Monelle tuttusta etutolpan katkeamisesta johtuen pitäisi vasen tolppa uusia profiilin autoon. Purkaminen onnistui suht kivuttomasti Hayesin, WIS:in ja tämän foorumin ohjeiden mukaan siihen saakka että vetari pitäisi saada irti pyörän navasta (eli siis ulompi vetonivelen pää etutolpan kanssa yhtä rautaa olevasta pyörännavasta).
Kaikki perinteiset keinot on jo kokeiltu yhdessä ja erikseen:
- Liotus ruosteenirroitus sprayllä
- WIS:in ohjeiden mukaisesta keveystä napautuksesta aloittaen
- Pari edullista(?) ulosvetäjää hajottaen
- Navan puolta olen myös kokeillut kuumentaa kaasutoholla samaan aikaa vetaria kylmäsprayllä jäähdyttäen (vaikka eihän se paljoa apua anna kun boorit on niin pitkät)
- Autokorjaamotason ulosvetäjän kanssa totesin vielä että kiinni on ja pysyy
Auton olen tosiaan purkanut ohjeiden mukaan, jolloin vetarilla on mahdollisuus liikkua sisäänpäin irroituksen yhteydessä.
Kysymys kuuluukin nyt pystyykö ulomman vetonivelen purkamaan ilman että vetarin päätä irroittaa navasta? Tämä pitäisi saada tehtyä kohtuullisella vaivalla ja ennen kaikkea niin että riski rampauttaa auto lopullisesti on pieni.
Nyt en ole vielä ylittänyt sitä pistettä jonka jälkeen auto on lähes pakko saada korjattua paikallaan, vaan sen saa vielä kasattua ja vietyä autokorjaamolle laitettavaksi. En kyllä usko että sielläkään vetaria saadaan irti ainakaan ehjänä.
Apu on tervetullutta, sillä olen käyttänyt jo monta iltaa tuon kanssa taistellen enkä viitsisi enää periksi antaa...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Esa-