Aerosta paukahti kone
Re: Aerosta paukahti kone
Kannattaneeko Kuopiosta raahata ajokelvotonta pommia viroon asti koneenvaihtoon. Pajoja ja tekijöitä löytyy varmasti lähempääkin, kohtuurahalla.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Aerosta paukahti kone
Voisin suositella tota Saabiantia myös koneen vaihtoon. Niillä on varsin kohtuullinen tuntihinta töilleen ainakin kun kannen vaihdatin äskettäin siellä: 25€/h ja sovittu aikataulu piti n. minuutilleen. Tarvii vaan toki se auto roudata sinne pajalle jotenkin..
Re: Aerosta paukahti kone
Joo, ei tosiaan kiinnostaisi alkaa tallinaan asti autoa viemään, varsinkaan kun sillä ei oikeastaan voi ajaa. Muuten kyllä olisi hyvä vaihtoehto.
Onko tuo koneenvaihto minkälainen projekti noin niinkuin ajallisesti, onnistuuko ammattilaiselta päivässä vai meneekö pidempäänkin? Uskaltaisikohan kysyä marmorilta tarjousta vaihtotyöstä..
Onko tuo koneenvaihto minkälainen projekti noin niinkuin ajallisesti, onnistuuko ammattilaiselta päivässä vai meneekö pidempäänkin? Uskaltaisikohan kysyä marmorilta tarjousta vaihtotyöstä..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Kylläpä sen päivään pitäisi vaihtua.
Ilmeisesti tuossa olisi yhden saabistin paja -> http://www.fixushuolto.fi/fixus/sp_Content45A6A
-Sami
Ilmeisesti tuossa olisi yhden saabistin paja -> http://www.fixushuolto.fi/fixus/sp_Content45A6A
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Aerosta paukahti kone
Kiitoksia vinkistä, soitan tuonne huomenna. Eiköhän tuo kestäisi ajella tuonne asti vielä.
Onko kokemuksia noista viron moottoreista, ovatko olleet toimivia jne? Onko noissa sitten miten tuo huohotinjuttu, vieläkö se vaivaa vai onko nuo sitten sitä uudempaa mallia jo.
edittiä: tulipahan katseltua viron saab-tarjontaakin, eipä nuo aerot kovinkaan kalliita näyttäisi olevan, jospa sitä toisikin koko auton tuolta..
Onko kokemuksia noista viron moottoreista, ovatko olleet toimivia jne? Onko noissa sitten miten tuo huohotinjuttu, vieläkö se vaivaa vai onko nuo sitten sitä uudempaa mallia jo.
edittiä: tulipahan katseltua viron saab-tarjontaakin, eipä nuo aerot kovinkaan kalliita näyttäisi olevan, jospa sitä toisikin koko auton tuolta..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Itse voin suositella kanssa Tissaria, ammattitaitoinen ja nopea kaveri. Teki ysikolmoseeni jakopäärempan kone paikallaan todella kohtuulliseen hintaan ja hyvin. Tuntiveloitus 45e/h, ainut miinus että jonot ovat pitkät.
Re: Aerosta paukahti kone
Laitoin sulle 99 GL yv:n
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aerosta paukahti kone
Kysypä asiasta Vesa67:lta (Kangasala). Vesa pelasti autoni paalaukselta.99 GL kirjoitti:Eipä se varmaan auta muu kuin alkaa uutta moottoria metsästämään ja tekijää tälle operaatiolle. Ehdotuksia otetaan vastaan!
Re: Aerosta paukahti kone
Soittelin Tissarille, homma onnistuisi suurinpiirtein kahdessa päivässä, hinta n.900e. Tosin seuraava vapaa aika kuukauden päästä vasta
Anti soitteli myös Tallinnasta, moottorit tällähetkellä loppu mutta lisää tulee parin viikon päästä.
Huoh. Saabistin elämä on vaikeaa
Anti soitteli myös Tallinnasta, moottorit tällähetkellä loppu mutta lisää tulee parin viikon päästä.
Huoh. Saabistin elämä on vaikeaa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Ei liity kyllä asiaan mutta oli pakko tarttua tuohon bemari kommentointiin
Laittakaapas siihen bemarin (huohotin vikaisen) koneen kylkeen turbo niin kyllä käy samalla lailla kuin saabinkin. En tässä kohdin tarkoita turbodieseleitä joissa ahtopaineet luokkaa 0,5 bar.
Hyviä autoja kyllä ovat sitä en kiellä mutta ei mielestäni oikein ollut tuo vertaus kohdillaan.

Laittakaapas siihen bemarin (huohotin vikaisen) koneen kylkeen turbo niin kyllä käy samalla lailla kuin saabinkin. En tässä kohdin tarkoita turbodieseleitä joissa ahtopaineet luokkaa 0,5 bar.
Hyviä autoja kyllä ovat sitä en kiellä mutta ei mielestäni oikein ollut tuo vertaus kohdillaan.
Re: Aerosta paukahti kone
Jos viittaat tuohon minun kommentointiini niin en minä mitään tarkoittanut verrata sen enempää. Kunhan toin esille faktan että bemarissa on huohotinvammaa myös. Mainitsin asiasta ettei tulisi käyttäjälle 99 GL yllätyksenä jos vaihtaisi saabista bemariin luulossa että "nyt kaikki huohotin- ja muut ongelmat poistuu".
Ja oireista kun mainitsin, ihan sama on turboa tai ei, en myöskään tarkoittanut puhua eri toteutuksien kestävyydestä tai paremmuudesta vaan siitä miten bemmit huohotinvammaisina oireilee.
Ja oireista kun mainitsin, ihan sama on turboa tai ei, en myöskään tarkoittanut puhua eri toteutuksien kestävyydestä tai paremmuudesta vaan siitä miten bemmit huohotinvammaisina oireilee.
Re: Aerosta paukahti kone
en viitannut siihen, vaan tarkoitin sitä että hajoaa se bemarikin
Turbokone on aina riskialttiimpi kuin vapaasti hengittävä.

Turbokone on aina riskialttiimpi kuin vapaasti hengittävä.
Re: Aerosta paukahti kone
Jooh, kyllähän kaikilla merkeillä on ne omat juttunsa, tuskin mitään pomminvarmaa autoa on olemassakaan.
Oon kyllä sairastunu saabismiin sen verran pahasti jo muutaman vuoden ikäsenä että tuskin tässä merkki vaihtuu vieläkään mihinkään
Mutta kyllä se ärsyttää kun tämmöisiä sattuu.
Matka kyllä jatkuu Saabilla, mutta jatkuuko se juurikin tällä yksilöllä on vielä auki
Oon kyllä sairastunu saabismiin sen verran pahasti jo muutaman vuoden ikäsenä että tuskin tässä merkki vaihtuu vieläkään mihinkään

Mutta kyllä se ärsyttää kun tämmöisiä sattuu.
Matka kyllä jatkuu Saabilla, mutta jatkuuko se juurikin tällä yksilöllä on vielä auki
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Sopiiko esim vuoden 2008 mallisen femman 2.3T moottori tähän? Haittaako jos moottori tulee manuaalivaihteisesta autosta, mulla on automaatti. Sopiiko apulaitteet yms tästä vanhemmasta koneesta tuohon uuteen?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Mitään kummoisia muutosia ei koneeseen ole vuosien varrella tullut. Joten '08:n patakin menee kulkineesi keulalle. Apulaitteet käyvät ristiin, vain huohotus on hieman erilainen, muttei sekään estä asennusta.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83