Jostain syystä kun yritän avata Tetammen Valmettilinkkiä, netti lakkaa toimimasta. Sieltä voisi löytyä ilmausohjeet.
Meni tankki tyhjäksi ja ilmaa polttoainejärjestelmään. Vekottimen tyyppi on kilven mukaan Valmet 309 d, valmistusvuosi 1958 ja 37 hv.
osaisiko kukaan neuvoa miten tuollainen vehje ilmataan?
ihastuin Valmetiin
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: ihastuin Valmetiin
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: ihastuin Valmetiin
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... FLZA&pli=1
Näkyisikö tuota kautta tuo ohjekirja? "Häiriöt ja niiden poistaminen"-kohdassa mainitaan vain "ilma poistetaan putkista ohjeen mukaan", tarkemmin lukemalla tuolta saattaa löytyä se ohje
Tällainen myös löytyi pikaisella googletuksella "valmet 33 ilmaus", traktorin malli on siis 33 ja moottorin malli 309D:
http://koti.mbnet.fi/bbm990/keskustelu/ ... 295&page=1
Näkyisikö tuota kautta tuo ohjekirja? "Häiriöt ja niiden poistaminen"-kohdassa mainitaan vain "ilma poistetaan putkista ohjeen mukaan", tarkemmin lukemalla tuolta saattaa löytyä se ohje

Tällainen myös löytyi pikaisella googletuksella "valmet 33 ilmaus", traktorin malli on siis 33 ja moottorin malli 309D:
http://koti.mbnet.fi/bbm990/keskustelu/ ... 295&page=1
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: ihastuin Valmetiin
Oisko siinä syöttöpumpun(Simms?) kyljessä 13 mm avaimelle sopia kohtia ja jos niin ne ylemmät on ilmausruuveja. Itellä aina talven jälkeen avauttaa ilmausruuvin ja käsipumpulla lirputtaen nuo ilmat pois, ei ole suuttimiin saakka tarvinnu mennä availeen. Josku on riittäny kun pelkällä käsipumpulla pumpannut sen aikaa että paluuletkusta kuuluu lorinaa. Joku sano et siintä vedenerottajakupin luota löytys mahdollinen ilmanvuoto kohta, voi olla?
Ohut Janttu
Ohut Janttu
Re: ihastuin Valmetiin
Itellä kun klikkaa tuota niin rupee lataan käyttöohjetta, kestää jonku minuutin ennen ku näkyy mitään. Entä jos klikkaat oikeella ja otat tallenna linkki nimellä?JiiVee kirjoitti:Jostain syystä kun yritän avata Tetammen Valmettilinkkiä, netti lakkaa toimimasta. Sieltä voisi löytyä ilmausohjeet.
Höh, ukkon 565:sta on vissii syöttöpumppu porsinu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: ihastuin Valmetiin
Ilmauksesta jos on Simmsin pumppu. Avataan pumpun kotelon sivusta mainittu 13 mm tulppa.
Siirtopumpun käsivivulla lutkutetaan niin kauan että ilmakuplia ei tule. Tulppa suljetaan ja sitten niiden p-asuodattimien/vedeneroittimen päällä ilmausruuvi avataan ja taas pumpataan kunnes ilmaa ei enää tule.
Pumppausteho riippuu moottorin koneiston asennosta, huonolla onnella pumppua käyttävä nokka on niin kohdalla, että käsivipu on jokseenkin tehoton. Silloin pitää moottoria hieman startilla tai muuten pyöräyttää niin, että pumpulle tulee pitempi tehokkaampi isku.
Vanhemmissa malleissa on taas Boschin syöttöpumppu ja sen kyljessä muistaakseni pyöreän muotoinen käsisiirtopumppu.
Akuista puheenollen aito varustus on 2 kpl rinnankytkettyjä 6V akkuja. Mutta kun ne nykyään ovat kovin kalliita, voi tilalle laittaa yhden 80Ah 12V akun.
Siirtopumpun käsivivulla lutkutetaan niin kauan että ilmakuplia ei tule. Tulppa suljetaan ja sitten niiden p-asuodattimien/vedeneroittimen päällä ilmausruuvi avataan ja taas pumpataan kunnes ilmaa ei enää tule.
Pumppausteho riippuu moottorin koneiston asennosta, huonolla onnella pumppua käyttävä nokka on niin kohdalla, että käsivipu on jokseenkin tehoton. Silloin pitää moottoria hieman startilla tai muuten pyöräyttää niin, että pumpulle tulee pitempi tehokkaampi isku.
Vanhemmissa malleissa on taas Boschin syöttöpumppu ja sen kyljessä muistaakseni pyöreän muotoinen käsisiirtopumppu.
Akuista puheenollen aito varustus on 2 kpl rinnankytkettyjä 6V akkuja. Mutta kun ne nykyään ovat kovin kalliita, voi tilalle laittaa yhden 80Ah 12V akun.