Miettinyt ja kuvia koittanut katsella että mitkä mahtaavat olla Ng900:sen ja 9-3:sen etutolppien eroavaisuudet
Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
-
Jehoiachim
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 15:24
Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
Tervehdys
Miettinyt ja kuvia koittanut katsella että mitkä mahtaavat olla Ng900:sen ja 9-3:sen etutolppien eroavaisuudet
Itse en ole muuta eroa huomannut kun ns.jousilautasen.
Miettinyt ja kuvia koittanut katsella että mitkä mahtaavat olla Ng900:sen ja 9-3:sen etutolppien eroavaisuudet
-
like_a_glove
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
minkäs ikäisistä autoista?
jarrusatulan kiinnitys saattaa erota ja samoin jo mainitsemasi alajousilautanen...
jarrusatulan kiinnitys saattaa erota ja samoin jo mainitsemasi alajousilautanen...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
Jehoiachim
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 15:24
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
Otetaan vaikka nyt esimerkkeinä ng 94-98 ja 9-3 99-02. Noitten vuosimallien suhteenhan ei ilmeisesti ole jarrusatuloiden kiinnityksessä poikkavuuksia?
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
NG900 alusta muuttui jossain 95-96 kohdalla aika paljon, alkupään autoissa on paljon erilaista kuin uudemmissa, ainakin tukivarret ja jarrut ovat erilaiset...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04
Ex 2xOG900-NG900-2xOG9-3
Ex 2xOG900-NG900-2xOG9-3
-
Jehoiachim
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 15:24
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
joo muuttui mutta nyt puhe pelkistä etutolpista kun tukivarsien muutoksella ja jarrujen muutaman millin erolla ei tässä hommassa sinänsä mitään merkitystä..ippe kirjoitti:NG900 alusta muuttui jossain 95-96 kohdalla aika paljon, alkupään autoissa on paljon erilaista kuin uudemmissa, ainakin tukivarret ja jarrut ovat erilaiset...
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
Sanoisin että tolppien alapäät on samanlaiset. Ainakin loppupään satkujen ja alkupään kolkkien pyöränlaakerit ja -navat on samat, kuin myös tukivarret tms. Iskarin kierreholkkikin on sama mutta se ei tietenkään takaa etteikö tolpan yläpäät voisi olla satkussa ja kolkissa eripituiset.
Eipä ole Saabia enää, tumma puna peittää nenää.
Volvo V60
Volvo V60
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
alusta muuttui.ippe kirjoitti:NG900 alusta muuttui jossain 95-96 kohdalla aika paljon, alkupään autoissa on paljon erilaista kuin uudemmissa, ainakin tukivarret ja jarrut ovat erilaiset...
itse tolpat ei
taemmasta tukivarresta poistui reikä jossa oli kallistuksen vakaaja kiinni
95 eteenpäin on kallistuksen vakaaja kiinni etummaisessa tukivarressa
(asrtran nivel käy uudempaan kallistuksen vakaajaan)
alkupään kallistuksen vakaaja oli kiinni o-mallin kumilla kiinni kallistuksen vakaajassa josta meni pultti taempaan tukivarteen
uudemmassa on astrasta tuttu systeemi.
reikä kallistuksen vakaajassa josta tulee pultti läpijonka perässä on pallonivel ja etummaiseen kallistuksen vakaajaan tulee kiinni.
9-3 sen yläpää on tolpassa erillainen kuten myös jousilautanen.
myös muistaakseni on eroja vetareissakin
eli ei käy ihan suoraan keskenään paikoilleen
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
Jehoiachim
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 15:24
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
jusa_71 millä tavalla tuo 9-3:sen tolpan yläpää on erinlainen??
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
en muista varmaksi mutta muistelen että rakenne on hieman erillainen(kierre jousen yläpää) ja että ruuvit joilla se iskari tulee kiinni niin on hieman eri kohdissa.
en nyt mene vannomaan kun ei ole osia kourassa tällä hetkellä
osa numerot on erit joka tapauksessa
en nyt mene vannomaan kun ei ole osia kourassa tällä hetkellä
osa numerot on erit joka tapauksessa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
Ilmeisesti ng900 my95 ei saa jotain (en muista mitä) puslaa tai niveltä tarvikkeena eteen alatukivarteen. Onko og9-3 sen verran yhteensopiva, että pyöräntuennan voi vaihtaa ristiin? Siis koriin tulevat kiinnitykset sopivat tyyliin vaihda tukivarret, tolpat, kallistuksenvakaaja? Vetarista jo puhuttiin, mutta onko ne laatikon päässä samanlaiset eli jos ostais og9-3 purkuauton, niin JÄRKEVÄLLÄ työllä alusta vaihtuis ristiin?
Tuo my95 on vissiin "hieman" välimalli jo senkin takia, ettei saanut ohjausvaihteeseen uretaania. Tilasin sitten clampin... Purkuauto on ehkä tulossa muutaman pisteosan takia (vaihdevivusto, hydraulinen kytkin, samassa paketissa ehkä vanteet, puskurit, penkit vähä hiinä ja hiinä), mutta tuo alustan vaihto toisi huomattavasti lisäjärkeä touhuun
Tuo my95 on vissiin "hieman" välimalli jo senkin takia, ettei saanut ohjausvaihteeseen uretaania. Tilasin sitten clampin... Purkuauto on ehkä tulossa muutaman pisteosan takia (vaihdevivusto, hydraulinen kytkin, samassa paketissa ehkä vanteet, puskurit, penkit vähä hiinä ja hiinä), mutta tuo alustan vaihto toisi huomattavasti lisäjärkeä touhuun
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
kyllä ng900 :seen saa alustaan ihan kaikki puslat
ainakaan minulla ei ollut mitään hankaluuttaa niitä saada kun tehtiin täydellinen
alusta remppa
alatukivarret on samat kummassakin autossa
ainakaan minulla ei ollut mitään hankaluuttaa niitä saada kun tehtiin täydellinen
alusta remppa
alatukivarret on samat kummassakin autossa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
like_a_glove
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
Jehoiachim kirjoitti:Otetaan vaikka nyt esimerkkeinä ng 94-98 ja 9-3 99-02. Noitten vuosimallien suhteenhan ei ilmeisesti ole jarrusatuloiden kiinnityksessä poikkavuuksia?
on.
NG900
94,95 ja osa 96 on pikku jarruilla ja eri satulalla. jarrupala myös eri.
96-> sama kuin og kolkissa paitsi alajousilautanen saattaa olla erinäköinen, en tiedä onko käytännön haittaa...lähinnä lautasen reuna korkeampi mikä aiheuttaa jousilautasten mätimistä NG900:ssa, kolkeissa taasen matala lautanen jolloin ei niin mädi mutta niissä taas mätii iskari patruunan kiinnitys kohta.
eli siis alkupään NG900 jarrusatulan kiinnitys huomattavasti lähempänä napaa kuin og9-3...tästä johtuen pelkkä satulan vaihto ei riitä jarru upgradeen. eli siis viggen jarrukitti ei käy noihin alkupään tolppiin.
og9-3 levy menee kyllä ng900 pikku satulan kanssa...NG900 levy 284mm ja og9-3 288mm.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
like_a_glove
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
JP_Vette kirjoitti:Ilmeisesti ng900 my95 ei saa jotain (en muista mitä) puslaa tai niveltä tarvikkeena eteen alatukivarteen. Onko og9-3 sen verran yhteensopiva, että pyöräntuennan voi vaihtaa ristiin? Siis koriin tulevat kiinnitykset sopivat tyyliin vaihda tukivarret, tolpat, kallistuksenvakaaja? Vetarista jo puhuttiin, mutta onko ne laatikon päässä samanlaiset eli jos ostais og9-3 purkuauton, niin JÄRKEVÄLLÄ työllä alusta vaihtuis ristiin?
Tuo my95 on vissiin "hieman" välimalli jo senkin takia, ettei saanut ohjausvaihteeseen uretaania. Tilasin sitten clampin... Purkuauto on ehkä tulossa muutaman pisteosan takia (vaihdevivusto, hydraulinen kytkin, samassa paketissa ehkä vanteet, puskurit, penkit vähä hiinä ja hiinä), mutta tuo alustan vaihto toisi huomattavasti lisäjärkeä touhuun
eri hammastanko vm94-96.
vm96-> sama kuin kolkissa...
94 käytännössä ainoa vanhalla alustaratkasulla(tukivarret etc.)...95-> samakuin kolkissa, poislukien etutolpat....
ja vakaajaa on kolmea eri paksuutta...selviää mittaamalla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
No näihin kaikkiin vastauksiin vasteten mua on johdettu harhaan tai olen ymmärtänyt väärin
Saa taas nukkua yöt rauhassa... Eli alustan upgradetus ihan turhaa (suhteellista joo, mut mun tapauksessa)
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ng900 ja 9-3 etutolppien eroavuus?
Eli meneeko 97 ng:hen og93 tolpat ja jouset? 93 saa halpaa alustasarjaa, mutta ng900 ei, joten tolppien käypäisyys 900:een kiinnostaa?
Ng900