Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
joo... huhuu...
***
Uusi osa oli Järvenpään Mäkelän Autossa 43€ ja klubin mainittua hinta laski 35€. Oikein hyvää palvelua ja osa oli hyllyssä!
Tiedoksi vaan Saab Partsille: Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä, Järvenpäässä oli hyllyssä mitä osaa vain tarvitsi. Myöskin kun kaveri näki lapun, jolle olin kirjoittanut osanumeron, niin tiesi heti mikä osa kyseessä.
P.S
Erityiskiitos nimimerkille "hyvoneju", joka tarjosi apuansa!
***
Uusi osa oli Järvenpään Mäkelän Autossa 43€ ja klubin mainittua hinta laski 35€. Oikein hyvää palvelua ja osa oli hyllyssä!
Tiedoksi vaan Saab Partsille: Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä, Järvenpäässä oli hyllyssä mitä osaa vain tarvitsi. Myöskin kun kaveri näki lapun, jolle olin kirjoittanut osanumeron, niin tiesi heti mikä osa kyseessä.
P.S
Erityiskiitos nimimerkille "hyvoneju", joka tarjosi apuansa!
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Fcod 4657 ja Limp 10 täälläkin, onko se nyt kaasuläppä kotelo vai takaisku ventiili, mikä on kylläkin täysin " kunnossa ulkoisesti " eikä ole tukossa, vai mikäköhän taas tällä kertaa..
Edit. Jos ongelma paisuu ja päätyy ensiapuun eli läppäkotelon toleranssin nostoon niin tarkoittaako se että Softaakin ( Stage1 ) pitää mulkata
Edit. Jos ongelma paisuu ja päätyy ensiapuun eli läppäkotelon toleranssin nostoon niin tarkoittaako se että Softaakin ( Stage1 ) pitää mulkata
Viimeksi muokannut saabvector, Ke Elo 01, 2012 16:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Ei ole ainut merkkiliike. Joskus joutunut kurkottelemaan tiskin yli neuvomaan sen epc:n käytössä. Sittemmin oppinut menemään osanumeroiden kanssa kyselemään/tilaamaan osia.blair kirjoitti:Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Täsmälleen sama ongelma. Voisiko tätä tehdä joku muu laite tosiaan kun itse kotelo? Vaihdoin jo toisen kotelon tilalle ja samaa problemaa pukkaa. Autossa josta tämä toinen läppäkotelo on se oli toiminut moitteetta.saabvector kirjoitti:Fcod 4657 ja Limp 10 täälläkin, onko se nyt kaasuläppä kotelo vai takaisku ventiili, mikä on kylläkin täysin " kunnossa ulkoisesti " eikä ole tukossa, vai mikäköhän taas tällä kertaa..
Edit. Jos ongelma paisuu ja päätyy ensiapuun eli läppäkotelon toleranssin nostoon niin tarkoittaako se että Softaakin ( Stage1 ) pitää mulkata
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Kai nollasit vikakoodit samalla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Siis kyllä nollasin. Lienee tämä ilma yhdistettynä jo jonkun verran tietä nähneeseen koteloon huono erityisesti noiden potikoiden osalta jota tuo kotelo sisältää. Nollailla vaan boksia jos vika uusiutuu ja sitten ostaa uus kotelo kun ei nollaukset enää inspaa.
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Tobbana kirjoitti:Ei ole ainut merkkiliike. Joskus joutunut kurkottelemaan tiskin yli neuvomaan sen epc:n käytössä. Sittemmin oppinut menemään osanumeroiden kanssa kyselemään/tilaamaan osia.blair kirjoitti:Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä
-Sami
ette kai te tosissanne luule että Saabpartsilla on varaa valita jälleenmyyjät
Myynti on sitä luokkaa että siitä on enempi haittaa kuin hyötyä.
Tulee juurikin kuvatunkaltaisia ilmiöitä, harmi vaan että sitten kitistään täällä eikä sanota suoraan tiskillä.
Asiakas X olisi varmaan ymmärtänyt syyn jos olisi sanonut asiasta johon varaosamyyjä olisi antanut luonnollisen selityksen esim tähän tyyliin että olen tätä tehnyt vasta XX kuukautta ja näitä Saabin osia kysytään niin harvoin niin en vielä tätä ohjelmistoa hallitse
Toki tämähän olisi pitänyt jo myyjän heti aluksi kertoa.
PS, ei herneitä
Enkä tiedä ko tilanteista yhtään mitään enkä niissä olleista henkilöistä...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!
Nuo alkuperäiset muovirunkoiset yksitie venttiilit kannattaa vaihtaa alumiinirunkoiseen versioon ihan jo ennakoivasti koska ne on jo kauan sitten todettu todella huonolaatuisiksi. Monesti ne on jumittuneet ja päästävät ilmaa läpi hieman molempiin suuntiin.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551