Katusliksit
Re: Katusliksit
Noni nyt on Toyo Proxes R1R kummit edessä. Rengaskasassa ollutta renkaan pintaa kokeilin sormella, niin pinta oli sinitarramaisen tahmea ja uskomattoman pehmeä, iso kuviopala pakenee edellä, kun sormella painaa.
Asentaja kehoitti ajamaan 50km rauhallisesti, kun on pitoa aika reippaasti, ettei asennusrasvojen takia vanne pyörähdä kumin sisällä. Nyt vajaa 80km kokemusten perusteella ja yksi paikaltaan tehty kiihdytys +23C lämpöä ja puhdas harmaa asfaltti 0-100km/h, auto meni luotisuoraan ilman vetelyjä ja kaasun pystyi pitämään pohjassa. Luistonesto pois -> ykkösellä paa paa paa paa softa rajottaa vääntöä. Outo tunne, kun ei mitään ongelmia kiihtyvyyden kanssa, en aivan 100 varmaksi sano sutiko, mutta vaikuttaa siltä että 1 ja 2 vaihteella ei sudi. Samoin 2 vaihteella liikkeestä tehty kiihdytys ei tunnu että sutisi. T7 Suiten mukaan 1 vaihde rajattu n.300Nm ja 2 vaihde n.400Nm. En ole logannu aikasemmin kuin 2 vaihteelta eteenpäin kiihdytyksiä ja niiden perusteella T7 Suite ei päivitä tarpeeksi nopeasti muutoksia, että pystyisi kunnolla sanomaan mitä tapahtuu esim 2 vaihteella. Yhdessä logissa ilmeisesti näkyy 2 vaihteen kiihdytys 39xx rpm ja seuraava merkintä onkin jo 56xx rpm eli 1700 rpm on bittien taivaassa. Noilla pikkuvaihteilla kaikki tapahtuu niin nopeasti. Jokatapauksessa login mukaan piikkaa 417 Nm kakkosella 3900 rpm paikkeilla.
Täytyy sanoa, että renkailla ja renkailla on todellakin eroa. Nyt varastossa 2kpl tarpeettomana hyvällä kulutuspinalla olevaa 225/45/17" Y Goodyearin F1 Eagle Asymmetric kumia valmistettu 05/2009 ja ajettu n.12tkm eli kovettuneiksi tai huonoiksi en sanoisi vaan ne eivät vaan pidä noilla väännöillä.
Asentaja kehoitti ajamaan 50km rauhallisesti, kun on pitoa aika reippaasti, ettei asennusrasvojen takia vanne pyörähdä kumin sisällä. Nyt vajaa 80km kokemusten perusteella ja yksi paikaltaan tehty kiihdytys +23C lämpöä ja puhdas harmaa asfaltti 0-100km/h, auto meni luotisuoraan ilman vetelyjä ja kaasun pystyi pitämään pohjassa. Luistonesto pois -> ykkösellä paa paa paa paa softa rajottaa vääntöä. Outo tunne, kun ei mitään ongelmia kiihtyvyyden kanssa, en aivan 100 varmaksi sano sutiko, mutta vaikuttaa siltä että 1 ja 2 vaihteella ei sudi. Samoin 2 vaihteella liikkeestä tehty kiihdytys ei tunnu että sutisi. T7 Suiten mukaan 1 vaihde rajattu n.300Nm ja 2 vaihde n.400Nm. En ole logannu aikasemmin kuin 2 vaihteelta eteenpäin kiihdytyksiä ja niiden perusteella T7 Suite ei päivitä tarpeeksi nopeasti muutoksia, että pystyisi kunnolla sanomaan mitä tapahtuu esim 2 vaihteella. Yhdessä logissa ilmeisesti näkyy 2 vaihteen kiihdytys 39xx rpm ja seuraava merkintä onkin jo 56xx rpm eli 1700 rpm on bittien taivaassa. Noilla pikkuvaihteilla kaikki tapahtuu niin nopeasti. Jokatapauksessa login mukaan piikkaa 417 Nm kakkosella 3900 rpm paikkeilla.
Täytyy sanoa, että renkailla ja renkailla on todellakin eroa. Nyt varastossa 2kpl tarpeettomana hyvällä kulutuspinalla olevaa 225/45/17" Y Goodyearin F1 Eagle Asymmetric kumia valmistettu 05/2009 ja ajettu n.12tkm eli kovettuneiksi tai huonoiksi en sanoisi vaan ne eivät vaan pidä noilla väännöillä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Katusliksit
Noi r888 on hyvät renkaat sekä kestää ne helposti yli kesän.. Riippuu toki käytöstä! Se että haluu vetää ns. Slikseillä kadulla etuvetosella kuullostaa ihan kivalta, mutta se että sulla varmaa vetarit oksentaa jossai vaiheessa taas ei kuullosta niinkään kivalta! Kukinsa tyylillä( ps. R888 pitää ainakin +700heppasen supran tiellä vesisateessa niin eine ihan kakkoi voi olla...)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
www.garaget.org/oestis
Re: Katusliksit
Noi R888 kumit ovat ilmeisesti luokkaa tahmeammat ja vielä pehmeämmät kuin välimallin R1R kumit, mutta kumman hyvä pito on jo R1R kummeissakin. Näillä kilsoilla mitä itse ajelen nykyään baasilla niin kumit kyllä kestää.
Oksennusrefleksi vetoakselipuolella onkin hiukan huolestuttanut ja olenkin pähkäillyt, mitkä olisi paremmat kuin vakiot ja mitä modauksia vaatisi. Neuvoja otetaan vastaan
Genuine Saabin kaverit olivat keksineet jotkin hipoaksilat jotka kestivät oikeilla ryppyrenkailla vedettyjä lähtöjä ja kunnon vääntöjä. Ensin oli luistanut kytkin, sitten kun kytkin laitettiin kunnolliseksi meni laatikko, sitten kun laatikko tehtiin kestään meni vetarit solmuun. Sen tarkempaa tietoa ei itsellä ole.
Oksennusrefleksi vetoakselipuolella onkin hiukan huolestuttanut ja olenkin pähkäillyt, mitkä olisi paremmat kuin vakiot ja mitä modauksia vaatisi. Neuvoja otetaan vastaan
Genuine Saabin kaverit olivat keksineet jotkin hipoaksilat jotka kestivät oikeilla ryppyrenkailla vedettyjä lähtöjä ja kunnon vääntöjä. Ensin oli luistanut kytkin, sitten kun kytkin laitettiin kunnolliseksi meni laatikko, sitten kun laatikko tehtiin kestään meni vetarit solmuun. Sen tarkempaa tietoa ei itsellä ole.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Katusliksit
viggenin vetarit esimeriksi... luulis niitten kestävän paremmin kuin vakiot! hintaa ruotsissa noin 400e, halvemmalla voi saada + lukko olis ihan suotavaa jos noita 0-100km/h lähtöja harrastat
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
www.garaget.org/oestis
Re: Katusliksit
Viggenin vetareita olen miettinyt kanssa, mutta toi nykyinen Quaife menisi sitten vaihtoon ainakin, koska noille paksummille vetareille on oma lukkonsa. Mites 9-5 Aero tms vetarit, ovat vissiin samanpaksuiset kuin Viggenin, mutta onkohan aivan erilaiset.
TCS päällä tänään koitin 2 vaihteella 40km/h -> 80km/h(viileämpi ilma 18C), niin valo syttyi hetkeksi, mutta kierrokset eivät ampuneet rajottajalle, eikä muutenkaan vaikuttanut sutivan, veto oli jotenkin kuminauhamainen ihan kuin kytkin olisi luistanut, mutta ei sekään oikein voinut luistaa koska TCS valo syttyi ja kuparikytkin pitäisi kestää 600Nm. Joko sutimisen rajalla tai sitten renkaat pyörähtää vanteen sisällä. Jokatapauksessa ohjaustehostimen yläpaineletku orkkis vuosimallia 2001 antoi periksi ja ruikkas oilit konehuoneeseen
Ihanan kallista lystiä :lla ajo
TCS päällä tänään koitin 2 vaihteella 40km/h -> 80km/h(viileämpi ilma 18C), niin valo syttyi hetkeksi, mutta kierrokset eivät ampuneet rajottajalle, eikä muutenkaan vaikuttanut sutivan, veto oli jotenkin kuminauhamainen ihan kuin kytkin olisi luistanut, mutta ei sekään oikein voinut luistaa koska TCS valo syttyi ja kuparikytkin pitäisi kestää 600Nm. Joko sutimisen rajalla tai sitten renkaat pyörähtää vanteen sisällä. Jokatapauksessa ohjaustehostimen yläpaineletku orkkis vuosimallia 2001 antoi periksi ja ruikkas oilit konehuoneeseen
Ihanan kallista lystiä :lla ajo
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Katusliksit
joo kallista on. eaglet kestää näköjään edessä yhden kesän. ja nyt pientä laakeriremppaa tehny nyt tuossa toiseen ja hermot kireällä kävin koe ajolla. no prk aivan ajattelematta suoraan kamera tolppaan..
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: Katusliksit
- no toivottavasti ei nyt sentään suoraan kameratolppaan, tulee pahaa ja kallista jälkeäbooster kirjoitti: prk aivan ajattelematta suoraan kamera tolppaan..
Paljon halvemmalla pääsee jos vaan kamera tolpan ohi ja salama välähti ja vielä helvemmalla suorastaan ilmasta hupia jos salama ei välähtänyt. Jos salama välähti niin aniitilla kuvat voi tarvittaessa deletoida kameran muistista. Noita väärässä paikassa vahingossa sattuneita louhintoja tuntuu nykypäivänä ihan kaupunkialueellakin sattuvan.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katusliksit
Mutta siihenhän pitää olla vähintään räjäyttäjän,panostajan tai ylipanostajan pätevyys...juuh,kyllähän noita meriittejä aina sen verran löytyy..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Katusliksit
***skat mihinkä Kiikalaan pääse lähteen vaikka navigaattorin olis saanu lainaan, kun apukuski teki oharit. Vähän yli parintunnin matkakaan houkuta yksinpuheluna. Sunnuntaina pääsis ajaan Alastaroon klo 12-18 välillä muutkin kuin klonkswagenit. En pääse sinnekkään kun pitää olla kissanristiäisissä toisel puolel Suomea. Tais olla tän vuoden ajot siinä. Lokakuussa on Corvette ratapäivät ja mahdollisesti vartti, mut sillonkin varmaan sataa lehmiä taivaalta
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Katusliksit
Pääsin kuin pääsinkin Alastaroon ja kokonaiset 3 vetoa ehti vetään kunnes alko vettä tuleen taivaalta. Kun alko saamaan jutunjuonesta kiinni, ni pitihän sitä alkaa sataan.
Joka vedolla kumminkin tulokset parani. Noita R1R kumeja pitäis tosissaan lämmittää ja viimesellä vedolla käkkäri päällä yritin, mutta ei paljoa pystynyt kun alko vetään eteenpäin eikä pysynyt paikallaan.
Ongelmana kova burnis kierroksilla lähetettäessä ja kakkoselle vaihto Boooo, 1 ja 2 vaihteen väli jotenkin pitkän tuntuinen.
Tulokset:
1. rata 2, 14,782s/169,97km/h, 60ft 2,788s
2. rata 1, 14,270s/169,65km/h, 60ft 2,538s
3. rata 1, 14,157s/171,76km/h, 60ft 2,547s
Tuosta 60ft ajasta voi hyvin päätellä kuinka vaikeata etuvetoisen 1,5tonnisen möhkäleen saattaminen liikkeelle voi olla.
Kovempaa harjottelua niin 14s rajakin rikottavissa, ainakin katsomon puolelta saatujen kommenttien mukaan lähettäjän taidoissa on paljon hiottavaa
Tän session perusteella suosittelen katukäyttöön Toyon R1R kumeja, R888 kumeista en tiedä sitten ovatko oikeasti liukkaat sateella mitä huhujen mukaan jotkin valittavat, mutta ei ainakaan nuo R1R kumit ole olleet liukkaat sateella.
Joka vedolla kumminkin tulokset parani. Noita R1R kumeja pitäis tosissaan lämmittää ja viimesellä vedolla käkkäri päällä yritin, mutta ei paljoa pystynyt kun alko vetään eteenpäin eikä pysynyt paikallaan.
Ongelmana kova burnis kierroksilla lähetettäessä ja kakkoselle vaihto Boooo, 1 ja 2 vaihteen väli jotenkin pitkän tuntuinen.
Tulokset:
1. rata 2, 14,782s/169,97km/h, 60ft 2,788s
2. rata 1, 14,270s/169,65km/h, 60ft 2,538s
3. rata 1, 14,157s/171,76km/h, 60ft 2,547s
Tuosta 60ft ajasta voi hyvin päätellä kuinka vaikeata etuvetoisen 1,5tonnisen möhkäleen saattaminen liikkeelle voi olla.
Kovempaa harjottelua niin 14s rajakin rikottavissa, ainakin katsomon puolelta saatujen kommenttien mukaan lähettäjän taidoissa on paljon hiottavaa
Tän session perusteella suosittelen katukäyttöön Toyon R1R kumeja, R888 kumeista en tiedä sitten ovatko oikeasti liukkaat sateella mitä huhujen mukaan jotkin valittavat, mutta ei ainakaan nuo R1R kumit ole olleet liukkaat sateella.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Katusliksit
Tiedän ettei voi verrata OG900:sta ja kolkkia, mutta etuvetoisissa noin niinku yleisesti verrattuna.
Ajoit 60ft suurin piirtein samoja aikoja kuin minä, pari satkua vielä hitaammin.
Itsellä perus Roadstonen katurenkaat ja sinulla R1R "katusliksit".
Loppuja itsellä 162km/h. Paljonkos autossasi pitäisi olla potkua?
Itsellä paras aika kiikalassa 15.218 ja sanoivat että rata oli todella liukas. Alastarolla pitäisi olla paljon parempi pito.
Ajoit 60ft suurin piirtein samoja aikoja kuin minä, pari satkua vielä hitaammin.
Itsellä perus Roadstonen katurenkaat ja sinulla R1R "katusliksit".
Loppuja itsellä 162km/h. Paljonkos autossasi pitäisi olla potkua?
Itsellä paras aika kiikalassa 15.218 ja sanoivat että rata oli todella liukas. Alastarolla pitäisi olla paljon parempi pito.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Katusliksit
Mielestäni todella huonoja aikoja tehoon nähden, minkäs verran sitä on?
Omaa kokemusta noista renkaista ei ole, mutta ainakaan hondamiehet ei noista perusta, liukkaiksi valittavat. R888 kaverin 450hp takavetonissan alla toista kesää, on kestänyt. Tällä autolla ei kyllä tule niin paljon kuin esim omalla saabilla. Ens kesäksi jos saan enempi voimaa (400) niin laitan kyllä r888 eteen, toisaalta renkaathan on halpoja sulakkeita verrattuna laatikkoon, kytkimeen tai vetareihin.
Omaa kokemusta noista renkaista ei ole, mutta ainakaan hondamiehet ei noista perusta, liukkaiksi valittavat. R888 kaverin 450hp takavetonissan alla toista kesää, on kestänyt. Tällä autolla ei kyllä tule niin paljon kuin esim omalla saabilla. Ens kesäksi jos saan enempi voimaa (400) niin laitan kyllä r888 eteen, toisaalta renkaathan on halpoja sulakkeita verrattuna laatikkoon, kytkimeen tai vetareihin.
Ng900
Re: Katusliksit
Voipi vaan sanoa, että sitä lähtöä kannattaa treenata ny ens alkuun, kun noita 60ft aikoja ajaa märällä radalla, ilman lukkoa perus alustalla samalla 1.5tn möhköllä...testing1 kirjoitti: Tulokset:
1. rata 2, 14,782s/169,97km/h, 60ft 2,788s
2. rata 1, 14,270s/169,65km/h, 60ft 2,538s
3. rata 1, 14,157s/171,76km/h, 60ft 2,547s
Tuosta 60ft ajasta voi hyvin päätellä kuinka vaikeata etuvetoisen 1,5tonnisen möhkäleen saattaminen liikkeelle voi olla.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Katusliksit
Jåå R1R kumeista seuraavat saa tulla testingtesting R888, mutta mun vähäisellä ajolla R1R taitaa kestää aika kauan, paitsi jos joutuu käryttään niitä tatamiin urakalla ainakun haluaa ripeemmin lähteä
Aikas huippuaikoja jos 2,5s/60ft pystyy märällä vetään kaksivetoisella autolla. Hiukka osviittaa antaa, kun tutun Ascona Alastarolla oikeilla slikseillä keuli lähdössä 1,6s/60ft ja aika vartilla 12,1s vapari neloskoneella. Tommonen lähtö on jo aika räjähtävä liki sutimatta ja nostaa Asconan eturenkaat tatamista.
Mulla on vakioalusta, muuten paitsi iskarit mallia sport, eli ei ole madalluksia.
Konetehoista en osaa sanoa oikein mitään, kun tuosta pilleristä ei ole mihinkään, tuotto tippuu kuin lehmän häntä jo +4000rpm kohdilla. Alastarolla ei logannu viimestä vetoa mut, toisiksi viimeisen vedon mukaan väännöt piikkas parhaillaan 4897rpm/368Nm ja alimmillaan kierrokset taitaa olla jossain 4400rpm paikkeilla vedossa.
Eilen sain vinkkiä, että softassa ahdistaa ahtopaineadaptaatio, jonka disabloin ja viimeyön testeissä, tasakaasulla ajettaessa nopeasti kaasu pohjaan esim kolmosella piikkas 3313rpm/484Nm/1,506bar ja toinen veto 4130rpm/499Nm/1,509bar. Saabin oma ahtopaine mittaus ei näytä tuon suurempia ahtopainelukemia Max taitaa olla jotain 1,512bar mitä olen joskus logiin saanut. Auto käyttää etanolia, mutta toimii kuin diisseli . Ahdin on tukossa jo 5000rpm kohdalla ainakin metallikatilla.
Aikas huippuaikoja jos 2,5s/60ft pystyy märällä vetään kaksivetoisella autolla. Hiukka osviittaa antaa, kun tutun Ascona Alastarolla oikeilla slikseillä keuli lähdössä 1,6s/60ft ja aika vartilla 12,1s vapari neloskoneella. Tommonen lähtö on jo aika räjähtävä liki sutimatta ja nostaa Asconan eturenkaat tatamista.
Mulla on vakioalusta, muuten paitsi iskarit mallia sport, eli ei ole madalluksia.
Konetehoista en osaa sanoa oikein mitään, kun tuosta pilleristä ei ole mihinkään, tuotto tippuu kuin lehmän häntä jo +4000rpm kohdilla. Alastarolla ei logannu viimestä vetoa mut, toisiksi viimeisen vedon mukaan väännöt piikkas parhaillaan 4897rpm/368Nm ja alimmillaan kierrokset taitaa olla jossain 4400rpm paikkeilla vedossa.
Eilen sain vinkkiä, että softassa ahdistaa ahtopaineadaptaatio, jonka disabloin ja viimeyön testeissä, tasakaasulla ajettaessa nopeasti kaasu pohjaan esim kolmosella piikkas 3313rpm/484Nm/1,506bar ja toinen veto 4130rpm/499Nm/1,509bar. Saabin oma ahtopaine mittaus ei näytä tuon suurempia ahtopainelukemia Max taitaa olla jotain 1,512bar mitä olen joskus logiin saanut. Auto käyttää etanolia, mutta toimii kuin diisseli . Ahdin on tukossa jo 5000rpm kohdalla ainakin metallikatilla.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Katusliksit
onkos kesäksi tulossa jotain uutuus semisliksiä? muiltakin merkeistä kokemusta kuin toyoista? esim. nitto jne.
9-5
Ford F250
Ford F250