Motonetin ScanTech tuotteet mm. puslat mitä laatua ?
Motonetin ScanTech tuotteet mm. puslat mitä laatua ?
Aikomuksenani on vaihtaa vm. 95 tonnariin, 170 000 km kaikki akseliston puslat. Eivät vielä kolistele, mutta tarkoitus on pitää autoa vielä toinen mokoma ja vaihtamaan ne sitten joskus kuitenkin joutuisi.
Motonet myy näitä ScanTech tuotteita onko ne nyt sitten Saabin alkuperäisiä osia vaiko jotain tietyn tuotenimen alle kerättyjä mitäsattuuosia, kuten B%*#*ma.
Jos ovat mitasattuuosia, niin onko niiden laatu kuitenkin asiallinen. Mm. raitisilmasuodin näyttäisi olevan aivan alkuperäisen kaltainen paitsi, että Saabin osanumero puuttuu.
Motonet myy näitä ScanTech tuotteita onko ne nyt sitten Saabin alkuperäisiä osia vaiko jotain tietyn tuotenimen alle kerättyjä mitäsattuuosia, kuten B%*#*ma.
Jos ovat mitasattuuosia, niin onko niiden laatu kuitenkin asiallinen. Mm. raitisilmasuodin näyttäisi olevan aivan alkuperäisen kaltainen paitsi, että Saabin osanumero puuttuu.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Osista
ScanTech osista omakohtaiset kokemukset ovat hyviä. Muistelisin että ne valmistavat joitakin Saab alkuperäisiäkin osia. Esim alapallonivelet ja juuri nuo raitisilmasuodattimet.
Minusta jotenkin tuntuu, että Scantech-pussissa ollet kumiosat ovat olleet huonoja.
Moottorin momenttituen kumipuslat: holkki kumin ympärillä liian suuri ja karkeapintainen, kumi rikkoontuu nopeasti
Etualatukivarren takapusla: kumi rikki vänkärinpuolelta 18 kuukauden ja 25tkm ajon jälkeen.
Taka-alatukivarsien molempiin päihin laitin viime talvena Motonetin Scantech-kumeja. Ei ole vielä tarvinnut kurkkia sinne uudestaan.
Auto on automaattivaihteinen Saab 9000 Turbo 16 -87, joka viettää enimmän osan liikkeellä ollessaan ruuhkaliikenteessä vaimon työmatka-autona, 5 km sivu. Ei siis pitäisi olla ainakaan liian rehvakkaasta ajamisesta johtuvaa kumien väsymistä.
Moottorin momenttituen kumipuslat: holkki kumin ympärillä liian suuri ja karkeapintainen, kumi rikkoontuu nopeasti
Etualatukivarren takapusla: kumi rikki vänkärinpuolelta 18 kuukauden ja 25tkm ajon jälkeen.
Taka-alatukivarsien molempiin päihin laitin viime talvena Motonetin Scantech-kumeja. Ei ole vielä tarvinnut kurkkia sinne uudestaan.
Auto on automaattivaihteinen Saab 9000 Turbo 16 -87, joka viettää enimmän osan liikkeellä ollessaan ruuhkaliikenteessä vaimon työmatka-autona, 5 km sivu. Ei siis pitäisi olla ainakaan liian rehvakkaasta ajamisesta johtuvaa kumien väsymistä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Niin, tämä yleinen oletus, että Scantech valmistaa Saabin originaaliosia, juontaa juurensa siitä, että monet (ainakin jotkut) Saabin originaaliosat merkkiliikkeen hyllyllä on Saab-pakkauksen sisällä Scantech-pussissa. Onkos tämmöisellä ja Motonetin Scantech-osalla jotain eroa, vai onko originaaliosillakin monia valmistajia/pakkaajia?
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Scantechin pusliahan tuolta minulle ainakin möivät....heikki.rantalaiho kirjoitti:Mitähän puslia PCS käyttää? Vaihtoivat kesällä joitain, ja pari viikkoa ilmeni että ovat jo aivan finaalissa. Seuraavaksi menee uretaanipuslat tilalle...
Eikä pitäisi olla mistään rajusta ajostakaan kiinni, vaimo ajellut suurimman osan ajoista...
Eipä noiden pallonivelien (alapallot ja raidetangonpäät) kanssa mitään ongelmia ole ollut. Pisin oma kokemus on hieman yli 100 000 km.mcfeast kirjoitti:Ei kyllä mitään scantechin kumiosia saappiin, vai tietääko joku tapauksen jossa esim. kys. lafkan vetonivelet, pallonivelet tai raidetangon päät olisivat kestäneet yli vuoden, tai edes puoli vuotta...?
Ainahan noista kannattaa tarkastaa onko niitä tehtaalla viitsitty rasvata ollenkaan... osti ne mistä tahansa ja missä laatikkossa tahansa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Allekirjoitan. Kumeissa halkeamia ja moottori "elää" jo melko lailla, puslilla ajettu ehkä 30000km, halkeamia huomasin jo paljon ennen. Pistän polyuretaania tai jotain muuta "vippaskonstia" tilalle viimeistään ensi kesäksi.jus kirjoitti:Minusta jotenkin tuntuu, että Scantech-pussissa ollet kumiosat ovat olleet huonoja.
Moottorin momenttituen kumipuslat: holkki kumin ympärillä liian suuri ja karkeapintainen, kumi rikkoontuu nopeasti
Pistin suoraan orkkisten tilalle Powerflexit, myös takavakaajaan.jus kirjoitti: Etualatukivarren takapusla: kumi rikki vänkärinpuolelta 18 kuukauden ja 25tkm ajon jälkeen.
Tämän lisäksi ScanTechistä kokemuksia etupään vakaajaan yhdystangoista ja kumeista. Yhdystankojen holkki tuntui olevan väljempi kuin alkuperäisessä (yli 200kkm ajetussa), toinen tanko oli keltapassivoitu, toinen sinkitty (ei kerro kovin yhteneväisestä valmistuksesta eri valmistuserien keksen...).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84