V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jeppe9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 17:45

V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jeppe9-5 »

Pitäisi vaihtaa kannentiiviste etummaiseen kanteen. Löytyisikö ohjeita kyseiseen operaatioon?
Jeppe9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 17:45

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jeppe9-5 »

No nyt on kansi saatu irti ja pitäisi alkaa kasaamaan niin tarvitsi vähän tietoa. Onko tässä moottorissa kannenpultit uudelleen käytettävät vai tarviiko uudet ja miten ne kiristetään?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Jeppe9-5 kirjoitti:No nyt on kansi saatu irti ja pitäisi alkaa kasaamaan niin tarvitsi vähän tietoa. Onko tässä moottorissa kannenpultit uudelleen käytettävät vai tarviiko uudet ja miten ne kiristetään?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
Yleensä tavannu kannenpultit uusia jos ne irti käy. En toki tiedä mikä ohje on näiden kanssa. Pääsektkö Autodataan käsiksi?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Jeppe9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 17:45

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jeppe9-5 »

timpetti kirjoitti:
Jeppe9-5 kirjoitti:No nyt on kansi saatu irti ja pitäisi alkaa kasaamaan niin tarvitsi vähän tietoa. Onko tässä moottorissa kannenpultit uudelleen käytettävät vai tarviiko uudet ja miten ne kiristetään?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
Yleensä tavannu kannenpultit uusia jos ne irti käy. En toki tiedä mikä ohje on näiden kanssa. Pääsektkö Autodataan käsiksi?
En pääse, eikä ole minkäänlaista korjausopasta tähän moottoriin.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Minäpä katton jahka kerkeän niitä momentteja..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja soap95 »

WIS:ssä lukee "Käytä uusia ruuveja"

- Vaihe 1: 25 Nm.
- Vaihe 2: Kulmakiristys 90 astetta
- Vaihe 3: Kulmakiristys 90 astetta
- Vaihe 4: Kulmakiristys 90 astetta

Sitten on vielä tietysti pulttien kiristysjärjestys. Keskeltä myötäpäivään kiertäen ulkoreunaan.

6237
5148
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Jeppe9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 17:45

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jeppe9-5 »

Kiitos.
Pitääpä hommata uudet pultit niin pääsee kasaamaan.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Samat sain Autodatalta.

Nokka-akseli:

hihna/hammaspyörä 50nm +60ast
kannatin/kansi 8nm
keinuvipujen kansi 8nm
Imusarja/pakosarja kanteen 20Nm
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Vastaa Viestiin