900SE -97 A antoi vikakoodiksi otsikossa olevia juttuja.
Aamulla käynnistettäessä toisella kertaa jää jo käyntiin.
Välillä ei reagoi kaasupolkimen painamiseen.
Kampiakselin asentoanturi vaihdettu, poikki olleita letkuja vaihdettu ehjiin, virranjakaja ehjästä satkusta vaihdettu, tyhjäkäyntimoottori todettu kunnossa olevaksi.
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Kellään antaa vinkkiä mistä etsiä vikaa? PA-pumppu kenties? Ketjun ajoituksessa heitto?
CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
Meikällä on punainen DI-varakasetti. Sitä kun käyttelee, niin toimii muuten hyvin, mutta tulee toisinaan tuo nokka-akselin asentoanturin vikakoodi P0340. Uudella DI-kasetilla tuo vikakoodi on pysynyt poissa.
EDIT: pitäs lukee vähän tarkemmin näitä tekstejä ennen ku kommentoi.. sivuutin ton virranjakajan vaihdon, joten toi DI-kasettijuttu on hömppää tässä keississä.
EDIT: pitäs lukee vähän tarkemmin näitä tekstejä ennen ku kommentoi.. sivuutin ton virranjakajan vaihdon, joten toi DI-kasettijuttu on hömppää tässä keississä.
Viimeksi muokannut karg, To Elo 16, 2012 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
ainut ongelma on että kone on motronic moottorin ohjaus
eli ei ole sytytys kasettia.
eli ei ole sytytys kasettia.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
Jos virranjakajan sisälle on tullut öljyä, voi se haitata asentoanturia. Ainakin minulla parantanut käyntiä kun paineilmalla puhallellut "liikoja" öljyjä pois. Ajan kanssa öljy kovettaa johtojen eristimiä ja ne sitten helposti murtuu ja voi aiheuttaa mitä vaan. Minä olen joutunut omassani eristämään virranjakajaan tulevia johtoa ihan liittimen juuresta. Öljyä kun on tihkunut virranjakajasta liittimen läpi johtosarjan puolelle. Eli tarkista missä kunnossa johdot on. Anturi kun on jo vaihtunut.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
Virranjakaja, toimiva sellainen tosiaankin vaihdettu vihreästä Saabista punaiseen. Tyhjäkäyntimoottori todettu kunnossa olevaksi. Bensapumppukin vaihdettu. Vikakoodit nollattu.
Katsotaan kui naisen käy iltasella ajolla rannikolle.
Uusi virranjakaja tilattu ja siinä ainakin kaikki on varmana kunnossa.
Katsotaan kui naisen käy iltasella ajolla rannikolle.
Uusi virranjakaja tilattu ja siinä ainakin kaikki on varmana kunnossa.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: CE:stä: nokka-akselin asento tunnistin, korkea tyhjäkäynti
Mikähän tarkoitus tuolla nokka-akselin asentoanturilla muuten on Motronicille, jos sen piuhan irrottaa jakajan kyljestä niin ei se ainakaan käyntiin vaikuta, eikä sytyttele vikavaloakaan
Taitaa tuo vikakoodi olla aika yleinen "vika" joka ei kuitenkaan vaikuta mihinkään.
Hiilikanisterilta tulevassa letkussa on sähköohjattu venttiili joka voi vuotaa enemmän taikka vähemmän, korottaa silloin tyhjäkäyntiä ja aiheuttaa muutakin käyntiongelmaa.

Taitaa tuo vikakoodi olla aika yleinen "vika" joka ei kuitenkaan vaikuta mihinkään.
Hiilikanisterilta tulevassa letkussa on sähköohjattu venttiili joka voi vuotaa enemmän taikka vähemmän, korottaa silloin tyhjäkäyntiä ja aiheuttaa muutakin käyntiongelmaa.