Lomareissulta eilen kotiin tullessa, juuri sopivasti rekkaa ohittamaan lähtiessä alkoi tonnari nykimään pahemman kerran.
Eli kaasu pohjaan painettuna, ja kunhan ahdot nousi punaisen alkurajalle,
alkoi armoton nykytys/pätkiminen joka loppui aina välittömästi
kun löysäsi kaasua. Kone tuntui alkavan täristä rajusti ja ahtojen nousu
pysähtyi, samaten kiihtyminen hyytyi tyystin. Tätä toistui myös hieman matalammilla ahdoilla eli jotain 2/3 keltaisesta. Eli mitään ylipaine katkaisua ei tainnut silti tapahtua.
Matkaa jatkettiin hieman hillitymmin kaasutellen . Lähempänä kotia sitten kokeilin täyskaauskiihdytystä uudemman kerran (auto oli myös käytetty sammuksissa välillä) ja nykimistä ei ilmennyt.
Kuulostaako sytkäkasetin vialta, vai joltain muulta?
Katselin haulla vanhoja viestejä, mutta tältä palstalta en aivan vastaavaa oiretta löytänyt. SaabCentralin 9000 forumilta kylläkin, ja silloin oli syynä syttykasetti. TSN 9000 bulletin boardilla taas joku kertoi vastaavan korjautuneen tulppien vaihdolla.
Ajattelin lähteä liikkeelle huomenna ostamalla ja vaihtamalla uudet tulpat näin niinkuin ensiavuksi. Sen verran jo tsekkasin ettei alipaineletkuissa näy mitään hämminkiä ja auto tosiaan käy tosi nätisti sekä lähtee aina helposti käyntiin.
Yleisimminhän käsittääkseni syttykasetti oireilee (jos edes oireilee) siten,
että esim heti käynnistettynä auto käy huonosti/kolmella ja tämä saattaa poistua sammutus/uusi startti menetelmällä.
Pistetäänkö veikkaus pystyyn onko syyllinen syttykasetti, vaiko joku muu?!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Informoin lisää aiheesta huomenna...