterilevystä.. Mutta olisi toki tosiaan kiva kuulla ihan oikeita kokemuksia aiheesta.ippe kirjoitti:En ole koskaan kuullut kenenkään kehuvan sintterikytkintä katukäytössä, kaupunkiajossa melko vaativa kapistus.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
mites se viritetty malli viggenin kytkimestä, pitäisikö saada vielä vahvempi?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
Mikäs se on? Katoin tossa spec stage 2 levy ja sit viggen asetelma. Ainaki noi jenkit kovasti käyttää.
Ng900
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
milläs ahtimella tää sun vehje on?
meinaan vaan et kyl pitäis ton viggen paketin riittää noille väännöille...jos vaan vääntö ei ala 2000-2500rpm.
mulla itellä vakio asetelma ja 5-lapanen jousittamaton sintteri...ei dynotettu mut aikas varmasti väännöt yli ton ja ihan nätisti pitää...
ei myöskään mikään mahdoton ajaa, pärjää stadin ruuhkissa...jousitettua ja jousittamatonta levyä kun saa luistattaa ihan yhtä paljon...eli siis ei ollenkaan...käytännössä vaan on pakko.
mut js sun nyt on pakko joku sika jäykkä asetelma saada ni miten ois tämä:
http://www.racestuff.se/tryckplatta-per ... c-183.aspx
meinaan vaan et kyl pitäis ton viggen paketin riittää noille väännöille...jos vaan vääntö ei ala 2000-2500rpm.
mulla itellä vakio asetelma ja 5-lapanen jousittamaton sintteri...ei dynotettu mut aikas varmasti väännöt yli ton ja ihan nätisti pitää...
ei myöskään mikään mahdoton ajaa, pärjää stadin ruuhkissa...jousitettua ja jousittamatonta levyä kun saa luistattaa ihan yhtä paljon...eli siis ei ollenkaan...käytännössä vaan on pakko.
mut js sun nyt on pakko joku sika jäykkä asetelma saada ni miten ois tämä:
http://www.racestuff.se/tryckplatta-per ... c-183.aspx
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
östis kirjoitti:Kytkimen osalta pääset helpoimmalla, kun laitat vakiolevyn paksuisen jousitetun sintterin tuon viggenin paineasetelman kaveriksi. Pitävämpää et löydä.
Esim moposportista 228mm jousitettu sintteri 14 uraisena. (opel)
käy vissii bolt on... ja on kuulema helppo ajaa ja kestää yli 600nm!
itse ajan spec 3, ja sillä se ajaminen on vielä helppoa. toki jos lähen ottaa enemmän heppoja autosta niin huhut väittävät että toi specci alkaa jossai vaihees sliiraa... suosittelen lämpimästi tota edellä mainitsevaa kytkin juttua! ruotsissa käyttävät sitä paljon, ja jopa suomessa! kokeile pistää hakuu jos joku olis tehny siitä jonku rempan ja tehnyt samalla jonku "päiväkirjan" siitä!
viggenin kytkin on hyvä/halpa ja kestää siihen 500nm(maptunin mukaan)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
www.garaget.org/oestis
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
tomipee kirjoitti:Tota oon kyl miettiny, vaatiiko mitään ranetuksia?
Mites toi kestävyys, ymmärtääkseni noi sintterilevyt ei ole hirveän pitkäikäisiä? Ja sitten laatikolle tulevat rasitukset?
kyllä ne ainakin holsun hx40:sen tehoja kestää.. eli vaikuttais olevan aika kestävä!
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
www.garaget.org/oestis
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
Ahdin on tommonen pieni garretin hybridi, Jak Stollin tekemä. JZW jota noi jenkit paljon käyttää, puhui mulle et e85:lla 380hp/550nm, luulisin kyllä että todellisuudessa jää alle ton, että kyllä kait se viggenin kytkin riittää jos sen 500nm pitäisi kestää, välttää vaa niitä racing lähtöjä liikennevaloista Ja kyllähän se sintteri tehoja kestää, puhuin kestoiästä.
Ng900
Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet
Mulla alko luistelee aika nopeesti ainakin tolla Gt28Rs:llä. Jouduttiin säätämään että spoolaa sinne 4000 asti ennenkun antaa täysiä ahtoja. Käytännössä ahtimen idea meni siinä jo kun kytkintä ei saatu pitämään.
Eli oma kanta, että joku muu lätty sinne viggenin asetelman kaveriksi.
E: Kuin Viggenin oma levy
Eli oma kanta, että joku muu lätty sinne viggenin asetelman kaveriksi.
E: Kuin Viggenin oma levy
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653