Vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen.
(Bensapumpun vaihto aiemmin päivällä) Eihän se sitten
vielä kuntoon tullutkaan pumpun vaihdolla. Sammui kun lämpeni.
Ooppeli Pooppelin osalla (motonet) mentiin ja liittimen
ranetus saabiin sopivaksi puukolla ja tiiviyden varmistus sähkötiepillä.
Toimii.
Velimiehen autoon (9-5 -99) tuli jakopääremppa valmiiksi. On se vaan mukavan hiljainen. Huomenna jos sää ja kello sallii niin punaiset suuttimet paikoilleen ja uusi softa. Sen jälkeen joutaakin jo katsastuskonttorille ja leiman jälkeen ruuvaamaan lisävarusteita paikoilleen.
Saab sai "uuden" (koneistetun) kannen. Vanha olikin siinä kunnossa, että se jouti roskikseen. Nelospytyn lähellä oli sen verran syvä syöpymä ettei ollu plaanausvaraa sen tasottamiseks. Saabianti Tallinnassa teki tuon vaihtotyön kokonaisedulliseen hintaan 193€ tarvikkeineen. Samalla reissulla tarttui mukaan sopiva määrä halpoja tuliaisia takakontin täydeltä
Tulipa vaihdettua tankin oikeanpuoleinen panta, joka olikin jo aikas huonossa hapessa , meni poikki vetämällä ja samalla huomasin että oli poikki pari klemmaria tankkaus putkesta, siis tarkemmin siitä "ilmaputkesta" vai mikä lie onkin.
Maalattiin Cabin uuden sisustan listat uusiksi, tehtaan väri ei ollut sitä mitä toivottiin.
Nyt väri on Jet Black metalli ja lakkapinnassa. Saada nähdä millaiselta näyttää kun on osat paikallaan?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Tänään vaihtui sytytystulpat ja takuunalainen sytkäkasetti käyttöön, sisäilmansuodatin, moottorin ilmansuodatin. Vaihdoin myös toisen ajovalon rikkinäisen lasin ehjään. Vakionopeusäädin tuli lähes valmiiksi, ratin alasuojasta hajosi toinen ruuvinpohja, joten siihen tarvitsee kehitellä jotain ettei irvistä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Ei nyt kuitenkaan tänään, mutta eilen, LA-puhelimen ja PMR-puhelimen asennus 900 -92 matalapaineturboon, LA mankkuantennilla, PMR hyväksikäytin entisiä NMT-asennuksia antennilinjan osalta, muuten virransyöttö konkkineen uudesta alkaen.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
eegas kirjoitti:Ei nyt kuitenkaan tänään, mutta eilen, LA-puhelimen ja PMR-puhelimen asennus 900 -92 matalapaineturboon, LA mankkuantennilla, PMR hyväksikäytin entisiä NMT-asennuksia antennilinjan osalta, muuten virransyöttö konkkineen uudesta alkaen.
mie oisin laittanu LA antennin siihen 6mm jalkaan..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
eegas kirjoitti:Ei nyt kuitenkaan tänään, mutta eilen, LA-puhelimen ja PMR-puhelimen asennus 900 -92 matalapaineturboon, LA mankkuantennilla, PMR hyväksikäytin entisiä NMT-asennuksia antennilinjan osalta, muuten virransyöttö konkkineen uudesta alkaen.
mie oisin laittanu LA antennin siihen 6mm jalkaan..
Kyllä tuo LA-antenni toimii parhaiten keskellä kattoa, NMT-jalka oli aivan katon takareunassa, turhan suuntaava olisi tullut tuolla asennustavalla.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056