9000 CSE 2.3T syyläri alkoi vuotaa( säiliön korkki????)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

9000 CSE 2.3T syyläri alkoi vuotaa( säiliön korkki????)

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

94000km ajettu -97 mallin auto ja ilmaputsarin puoleinen pääty jäähdytysveden vallassa. Ilmeisesti kennon pääty vuotaa. Tuli tehtyä sellainenkin tyhmyys ja kokeiltua paikkauslitkua. Hieman tokeni mutta lienee peli menetetty eli uuden syylärin hankinta? Vai onko muita keinoja? Nykyinen jäähdytin on Valeon valmistama. Onko vastaavia kokemuksia muilla? Kannattaako asentaa Valeo vai Nissensin kenno? Nissensin hinta 230e. Valeosta ei tietoa?
Viimeksi muokannut dieselmies, To Joulu 02, 2004 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Mimmi kirjoitti:Nissens, jos vain saat täysmetallisen. Valeo on muovipäädyillä.
Joo täytyy kysellä Nissensiä. Turun Metro-autossa muuten ko vikaa on ollut vain 1-2 autossa. Onko muuten hankala vaihtaa ulkosalla taskulampun valossa? 8)
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

dieselmies kirjoitti: Joo täytyy kysellä Nissensiä. Turun Metro-autossa muuten ko vikaa on ollut vain 1-2 autossa. Onko muuten hankala vaihtaa ulkosalla taskulampun valossa? 8)
Se että sulla on automaatti tuo hieman lisähaastetta. En ite kyllä lähtis
ulkosalla tota hommaa tekeen. Koita löytää joku TI-halli missä pääset
hommiin.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

taitaa olla

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Saksanmaileja noi lukemat...??
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

taitaa olla

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Saksanmaileja noi lukemat...??
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itellä olis sama homma edessä. :? Vuotaa jostakin mut ei paljoa.Taidan vaihtaa vasta sitten kun alkaa vuotaan haitaksi asti. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: taitaa olla

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

pasijalmari kirjoitti:Saksanmaileja noi lukemat...??
Brysselin auto. Ei ole Suomessa ollut myynnissä 2.3T Jubileeta.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Nissensin nettiluettelon mukaan syylärit ovat muovipäätyisiä.

http://www.nissens.dk/new/uk/index.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Voikos muuten johtua viallisesta paisuntasäiliön korkista että pukkaa syyläristä "läpi" vettä? Nyt hieman pidemmän ajon jälkeen ylempi vesiletku on paisunut kuin pullataikina. Kuinka korkin siis pitäisi toimia? Eli kuinka suuren paineen nostaa jarjestelmään ennekuin puhaltaa paineet ulos?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6143#46143

Korkin kuuluu pitää ~1 bar paine, mutta isompi paine päästetään korkin venttiilistä ulos. Jos painetta pukkaa jäähdytysjärjestelmään kovin isosti, ei korkin pikkureiästä ehdi kaikki poistumaan. Tällöin voisi epäillä kannentiivistettä.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... korkki.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mulla on kahdessa tonnarissa (-96,-97) sattunut sama vika kohdalle ja molemmissa vuoto on loppunut syylärin päädyt "kiristämällä". Puristelin pihdeillä päädyt tiukemmalle.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Turbiini kirjoitti:Mulla on kahdessa tonnarissa (-96,-97) sattunut sama vika kohdalle ja molemmissa vuoto on loppunut syylärin päädyt "kiristämällä". Puristelin pihdeillä päädyt tiukemmalle.
Muovipäätyistä syyläriä kannata ihan suinpäin vaihtaa vaan sen voi korjata juuri em tavalla kotikonstein. Jos ei kotikonstein onnistu niin jäähdyttäjäkorjaano saa päädyt puristettua kiinni varmasti jos vuoto on ainoastaan päädyn ja kennon välistä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Pitääkin kokeilla tuota kiristelyä. Mullakin pääty pikkasen kosteana.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noh, mä puhuin ainakin syylärin päädystä 8O :D :oops: :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Vika selvis, eli oli säiliön korkki jumissa eli ei päästänyt paineita ulos :oops:
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Vastaa Viestiin