Viallinen Lambda?
Viallinen Lambda?
MOI
Selailin tuossa sidiä, ja silmiin pisti korkea Knc4=676 Knc1-3 oli alle 20.
Otin muutaman vedon, ja keräsi lisää 1-4/veto
Nyt aamupäivällä tuli Fcod 4401, eli P1131 puolilämpimällä koneella startin jälkeen. Googlettamalla viittaisi Lambdaan?
Vaihdoin ensi töiksi kuitenkin tuon 4-sylinterin tulpan, oli ajettu n. 3tkm. BCPR7ES11
Onko tuo Knc nakutusta, ja voisiko tuon tulppa aiheuttaa? Kotimatkalla täytynee vähän kiusata lisää,(vai kannattaako) josko uudella tulpalla vielä tulee laskuriin...
Auto siis 9-5 aero MY05 ja pelkällä etanolilla ajettu n.15 tkm.
Selailin tuossa sidiä, ja silmiin pisti korkea Knc4=676 Knc1-3 oli alle 20.
Otin muutaman vedon, ja keräsi lisää 1-4/veto
Nyt aamupäivällä tuli Fcod 4401, eli P1131 puolilämpimällä koneella startin jälkeen. Googlettamalla viittaisi Lambdaan?
Vaihdoin ensi töiksi kuitenkin tuon 4-sylinterin tulpan, oli ajettu n. 3tkm. BCPR7ES11
Onko tuo Knc nakutusta, ja voisiko tuon tulppa aiheuttaa? Kotimatkalla täytynee vähän kiusata lisää,(vai kannattaako) josko uudella tulpalla vielä tulee laskuriin...
Auto siis 9-5 aero MY05 ja pelkällä etanolilla ajettu n.15 tkm.
Re: Viallinen Lambda?
Katseleppa mitä Lamb näyttää. Jos pysyy muuttumattomana tai seilailee hitaasti tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla, niin rikki on lambda-anturi.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Viallinen Lambda?
Kyllä Lamb seilaa ehkä n.-200/400 tyhjäkäynnillä vaihtuen ehkä 4 kertaa sekunnissa.
amul pysynyt välillä -100/400 useammin tuolla 100-300.
Nollasin sulakkeella helikopterin (sulake 17) ja kävin muutaman kilometrin lenkin ruokatunnilla. Nyt ei kolmella startilla syttyny valo...eikä kerännyt yhtään knC:tä.
Kävi ehkä aavistuksen tasaisemmin, en ole varma. Kuitenkaan en huomannut että olisi nykinyt kummemmin aiemminkaan.
Tuntuu että tankkauksen jälkeen adaptoi pienemmät prosentit, jos heti pääsee vähän kiihdyttelemään ja ajamaan vauhdikkaammin, samaten tuntuu, että silloin kulkeekin paremmin. Mistähän tuo johtuu?
Jos pääsee heti tankkauksen jälkeen maantielle, prosentit adaptoituu 79-82, jos taas joutuu nyhjäämään liikennevaloissa, niin näyttää 83-85, vai heittääkö tuo pitoisuus sitten eri pumpuilla noin paljon. Saman huomaa sitten kulutuksessa: jos etanoli adaption mukaan 85%, niin kulutus tuntuu olevan litran enemmän kuin jos on adaptoinut 80%.
Seurataan nyt tuota KnC:tä
amul pysynyt välillä -100/400 useammin tuolla 100-300.
Nollasin sulakkeella helikopterin (sulake 17) ja kävin muutaman kilometrin lenkin ruokatunnilla. Nyt ei kolmella startilla syttyny valo...eikä kerännyt yhtään knC:tä.
Kävi ehkä aavistuksen tasaisemmin, en ole varma. Kuitenkaan en huomannut että olisi nykinyt kummemmin aiemminkaan.
Tuntuu että tankkauksen jälkeen adaptoi pienemmät prosentit, jos heti pääsee vähän kiihdyttelemään ja ajamaan vauhdikkaammin, samaten tuntuu, että silloin kulkeekin paremmin. Mistähän tuo johtuu?
Jos pääsee heti tankkauksen jälkeen maantielle, prosentit adaptoituu 79-82, jos taas joutuu nyhjäämään liikennevaloissa, niin näyttää 83-85, vai heittääkö tuo pitoisuus sitten eri pumpuilla noin paljon. Saman huomaa sitten kulutuksessa: jos etanoli adaption mukaan 85%, niin kulutus tuntuu olevan litran enemmän kuin jos on adaptoinut 80%.
Seurataan nyt tuota KnC:tä
Re: Viallinen Lambda?
P0134 taitaa olla lambdan vikakoodi,jos en väärin muista,
omassa oli näin: ).
omassa oli näin: ).
#2285
Re: Viallinen Lambda?
Kyllä tuo p1131 viittaa myös lambdaan, arvo juminut rikkaalle yli 35:n palamistapahtuman ajaksi.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Viallinen Lambda?
Mites ku selailee melkei miten sattuu? Täyskaasukiihdytyksessä sitten näyttää nollaa.Tobbana kirjoitti:Katseleppa mitä Lamb näyttää. Jos pysyy muuttumattomana tai seilailee hitaasti tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla, niin rikki on lambda-anturi.
-Sami
Ahdonvoimaa
Re: Viallinen Lambda?
Lambda säätää seosta alipainealueella jatkuvasti, mutta täyskaasulla mennään karttojen mukaan eli lambda(kapeakaista) ei vaikuta siihen ja näyttää nollaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Viallinen Lambda?
Näin epäilinkin. Muistelin vain jostain lukeneeni, että lambdan näytäessä nollaa se on rikki. Toki jos sitä koko ajan tekee niin silloin ainakin hajalla tai johto irti.
Tuskin kuitenkaan on huono investointi ostaa uusi lambda 13v vanhan tilalle, varsinkin kun RE85:llä ajaa.
Tuskin kuitenkaan on huono investointi ostaa uusi lambda 13v vanhan tilalle, varsinkin kun RE85:llä ajaa.
Ahdonvoimaa
Re: Viallinen Lambda?
Autoa nyt sitten vähän enemmän korjattu.
Kannentiiviste vuoti jäähdytysnestettä ainakin nelospyttyyn, oli kuulemma mäntä kirkas verrattuna muihin, tiivisteestä itsestään vuotoa ei pystynyt näkemään. Siitäkö tuo korkea knC? Lisäksi oli yksi pinnapultti poikki pakosarjasta.
Nämä mahdollisesti sotki Lambdaa, ja kaiketi aiheuttivat tuon vikailmoituksen?
Öljyt oli kuulemma aika punaiset (5tkm ajetut) ja punaväriä oli imusarjasta lähtien. Suuttimet puhtaat ja kirkkaat. Etanolilla ajettu 17tkm.
Tuntuuhan tuo nyt ripeämmältä, ja pienet nykimiset kaasun noston jälkeen tuntuivat hävinneen. En niitä aiemmin outoina pitänyt, mutta nyt huomasi, kun ne oli poissa.
Lambdaa ei vielä vaihdettu, pitää katsoa vieläkö herjaa...
Mahtaako tuo öljynvaihtoväli 10tkm riittää, kun oli ne etanolin väriaineet niin selvästi öljyn seassa?
Kannentiivisteen vuotohan ei muuten selvinnyt, kuin mittaamalla paisuntasäiliöstä pakokaasuja, joita sieltä löytyi. Vähän hukkasi nestettä.
Toivotaan, että on kunnossa nyt...
Kannentiiviste vuoti jäähdytysnestettä ainakin nelospyttyyn, oli kuulemma mäntä kirkas verrattuna muihin, tiivisteestä itsestään vuotoa ei pystynyt näkemään. Siitäkö tuo korkea knC? Lisäksi oli yksi pinnapultti poikki pakosarjasta.
Nämä mahdollisesti sotki Lambdaa, ja kaiketi aiheuttivat tuon vikailmoituksen?
Öljyt oli kuulemma aika punaiset (5tkm ajetut) ja punaväriä oli imusarjasta lähtien. Suuttimet puhtaat ja kirkkaat. Etanolilla ajettu 17tkm.
Tuntuuhan tuo nyt ripeämmältä, ja pienet nykimiset kaasun noston jälkeen tuntuivat hävinneen. En niitä aiemmin outoina pitänyt, mutta nyt huomasi, kun ne oli poissa.
Lambdaa ei vielä vaihdettu, pitää katsoa vieläkö herjaa...
Mahtaako tuo öljynvaihtoväli 10tkm riittää, kun oli ne etanolin väriaineet niin selvästi öljyn seassa?
Kannentiivisteen vuotohan ei muuten selvinnyt, kuin mittaamalla paisuntasäiliöstä pakokaasuja, joita sieltä löytyi. Vähän hukkasi nestettä.
Toivotaan, että on kunnossa nyt...