
Video bensanpaineista kiihdytyksessä. Mittari on väärin päin. Numeroita ei näe, mutta paine laskee tosiaan kiihdyttäessä 5 barista alle 3 bar: http://youtu.be/JHP0IzZzyv8
Mietiskelin tässä, että kuinka tärkeä tuo (poistettu) takaisku on pumpun tuottoa ajatellen. Kun oireistohan viittaisi siihen että tuotto loppuu kulutuksen kasvaessa. Paineenhan kuuluisi nousta ahtojen mukana.puu kirjoitti:Näinhän se oli. Poistin takaiskun porakoneella ja nyt toimii hienosti ja paineet on kunnossa.
Eihän ole kiinakopio? Ne nimittäin käyttäytyvät juuri noin...Vaihdoin bensapumpun Walbro 255 -malliseen.
Näinhän se tilanne tosiaan oli. Löysin netistä satunnaisesta lähteestä tiedon että "The walbro 255 has a pressuer relief valve that opens at 85 psi." Eli siellä on joku varoventtiili, joten en usko että on hajonnut tuosta. Tuo 85psi on 5,9bar, eikä tuolla ollut niin paljoa painetta edes.äölkjhgf kirjoitti:Sain sellaisen käsityksen että takaisku oli paikallaan mutta väärinpäin paluupuolella. Käsitinkö oikein. Ja tämän jälkeen porattu pois?
Jos tilanne on ollut tällainen, periaatteessa paluuletku on ollut tukossa ja pumppu huutanut ilman paineen rajoitusta eli maksimipaineella. Voisiko olla että pumppu on tykännyt kyttyrää tästä, eikä enää jaksa tuottaa niin paljon kuin tavaraa menisi kaupaksi.
No jokatapauksessahan tuotto pienenee liikaa jolloin paine ei nouse vaan laskee.