Jep, yritin äsken vähän tutkia tuota moniurahihnan kiristinsysteemiä. Auto tunkin ja pukin varassa, pitänee saada ylemmäs, jotta mahtuu kunnolla töihin?
Otin renkaan veke ja avasin noita sisälokarin muttereita. Ne kaksi jotka ohjeessa käsketään avata katkesivat.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
jotenkin oli arvattavissa
Noh, lokaria raottamalla pääsi vähän näkemään hihnan ja kiristimen seutuville. Ahdasta siellä on. Itse kiristimestä näkyy tuo neliökolo ja kiinnityspulttikin.
Muutama kysymys:
-mahtuuko tuolta alakautta tosiaan uuden hihnan pujottamaan?
-saako kiristimen pultin auki ja mahtuuko pultti tulemaan ulos, niin että kiristimen saa vaihdettua uuteen
-kuuluuko kiristimen hihnapöyrässä olla reunat vai onko hihna syönyt siihen jo uran?
-mistä tietää, pitääkö kiristin vaihtaa, WIS puhuu jostakin merkeistä, mutten näe semmoisia
(tonnarin hihnapyörissä ei ole reunoja)
Siinähän niitä, tietty kaikki vinkit noiden katkenneiden lokarin kiinnityspisteiden korjaamiseksi otetaan vastaan. Vai poraako vaan reiät, ajaa uudet kierteet ja pultilla loksu kiinni?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.