Olen harkitsemassa 9-3 TiD vm. 2007 ostoa Saksasta. Kyseiseen autoon tehdään jakohihnan vaihto ja iso huolto ennenkuin lähden noutamaan. Myös auton vasemmassa etuosassa oleva lommo korjataan ja auto tarkastetaan katsastuskonttorilla.
Osaatteko kertoa mistä tällainen kolarivaurio on voinut johtua, ja onko tästä voinut seurata vakavampaa vauriota?
Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Re: Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Vaihtoehtoja on monia mistä tuo on voinut tulla, eikä tuollaista 10 sentin naarmua voi mielestäni kutsua kolarivaurioksi. Pieni kolhu, eikä se varmasti ole pystynyt aiheuttamaan tämän vakavampia vaurioita, ainakaan mitään merkkikohtaisia vaurioita.
Renkaan kulutuspinta tuossa näyttää olevan aika olematon...
Renkaan kulutuspinta tuossa näyttää olevan aika olematon...
Re: Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Heitetäänpä ilmaan vielä skenaariota: eli onko mahdollista että isku olisi osunut suureksi osaksi renkaaseen jolloin olisi voinut tulla vauriota sitä kautta tukivarsiin?
Mainittakoon vielä, että otettuani yhteyttä myyjään ja kysyttyäni vikoja: myyjä lähetti tämän kuvan ja kertoi ilmastoinnissa olevan häikkää ja moottorin vikavalon palavan, sekä ilmoitti että huolto pitäisi tehdä. Sanoi korjaavansa naarmut, ilmastoinnin ja vievän auton isoon huoltoon Saabin merkkiliikkeeseen.
Mielestäni reilua kertoa suoraan näistä vioista ja luvata korjaus ja huollot, vai mitä kuinka?
P.S. Kyseessä siis Saab 9-3 SC Vector, ml. 125tkm
Mainittakoon vielä, että otettuani yhteyttä myyjään ja kysyttyäni vikoja: myyjä lähetti tämän kuvan ja kertoi ilmastoinnissa olevan häikkää ja moottorin vikavalon palavan, sekä ilmoitti että huolto pitäisi tehdä. Sanoi korjaavansa naarmut, ilmastoinnin ja vievän auton isoon huoltoon Saabin merkkiliikkeeseen.
Mielestäni reilua kertoa suoraan näistä vioista ja luvata korjaus ja huollot, vai mitä kuinka?
P.S. Kyseessä siis Saab 9-3 SC Vector, ml. 125tkm
Re: Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Jättäisinpä ko. auton välistä ja ostaisin sellaisen auton, joka toimii ja käy ilman vikavaloja.
Iso huoltokin voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa. Käytännössä ei varmaan halua omia rahojansa laittaa kuin sen verta, että saa vikavalot edes hetkeksi pois:)
Kuka alkaa kauppaamaan ylipäätänsä autoaan vikaisena, varsinkin jos olisi vain pikkuvikoja? Moni korjaisi ne ennen myyntiin laittamista.
Iso huoltokin voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa. Käytännössä ei varmaan halua omia rahojansa laittaa kuin sen verta, että saa vikavalot edes hetkeksi pois:)
Kuka alkaa kauppaamaan ylipäätänsä autoaan vikaisena, varsinkin jos olisi vain pikkuvikoja? Moni korjaisi ne ennen myyntiin laittamista.
Re: Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Kolhut ja viat kuulemma tulleet sinä aikana kun auto on ollut myynnissä, iso huolto suoritetaan Saabin merkkiliikkeessä ja siihen kuuluu mm. jakohihnan vaihto.jn1981 kirjoitti:Jättäisinpä ko. auton välistä ja ostaisin sellaisen auton, joka toimii ja käy ilman vikavaloja.
Iso huoltokin voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa. Käytännössä ei varmaan halua omia rahojansa laittaa kuin sen verta, että saa vikavalot edes hetkeksi pois:)
Kuka alkaa kauppaamaan ylipäätänsä autoaan vikaisena, varsinkin jos olisi vain pikkuvikoja? Moni korjaisi ne ennen myyntiin laittamista.
Re: Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Kyllä kanssa suosittelen jättämään väliin. Tietysti hinta voi olla houkuttimena =) Eikös Saksassa ole aika hyvin tarjontaa Saabeista (jos haluaa tuoda).
9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
Re: Tuleva Saabisti ilmoittautuu
Suosittelen kanssa jättämään väliin. Saksassa on sen verran paljon valikoimaa, että kyllä sieltä täysin ehjäkin löytyy edullisesti.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910