Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vanhan nyrkkisäännön mukaan optimi sylinterikoko autonmoottorissa on sellaiset 0,3-0,5 litraa. Sen perusteella kolmisylinterinen 1,0l kuulostaa järkevämmältä kuin nelisylinterinen. Vääntövärähtelyn laskijat voivat olla eri mieltä. No, kovin vakavasti tuota ei kannata ottaa.
Ilmeisesti noiden uusien moottoreiden kanssa on hieman lastentauteja, ovathan ne myös paljon monimutkaisempia kuin perinteiset 1,6 vaparit. Toisaalta uusista ratkaisuista kiertää aina kaikenlaisia huhuja joita on vaikea todentaa ilman tilastotietoja.
Ilmeisesti noiden uusien moottoreiden kanssa on hieman lastentauteja, ovathan ne myös paljon monimutkaisempia kuin perinteiset 1,6 vaparit. Toisaalta uusista ratkaisuista kiertää aina kaikenlaisia huhuja joita on vaikea todentaa ilman tilastotietoja.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kävin kokeilemassa tuota ihmemoottoria, ja oli muuten positiivinen yllätys.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tuli itsekin ajeltua tätä otsikon keksintöä, ja kyllä vetää suun hymyile. Todella positiivinen kokemus, niin teho/vääntöominaisuuksilta kuin yleiseltä laatuvaikutelmaltakin. Ohjastajan näkökulmasta myös ergonomiset asiat olivat mallillaan.
Noin sadan kilometrin lenkki seka-ajoa poiki 6,2 litran lukemat, sisältäen reiluakin polkemista kiihdytyksissä, muuten ajoa rajoitusten mukaan.
Noin sadan kilometrin lenkki seka-ajoa poiki 6,2 litran lukemat, sisältäen reiluakin polkemista kiihdytyksissä, muuten ajoa rajoitusten mukaan.
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tuulilasin mukaan:
- erillistä pakosarjaa ei ole lainkaan, vaan pakokaasuahdin on kiinni sylinterin kannessa
- moottorin sisäisiä kitkoja on pyritty minimoimaan alakerran laakereja pienentämällä
- laakerikuormaa taas on saatu pienennettyä asentamalla kampiakseli 8mm sylinteriryhmän keskilinjasta
- sylinteriryhmä on valurautaa samoin kampiakseli
Muut tietolähteet:
- aktiivinen jäähdyttimen säleikön sulkija. Se säätää automaattisesti etusäleikön aukkoja ilmanvastuksen parantamiseksi
- moottorin kaksi vetohihnaa pyörivät öljykylvyssä. Lopputuloksena on hiljaisempi ja tehokkaampi moottorin käyttö
- EcoBoost-moottorissa pakosarja on samaa valua sylinterikannen kanssa
Näkeekö kukaan kauhukuvia yllä mainituissa Suomen olosuhteissa ja 200tkm ajettuna
- erillistä pakosarjaa ei ole lainkaan, vaan pakokaasuahdin on kiinni sylinterin kannessa
- moottorin sisäisiä kitkoja on pyritty minimoimaan alakerran laakereja pienentämällä
- laakerikuormaa taas on saatu pienennettyä asentamalla kampiakseli 8mm sylinteriryhmän keskilinjasta
- sylinteriryhmä on valurautaa samoin kampiakseli
Muut tietolähteet:
- aktiivinen jäähdyttimen säleikön sulkija. Se säätää automaattisesti etusäleikön aukkoja ilmanvastuksen parantamiseksi
- moottorin kaksi vetohihnaa pyörivät öljykylvyssä. Lopputuloksena on hiljaisempi ja tehokkaampi moottorin käyttö
- EcoBoost-moottorissa pakosarja on samaa valua sylinterikannen kanssa
Näkeekö kukaan kauhukuvia yllä mainituissa Suomen olosuhteissa ja 200tkm ajettuna
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No mutta jos tuo pelottaa, niin se on hjuva että parisataa donaa ajettu Saappi on aina varma vaihtoehto. Ei porsi turbot eikä hajoa moottorit...testing1 kirjoitti:
Näkeekö kukaan kauhukuvia yllä mainituissa Suomen olosuhteissa ja 200tkm ajettuna
EDIT: Njoo, nyt on egobuustilla jtn 1700km taulussa eikä ole vieläkään porsinu Viimeisimmän tankillisen kulutus 6,8l/100km. Tankkauksista ja ajokilometriestä ynnäten kompuutteri pitää paikkansa n. 0,1l tarkkudella.
Kuten tuolla jo aiemmissa kommenteissa on tullut ilmi, niin on ihan hauska moottori. Tokihan tuo on vakavasti alitehoinen jne, mutta kun pitää mielessä koneen koon, niin onhan se ihan luonteikas laitos, kuulostaa omalla tavallaan urheilulliselta (toisin ku volkkarin TSii joka ny kuulosti lähinnä ompelukoneelta ) jne. Ainut hivenen ärsyttävä piirre on moottorin/voimalinjan tuennan pehmeys. Jos (=kun) ottaa kisalähtöjä Diksimunkilla, niin paketin joustot on melkosia ja hiukankin huolimaton kytkimen käyttö saa aikaan melkosen rykäyksen koneen heiluessa puolelta toiselle. Nutailuissa toimii hyvin, mutta vatasmaiset rallivaihdot (eli ns. normaaliajo ) on turhan teräviä tuon takia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Aika kaukana ollaan vielä 5,1 l normikulutuksesta. Harmi kun Saab ei ole koskaan pystynyt normimittauksissa saamaan tuloksia jotka olisi todellista kulutusta pienempiä. Tuolle omalle NG 9-5:llekin on mitattauksissa saatu 9,4 kulutus, ja todellisuudessa oma kulutus toistaiseksi koko ajalta 9,1. Tuon 9-3:n kulutus taasen on ihan sama kuin ilmoitettu.(Bensalla)V.J.S kirjoitti: Viimeisimmän tankillisen kulutus 6,8l/100km.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ja tässäkö ei kuulu ompelukoneen ääntä..
http://www.youtube.com/watch?v=sroDxB7MLEo
http://www.youtube.com/watch?v=lWIpiCCX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=sroDxB7MLEo
http://www.youtube.com/watch?v=lWIpiCCX ... re=related
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Toisaalla olen jo sähköautoja vatkaimiksi haukkunut, mutta tämä saa saman lausumaan uudelleen. Youtubesta kun katsoi yhden pätkän jossa oli keskikonsolissa vesipullo, niin ehkä ei tähän 3-pyttyseen foortiin kannata kesällä hiilihappo pitoisia juomia ottaa matkajuomisiksi.. Saattaa tulla kosteusvaurioita korkin avauksen yhteydessä..
Tämä saa minun arvostelussa bensakäyttöisen vatkaimen arvonimen, joka on varustettu ompelukoneen äänellä..
Tuossa oman auton tankkauksen /kulutus/matkamittarin nollauksen jälkeen ajelin n.20km maantietä (60-90km/h), niin sid näytti keski kulutukseksi ennen motarille siirtymistä 5,9l.
Kulkineena Aero Wagon manuaalivaiht.
Myöhempien ajojen ja laskentojen jälkeen sid virhe n.0,2 l Keskikulutuksen ollessa 8,5l sekalaisessa, mutta pääosin motari painoitteisessa ajossa(+130km/h).
Tämä saa minun arvostelussa bensakäyttöisen vatkaimen arvonimen, joka on varustettu ompelukoneen äänellä..
Tuossa oman auton tankkauksen /kulutus/matkamittarin nollauksen jälkeen ajelin n.20km maantietä (60-90km/h), niin sid näytti keski kulutukseksi ennen motarille siirtymistä 5,9l.
Kulkineena Aero Wagon manuaalivaiht.
Myöhempien ajojen ja laskentojen jälkeen sid virhe n.0,2 l Keskikulutuksen ollessa 8,5l sekalaisessa, mutta pääosin motari painoitteisessa ajossa(+130km/h).
Saab 9-5 Aero
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No niiiiiin siinä on jo auton äänetkin!
Mopo keskustelut voidaan ton jälkeen lopettaa ja hävetä hiljaa nurkissamme..
Kieltämättä toisinaan on entistä kahdeksikkoa ja sen äänimaailmaa hieman ikävä.. Vaikka laiska-mätä-lahna olikin.
Mopo keskustelut voidaan ton jälkeen lopettaa ja hävetä hiljaa nurkissamme..
Kieltämättä toisinaan on entistä kahdeksikkoa ja sen äänimaailmaa hieman ikävä.. Vaikka laiska-mätä-lahna olikin.
Saab 9-5 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voi ristus sentään ku pojilla ja tytöillä menee puurot ja vellit sekasin Kannattaa nyt kuitenkin muistaa noita V8-Camaro pätkiä linkitellessänne, että tässä topikissa puhutaan säälittävän perheautoluokan, harmaan massan keskiverto-autoluokan tuotteesta eli FORD FOCUKSESTA Kun pidetään mielessä tämä autoluokka ja nykyiset ekohippiäisten aikaansaamat ajokäytökseltään umpikamalat diesel ja bensamoottorit kys.luokassa, niin kyllä on oikeasti mukava että on tarjolla mosa, joka ei välittömästi tapa elämänhalua selvästi kuristetulla tehon ulosannilla yms. ääliömäisellä ajokäytöksellä. Ja kun noita äänipätkiä kuuntelee, niin menkääpä avaamaan se konepelti siitä huippuluokan Saabistanne ja äänittäkää koneen äänet jollain sysipaskalla kännykkäkameralla niin johan kuulostaa "hienolle" Auton sisällä tuppaa tuo äänimaailma kuulostamaan hiukan erilaiselta ihmiskorvin havainnoituna, p*skoja videoita juutuupissa kaikki tyynni, mutta kyllä tämä luokassaan kuulostaa mielestäni ihan urheilulliselta:
http://www.youtube.com/watch?v=JyANa3Yo ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=JyANa3Yo ... re=related
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Nohnoh, eipäs ruveta siellä tytöttelemään ja pojittelemaan
Tästä on lyhyt matka paippisiin tulla näyttämään pärstä, joka ei kovin poikamainen, eikä ainakaan kovin tyttömäinen ole..
Kieli poskellahan tässä näppistä hakataan.. Vasaralla tosin, mutta kuitenkin..
Kyllä se 2,3:en äänimaailma tuolle hanttiin pistää. Noin pitkään kestävän kiihdytyksen kuvaamiseen ei vaan riitä lompakossa rahat.. Saattaa siniset valot vilkahtaa ja tulla keltaiseen lehteen uusia otsikoita = Hullu :isti kaahasi 2X ylinopeutta lahden moottoritiellä..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080 ... 3_uu.shtml
Tästä on lyhyt matka paippisiin tulla näyttämään pärstä, joka ei kovin poikamainen, eikä ainakaan kovin tyttömäinen ole..
Kieli poskellahan tässä näppistä hakataan.. Vasaralla tosin, mutta kuitenkin..
Kyllä se 2,3:en äänimaailma tuolle hanttiin pistää. Noin pitkään kestävän kiihdytyksen kuvaamiseen ei vaan riitä lompakossa rahat.. Saattaa siniset valot vilkahtaa ja tulla keltaiseen lehteen uusia otsikoita = Hullu :isti kaahasi 2X ylinopeutta lahden moottoritiellä..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080 ... 3_uu.shtml
Saab 9-5 Aero
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllähän tuo ecoboost nyt kaikki kuolettavan tylsät 1.6 nelisylinteriset voittaa äänimaailmassa, mutta kyllähän B201 varustettuna Pierburgilla ja peltipakosarjalla on sellaista sinfoniaa ettei oo kohta tosikaan. Ja niistä äänistä pääsee jopa nauttimaan toisin kuin näissä nollasta sataan puolessa sekunnissa -turboissa.
Ecoboostin osaketta laskee vain sen konepellin avaimenreiän päälle ripustettu merkki ja sen valitettavat seuraukset muotoilun saralla ulkona ja varsinkin sisällä...
Ecoboostin osaketta laskee vain sen konepellin avaimenreiän päälle ripustettu merkki ja sen valitettavat seuraukset muotoilun saralla ulkona ja varsinkin sisällä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
On kokeiltu ja vuosia (toistasataa tuhatta kilometriä) jopa kuunneltua käyttöpelissä tuotakin, tosin ilman peltisarjaa. Ainut nelipyttyinen ja ei kaksitahtinen tai V4-koneinen Suappi joka kuulostaa kivalta omaan korvaan on T8 satku (99 T8:a en ole koskaan päässyt surukseni koeilemaan). Noi muut on aika tavallisia nelisylinterisiä roplottimia, piste.Rattivaihde kirjoitti:Kyllähän tuo ecoboost nyt kaikki kuolettavan tylsät 1.6 nelisylinteriset voittaa äänimaailmassa, mutta kyllähän B201 varustettuna Pierburgilla ja peltipakosarjalla on sellaista sinfoniaa ettei oo kohta tosikaan. Ja niistä äänistä pääsee jopa nauttimaan toisin kuin näissä nollasta sataan puolessa sekunnissa -turboissa.
No se nyt ei liene kenellekään yllätys, että totta hitossa kaikki Saabin turbokoneet on hauskempia ajettavia kuin 125heppanen fokkeri, doh. Harmi vaan kun nuo on hintaluokaltaan aina ollut hiukan kansanautojen (kuten tuo Focus nykyisin on) yläpuoella, etenkin uutena. Silloin kun Suappia vielä kaupasta uutena sai, niin taisi olla lähtöhintä jtn 31k€, eli vajaa 10k€ hinnat alkaen egobuustifokkeria enämpi.. Siis ajettavuudeltaan Saab nimenomaan koneen puolesta parempi, valitettava fakta on se, että kokonaisajettavuudeltaan tuo Fokus parempi kuin yksikään puikkaamani Saappi. Tuo Biopower kolkki H&R:n alustoineen ja isoine kumeineen olisi kyllä suvereeni, jos se ei kampeaisi jokaisen saakelin uran suuntaan tai kiskoisi rattia kiihdytyksissä kuin heikkopäinen (on klämpit ja what not). Tasaisella tiellä todellinen nautinto muuten tuo alustaltaan entrattu kolkki. Tai no, olin ehkä arvioissani hätäinen, hyväkuntoinen og 9-5 orkkis- tai sporttialustalla on kyllä myös aika nautinto. Fokkerissa plussaa tuo ryömintänopeuksissa keventyvä ohjaus, muuten kyllä og-femma on yhä edelleen kova luu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Laitetaan sitten tämän "ompelukoneen" ääntä vertailukohteeksi.
http://www.youtube.com/watch?v=gcqRX4HI ... re=related
Ja sama kolme mukisena "singerinä"
http://www.youtube.com/watch?v=UoL1jb0Z ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=gcqRX4HI ... re=related
Ja sama kolme mukisena "singerinä"
http://www.youtube.com/watch?v=UoL1jb0Z ... re=related
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#