Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
Olisikohan pääkaupunkiseudulla klubilaista, joka voisi lukea vikakoodit, jotta selviäisi onko parkkitutkan vika johdoissa vai antur(e)issa? Kyseessä -00 Aero.
Re: Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
suosittelen tässä kohtaa lämpimästi ELM327 bluetooth adapterin hommaamista.
sillä lukee vikakoodit vaikka kannettavan avulla.
jos omistaa android-puhelimen koodien luku. onnistuu jopa sillä tai tietyillä nokioillakin.androidin softa on nimeltään Torque.
iPhone - miehet,joihin itsekin kuulun kärsivät,koska steve jobs on keksinyt että apple ei käytä kovinkaan yleistä bluetooth-protokollaa...
mutta kuitenkin, adapterin saa alle 20€:lla...
sillä lukee vikakoodit vaikka kannettavan avulla.
jos omistaa android-puhelimen koodien luku. onnistuu jopa sillä tai tietyillä nokioillakin.androidin softa on nimeltään Torque.
iPhone - miehet,joihin itsekin kuulun kärsivät,koska steve jobs on keksinyt että apple ei käytä kovinkaan yleistä bluetooth-protokollaa...
mutta kuitenkin, adapterin saa alle 20€:lla...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
Varsinainen vikakoodien luku ei ole ongelma, mutta eipä näytä parkkitutkasta sen enempää. Olen itsekin iPhone -miehiä ja mulla on KIWI:n WiFi -lukijakin, mutta niihin harvoihin autoihin, joita tuolla ei saa mitään ulos kuuluu tietenkin tämä Aero.
Re: Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
Mahtaakohan tommosilla ELM327-palikoilla päästä muualle kuin moottorinohjaukseen käsiks? En oo ainaskaan aiemmin törmänny moisiin, millä pääsis esim. Saabin SPA-boksiin kiinni muuta kuin TECH2.mienkoiv kirjoitti:suosittelen tässä kohtaa lämpimästi ELM327 bluetooth adapterin hommaamista.
Re: Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
Heikohko on yleensä noilla palikoilla ja softilla toiminta muun kuin moottoriohjausjärjestelmän kanssa. Poikkeuksen tekee Op-Com.
En muista, että kuinka laajasti Op-Com toimii Saabeissa. Ainakin can-väyläisissä toiminta on suhteellisen kattavaa ja niihin sitä voi suositella.
Merkkitesteri Tech2 on varma valinta vianetsintään, mutta muutamilla muillakin testereillä pärjää aika hyvin. Näitähän mm. Bosch:a löytyy useista korjaamoista. Lisäksi esim. tällä: http://www.x431.com/upload/testType/133 ... _21.20.pdf pääsee käsiksi tuohon parkkitutkaan.
Pääkaupunkiseudulla tosin löytyy merkkitesteriä myös muaalta kuin merkkiliikkeestä, joten ongelmaa ei sen suhteen pitäisi olla tässä ko. tapauksessa.
En muista, että kuinka laajasti Op-Com toimii Saabeissa. Ainakin can-väyläisissä toiminta on suhteellisen kattavaa ja niihin sitä voi suositella.
Merkkitesteri Tech2 on varma valinta vianetsintään, mutta muutamilla muillakin testereillä pärjää aika hyvin. Näitähän mm. Bosch:a löytyy useista korjaamoista. Lisäksi esim. tällä: http://www.x431.com/upload/testType/133 ... _21.20.pdf pääsee käsiksi tuohon parkkitutkaan.
Pääkaupunkiseudulla tosin löytyy merkkitesteriä myös muaalta kuin merkkiliikkeestä, joten ongelmaa ei sen suhteen pitäisi olla tässä ko. tapauksessa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Vikakoodien lukua pääkaupunkiseudulla - parkkitutka pimeänä
nojoo..ihan nyt omaan tarpeeseen tuo ELM on riittävä, joskus paukauttaa CE-valon ja erityisesti jos on enemmän kuin 1 error niin näkee aika kätevästi tuolla..perus openSID nyt riittää yhdenkin errorin kanssa...
jos nyt haluan alkaa syvemmältä lukemaan pajaukolla on kunnon testerit...
jos nyt haluan alkaa syvemmältä lukemaan pajaukolla on kunnon testerit...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179